• Anonym (gynundersökning)

Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?

Känner ni er bekväma med det och har bara erfarenheter eller skulle ni föredra kvinnliga sådana?

• Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?
  • Anonym (Funderade)

Jag går faktiskt hellre till en manlig gynekolog. Har dålig erfarenhet av kvinnliga gynekologer.

• Anonym (Är det så?)
    Anonym (Funderade) skrev 2020-08-16 12:55:51 följande:

Jag går faktiskt hellre till en manlig gynekolog. Har dålig erfarenhet av kvinnliga gynekologer.

Vad beror det på? 
  • Anonym (Funderade)
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-08-16 23:37:34 följande:

Vad beror det på? 

Det beror på att dom kvinnliga gynekologer jag har varit hos har varit så hård hämta. Visst det är inte jätte skönt eller bekvämt att gå till gynekologen men samtidigt behöver som inte vara så hårdhänta så man har mer ont när man går därifrån
  • Anonym (Kvinna 39)

Jag föredrar manliga gynekologer! Kvinnor är så hårdhänta :(

• Anonym (Är det så?)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2020-08-17 12:36:07 följande:

Jag föredrar manliga gynekologer! Kvinnor är så hårdhänta :(

Har du ofta fått byta? hur kommer det sig att manliga gynekologer är mer försiktiga 
  • Anonym (Är det så?)
    Lena74 skrev 2017-10-24 01:02:27 följande:

Definitivt manlig då dom är både försiktigt o mer trevlig att ha å göra med.

Har varenda kvinnlig gynekolog varit otrevlig mot dig. Vad beror försiktigheten på 
  • Anonym (K)
    Anonym (Är det så?) skrev 2020-08-17 13:08:19 följande:

Har du ofta fått byta? hur kommer det sig att manliga gynekologer är mer försiktiga 

Jag håller med om dett. Tror manliga är mer försiktiga då de inte har en fitta själva. Träffat vissa kvinnliga som tycker man ska bita ihop för de minsann haft samma problem eller att de har fitta själva så de tycker att det inte är så farligt. Medans det gör så ont för de är hårdhänta så man vill dö. En man med smala små händer hade varit toppen!
  • Anonym (Kille)
    Anonym (K) skrev 2020-08-17 13:27:01 följande:
    Jag håller med om dett. Tror manliga är mer försiktiga då de inte har en fitta själva. Träffat vissa kvinnliga som tycker man ska bita ihop för de minsann haft samma problem eller att de har fitta själva så de tycker att det inte är så farligt. Medans det gör så ont för de är hårdhänta så man vill dö. En man med smala små händer hade varit toppen!
    Stämmer nog det du säger. 

Nu är jag en kille men som behövde bli undersökt för trång sträng på baksidan av penis. Fick en kvinnlig läkare. Där var det inget snack om vilket kön utan det var bara att tacka och ta emot. 

Men hon var mycket duktig och som ni beskriver det (fast tvärtom kön) försiktig. Tror det är samma effekt som med manliga gynekologer. Hon har själv inte en penis och då blir per automatik försiktigare. 
  • Anonym (Är det så?)
    Anonym (Kille) skrev 2020-08-18 17:14:45 följande:
    Stämmer nog det du säger. 

Nu är jag en kille men som behövde bli undersökt för trång sträng på baksidan av penis. Fick en kvinnlig läkare. Där var det inget snack om vilket kön utan det var bara att tacka och ta emot. 

Men hon var mycket duktig och som ni beskriver det (fast tvärtom kön) försiktig. Tror det är samma effekt som med manliga gynekologer. Hon har själv inte en penis och då blir per automatik försiktigare. 
    Är det därför det finns en del kvinnliga urologer mysteriet löst  
  • Mimosa86

Har haft både män och kvinnor. Måste säg att de manlig är mer försiktiga och haft bäst bemötande där.

• Anonym (Lena)

Manliga är att föredra.

De kvinnliga jag haft har varit hårdhänta, nonchalanta och nyfikna på hur ens sexliv ser ut.

• Anonym (Nixpix)

Jag skulle aldrig gå till en manlig. Men det är för att jag har dåligt förtroende för män överlag. Innerst inne skulle jag inte bry mig ett skit, men allt för många män har gjort att jag inte vågar chansa.

Har alltid arbetat i mansdominerade yrken. Oftast varit enda kvinnan, stark som fan, ingen vågar sätta sig på mig längre. Men det är efter unga år i samma bransch när jag var mig själv kort och gott. Det är jag inte längre, läser varje situation och ryter ifrån alldeles för många gånger än jag borde behöva, är 29 år.

• Anonym (Håller med)

En gammal tråd men jag håller med den samstämmiga kören- manliga gynekologer är försiktigare. Synd att de är så få.

Varför är de kvinnliga så hårdhänta???

• Anonym (Håller med)
    Anonym (Nixpix) skrev 2020-08-18 21:41:44 följande:

Jag skulle aldrig gå till en manlig. Men det är för att jag har dåligt förtroende för män överlag. Innerst inne skulle jag inte bry mig ett skit, men allt för många män har gjort att jag inte vågar chansa.

Har alltid arbetat i mansdominerade yrken. Oftast varit enda kvinnan, stark som fan, ingen vågar sätta sig på mig längre. Men det är efter unga år i samma bransch när jag var mig själv kort och gott. Det är jag inte längre, läser varje situation och ryter ifrån alldeles för många gånger än jag borde behöva, är 29 år.

Jag tror att män i mansdominerade branscher och män i kvinnodominerade branscher tillhör två helt olika kategorier av män.
  • Anonym (...)

Går alltid till en kvinna. Tackar nej till manlig.

• Anonym (Är det så?)
    Anonym (Lena) skrev 2020-08-18 21:41:18 följande:

De kvinnliga jag haft har varit hårdhänta, nonchalanta och nyfikna på hur ens sexliv ser ut.

Jaså är frågorna väldigt intima privata?
Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?