• Anonym (gynundersökning)

Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?

Känner ni er bekväma med det och har bara erfarenheter eller skulle ni föredra kvinnliga sådana?

• Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?
  • Anonym (Lisa)

Föredrar manliga gynekologer. De är mer försiktiga. Kvinnliga gynekologer jag haft har varit hårdhänta och inte haft förståelse för att det känns lite obehagligt att ligga blottad i gynekologstolen.

• Anonym (Anna)

Jag bryr mig lika lite som om könet på min tandläkare.

• Anonym (Ungdomlig tant)
    Anonym (Lisa) skrev 2017-10-22 22:44:51 följande:
    Föredrar manliga gynekologer. De är mer försiktiga. Kvinnliga gynekologer jag haft har varit hårdhänta och inte haft förståelse för att det känns lite obehagligt att ligga blottad i gynekologstolen.
    Håller med! 
  • Stårschan

Håller med om att könet på gynekologen är lika viktigt som könet på tandläkaren.

• Glinda från Oz

Jag skulle vägra gå till en manlig gynekolog, då låter jag hellre bli.

• Anonym (Kvittar)

Jag har främst gått till manlig gynokolog, dock en och samma, en äldre man i övre 50 års åldern, väldigt bra!. Vet dock inte om jag skulle vilja gå till någon man som är jämngammal ???? Eller yngre!!

Jag har inte märkt någon skillnad på man eller kvinna. Kvinnor kan va lättare att prata med utan att behöva förklara för detaljerat ???? De förstår lixom.

• Anonym (Hm)
    Tofflans skrev 2017-10-22 20:21:51 följande:
    Jag föredrar de manliga för dom är mer försiktig.
    Håller med
  • Anonym (Liz)

Intressant att så många har samma upplevelse, att kvinnliga gynekologer är mer hårdhänta. Väljer hellre en manlig av samma anledning. En gång blev jag så våldsamt undersökt av en äldre kvinna att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. Hon kom åt livmodertappen. Bad inte om ursäkt. De bästa gynekologer jag har träffat har varit äldre män. Yngre män är oftare lite nervösa. Är själv 35. Har barn och hade mycket problem med cystor på äggstockarna när jag var yngre så har träffat många gynekologer genom åren.

• Rock on

Jag föredrar manliga gynekologer!

De kvinnliga är så hårdhänta.

Svar på tråden Är ni kvinnor nervösa av att gå till manliga gynekologer?