Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 18:05:07 följande:
Men det är fortfarande inte hon som har huvudansvaret, och hon kan som bonusmamma inte heller kräva ut skolfoton tex. varför gnälls det på ts i den här tråden? det är ju inte hon som brister? Hon har hellre inte vägrat ellet stött bortbonusbarnen så varför ska det ändå gnällas så förbannat?
Det är ofta man ser detta beteende i trådar och då framför allt från kvinnor. Det gnälls på biomammor, det gnälls på bonusmammor och hela tiden daltas det med männen som har huvudansvaret för sina barn men där ska det daltas och ursäktas.
Du säger att männen 'fixar att göra saker men varför gör dom då inte det??
I det här fallet är det ju pappan som inte får tummarna loss, men ändå lyckas ni gnälla på ts? Är det inte tröttsamt att vara mamma åt vuxna karlar som inte ens kan fixa fram foton på sina egna barn. även om detär ditt 'intresse' så borde väl en bra pappa vilja vara engagerad och delaktig.
Jag tycker det är urtrist med fotboll men mannen älskar det.
Men när jag stannar hemma och han tar med mitt barn på matcher så innebär det enligt din logik att jag inte KAN gå på matcher med mitt barn?
Att han daltar med mig som inte klarar av att ta barnet på fotbollsmatch?!
Jösses.... Vill man inte leva i en familj så lev som särbos istället! Bättre för alla.
Sen är det väl ingen som gnäller på ts i tråden utan många kommer med förslag på lösningar!