Inlägg från: vinterbebis12 |Visa alla inlägg
  • vinterbebis12

För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL

Charlieellerså skrev 2017-11-28 22:33:13 följande:
    Förstår att det känns tungt men nu kanske du får en rakare väg att gå mot att få din lilla bebis tillslut. Har läst om flera här på fl som fått samma provsvar och börjat behandla och sedan fullföljt graviditeterna efter det. Kämpa på. En lite ska det bli
    Åh tumvante. Känner med dig. Det är dock bra att de hittat vad det beror på så att de kan behandla det.
  • vinterbebis12

Tumvante- jag har en vän med upprepade missfall MEN också flera lyckade graviditeter tack vare denna behandling som hon läst sig till på egen hand:

Detta tog hon per dag:
    50 mg levaxin ( vad ligger din TSH på?)
    20mg clexane ispruta (liknande innohep)
    1 barnalbyl/baby aspirin 80mg
    20mg prednosilon (borjade lagt med 5mg då hon plussade och trappade upp under ett par-tre veckors till 20 mg runt v7-8.) Runt v20 trappade hon ner igen - obs langsamt! - sa att hon runt v23 lag stadigt pa 10mg/dag fram tills förlossningen.

Var finns din läkare? Hoppas hen är beredd att testa något liknande som ovan (om du vill förstås)

I vilken vecka har missfallen kommit för dig?

Stor kram till dig

• vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-11-29 21:36:30 följande:

Hej, nu ansluter även jag till er...

efter en extremt turbulent graviditet fick vi idag föda fram vår änglapojke i v 16. Det var det absolut jobbigaste vi varit med om men vi fick fantastisk hjälp på sjukhuset av läkare, kurator samt präst.

Min man är helt förstörd & jag är så rädd att han inte ska klara av att göra ett försök till att få vår efterlängtade sladdis, vi får se, oavsett kommer vi att avvakta ett par månader och bara hämta krafter...

Har inte hunnit läsa in mig i tråden hur det är med er, men hoppas att ni mår lite bättre & att vi snart även få se dom första plussen

Kram på er!

Åh blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Stor kram
  • vinterbebis12

Zanda- jag är också bara glad för din skull och vill gärna att du stannar. Mår du bra nu?

En liten trea- fint att ni får begrava er pojke och att ni fick se honom. Har han fått ett namn? Jag var 12 fulla veckor vid missfallet och är glad att de tar hand om fostret (en liten flicka som vi tyvärr inte kunde se för hon var i flera bitar pga "förlossningen" avslutades med tång).

Charlie- är mensen igång nu? Jag tror min startat men det kommer mest brunt...

Linnea- hur mår du? Fint att er dotter längtar så mycket, hon kommer bli en engagerad storasyster.

• vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-12-02 21:10:58 följande:
    En pojke & en flicka :)

Vad har ni andra?
    Jag har samma som du. Denna gång var det en liten flicka och nu har jag börjat känna att jag verkligen vill att det ska bli en flicka om vi blir gravida igen. Har aldrig haft någon önskan om kön innan...Hur känner du "enlitentrea"?
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-12-02 22:44:02 följande:
    Ja, även jag tänkte; en ny hör. Det namnet känner jag igen. Tills jag kom på att det var mitt eget. Hahaha. Snacka om snurrigt
    Skönt att man inte är ensam om att vara lite snurrig ????
  • vinterbebis12
    EnLitenTrea skrev 2017-12-02 22:46:35 följande:

Jag känner oxå oro för åldern, fyllde 39 i år. Tänk om det är för sent , vill så gärna ha en liten till... Min man önskade sig så en liten kille till. Men jag känner att det spelar ingen roll, önskan är bara att få en liten <3

Jag är lika gammal. Innan missfallet var det helt egalt för mig men nu när jag vet att det var en flicka har jag börjat tänka så. Vill väldigt gärna ha en son också men skulle vilja ge min dotter en syster då jag själv haft en enorm trygghet i min syster. Min man har en nära kompis som är som ett syskon, verkar som det är vanligare för killar..:
  • vinterbebis12
    Charlieellerså skrev 2017-12-03 22:57:35 följande:
    Är också 37 : )
    Avis på er "ungdomar". Har en total 40-årskris...
  • vinterbebis12
    Elinmariajosefin skrev 2017-12-04 08:45:23 följande:

Blöder ungefär som en vanlig mens. Ska tillbaka på måndag och se om allt kommit ut. Känns overkligt på nåt vis, hur förklarar vi för 2,5 åringen att bebisen inte är kvar i mammas mage? Blir jag gravid igen kommer jag inte att våga berätta för någon förrän RUL är gjort...

Lider med dig. Jag tror på att i alla fall säga som det är, att bebisen inte finns kvar i magen. Hur är svårt. Mina barn är lite större så det kan prata och fundera. De säger ibland att det är tråkigt att bebisen inte fick leva. De klappar också mycket på magen och är den minsta lilla uppblåst tror det att jag är gravid igen...
  • vinterbebis12
    linnea12533 skrev 2017-12-05 07:06:07 följande:
    Tack känns skönt att höra. Jag är så orolig av mig och blir rädd för minsta lilla. Hoppas bara det är hormonpåverkan, att min kropp kämpar för att komma i fas igen och få igång ägglossning. Jag vill ha det nu!!!

Vinterbebis: vet du om ni hinner med ett nytt ivf försök innan jul nu när mensen kom så pass fort?
    Min mens har tyvärr inte kommit igång ordentligt. Var på kliniken idag och även om jag småblöder så är slemhinnan för tjock så liten chans att det blir ett försök innan jul ????

Hur mår ni? Jag jobbar så mycket nu att det är svårt att hänga med ibland men tänker mycket på er. Kram
Svar på tråden För oss med ma/MF i bagaget från Bf MAJ 2018 med syskon,stannar på FL