• Anonym (gynundersökning)

Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?

Känner ni er bekväma med det och har bara erfarenheter eller skulle ni föredra kvinnliga sådana?

• Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?
  • Anonym (N)

Herregud, jag har alltid tänkt att jag absolut inte velat ha en man men efter alla dessa svar vill jag verkligen ha en manlig! Känner SÅ igen att kvinnorna är så hårdhänta?Vadfan liksom? Hur byter man? Vart finns det manliga? Jag bor i Stockholm.

• Sandrah23

Eftersom jag har fött två barn så bryr jag mig inte om det är manliga eller kvinnliga gynekologer. Jag är över det. Va Nog värre när man va yngre. idag är jag 30år o bryr mig inte alls.

• Lena74

Definitivt manlig då dom är både försiktigt o mer trevlig att ha å göra med.

• fluu

Har aldrig brytt mig om det.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Är det så?)

Är det så att dom flesta gynekologerna är män? 

• Anonym (Mizzzzzy)

Det är lite jobbigt men jag går dit och bara får det gjort.

Men ibland kommer lite tankar som tex undra vad han tycker om min f.... Eller tänker han inget alls och bara gör sitt jobb.

Håller med att kvinnor kan vara lite mer hårdhänta.

• Anonym (.)

Hatar gynekologiska undersökningar, bryr mig inte vem som utför dem, får panikkänslor och obehag oavsett. Förutom att det gärna får vara en hyfsat vettig och vänlig person, det gör ju en viss skillnad. Som övriga har svarat, tusen ggr hellre en manlig som inte är hårdhänt än en kvinnlig som är hårdhänt.

• taquine

Inte ett dugg nervös att gå till manlig gynekolog.Herregud, de ser väl fittor hela dagarna och tycker nog inte det är mer spännande än en tandläkare som ska fixa ett hål i tanden.

Goodness me
  • Anonym (iop)

Jag går bara till kvinnlig. Ber dem vara försiktiga och hela tiden informera om vad de gör. Har så mkt trauman så det blir lättare på det viset.

Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?