• Anonym (älskar kort)

Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?

Nu är det så att jag älskar kort och på sonens förskola tog dom aldrig några dagis kort och nu har han börjat skolan och jag vill nu beställa årets kort på honom. Jag kommer beställa det största porträtt kortet och sätta på väggen men vi har långt ifrån alla årens skolkort på bonusbarnen. Blir det helt galet om jag sätter upp kortet på sonen? 

• Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?
  • Anonym (Sven)
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 16:57:04 följande:

Men det var som vanligt ett j*vla gnäll på bonusmamman, hon vill ha ett foto på sitt barn, sjävlklart har hon rätt till det utan att en del börjar gnälla, SEN har hon ju inga problem med att ha foton på bonusbarnen OCKSÅ men det är väl upp till pappan först och frömst att fixa fram dom

Så om ni ska gnälla gnällp å en initiativlös pappa som är dne som ska fixa det gnäll inte på en mamma som vill ha foton på sitt barn och samtidigt inte har problem med bonusbarnens foton, men det är väl inte HON som ska fixa det utan den biologiska föräldern, ts varken kan eller får begära ut foton på biobarnen.

Snart ska väl snart bonusmamman föda sina bonusbarn också för att visa att hon inte stänger ut dom, men bioföräldrarna ska det daltas med som vanligt

De har redan lagt ut pengar på fotograffoto på gemensamma barn. Nu ska TS lägga ut ytterligare pengar på det stööööörsta porträttet som går att få på gemensamt barn. De har inte råd att ta foto på bonusbarnen också.....rimligt...
  • smulpaj01
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 16:57:04 följande:

Men det var som vanligt ett j*vla gnäll på bonusmamman, hon vill ha ett foto på sitt barn, sjävlklart har hon rätt till det utan att en del börjar gnälla, SEN har hon ju inga problem med att ha foton på bonusbarnen OCKSÅ men det är väl upp till pappan först och frömst att fixa fram dom

Så om ni ska gnälla gnällp å en initiativlös pappa som är dne som ska fixa det gnäll inte på en mamma som vill ha foton på sitt barn och samtidigt inte har problem med bonusbarnens foton, men det är väl inte HON som ska fixa det utan den biologiska föräldern, ts varken kan eller får begära ut foton på biobarnen.

Snart ska väl snart bonusmamman föda sina bonusbarn också för att visa att hon inte stänger ut dom, men bioföräldrarna ska det daltas med som vanligt

Det är ts som älskar foton och då faller det sig väl naturligt att det är hon som fixar foton och sätter på väggen på ALLA barn i familjen?

Sen kanske pappan har andra intressen som han gör med alla ungarna.

Min bonusdotters pappa hade inte en tanke på inramade foton på barnen. Det var jag som gillade sånt och därav var det jag som ordnade fotograf och tog med alla barn - även hans barn/min bonus till fotografen.

Självklart då hon tillhör familjen lika mycket som mitt barn.
  • Anonym (men skärp er)
    Anonym (Sven) skrev 2017-10-22 17:09:56 följande:
    De har redan lagt ut pengar på fotograffoto på gemensamma barn. Nu ska TS lägga ut ytterligare pengar på det stööööörsta porträttet som går att få på gemensamt barn. De har inte råd att ta foto på bonusbarnen också.....rimligt...
    Men det är väl ändå inte ts ansvar, de enda som har ansvaret för de barnen ekonomiskt är ju barnens biologiska föräldrar, så istället för att gnälla på ts för att hon fixar foto på sitt barn så gnäll på pappan för att han inte fixar till ALLA sina barn

Det är en sak om man som bonusförälder väljer att lägga pengar på sina bonusbarn, det gör trots allt de flesta bonusföräldrar men att förvänta sig och kräva att en bonusförälder ska ta mer ansvar än vad biofäräldrarna gör är ju bara dumt, det är ju inte rimligt alls.

Så återigen, ts har inte hindrat pappan att sätta upp foton på alla sina barn de tär ju HAN som brister, tycker till och med at tts gör fel som daltar sin man ochs kyller på biomamman, det är inte heller biomammans ansvar att se till att pappan har fotonpå sina barn det är ju han som ska ordna det, men det ska alltid skyllas på kvinnorna oavsett fast det är mannen/pappan som brister.
  • Anonym (men skärp er)
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 17:11:52 följande:
    Det är ts som älskar foton och då faller det sig väl naturligt att det är hon som fixar foton och sätter på väggen på ALLA barn i familjen?

Sen kanske pappan har andra intressen som han gör med alla ungarna.

Min bonusdotters pappa hade inte en tanke på inramade foton på barnen. Det var jag som gillade sånt och därav var det jag som ordnade fotograf och tog med alla barn - även hans barn/min bonus till fotografen.

Självklart då hon tillhör familjen lika mycket som mitt barn.
    Du valde att göra det, man kan som bonusförälder välja att lägga en massa tid, energi och pengar på sina bonusbarn men det fråntar inte bioföräldrarnas ansvar och inte heller betyder det att man måste göra det, förstår du skillnaden?

varför daltar ni vuxna män som inte klarar av att fixa foton på sina egna barn? är det inte tröttsamt och osexigt att bo ihop med mansbebisar som inte kalrar något?
  • smulpaj01
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 17:29:24 följande:
    Du valde att göra det, man kan som bonusförälder välja att lägga en massa tid, energi och pengar på sina bonusbarn men det fråntar inte bioföräldrarnas ansvar och inte heller betyder det att man måste göra det, förstår du skillnaden?

varför daltar ni vuxna män som inte klarar av att fixa foton på sina egna barn? är det inte tröttsamt och osexigt att bo ihop med mansbebisar som inte kalrar något?
    Det är väl klart att både min och ts man "klarar" att fixa foton på sina barn men precis som för ts så låg detta i mitt intresse och därför gjorde jag detta med "våra" barn.

Är inte bonusbarnen även ts familj och ansvar?
  • Anonym (men skärp er)
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 17:50:44 följande:
    Det är väl klart att både min och ts man "klarar" att fixa foton på sina barn men precis som för ts så låg detta i mitt intresse och därför gjorde jag detta med "våra" barn.

Är inte bonusbarnen även ts familj och ansvar?
    Men det är fortfarande inte hon som har huvudansvaret, och hon kan som bonusmamma inte heller kräva ut skolfoton tex. varför gnälls det på ts i den här tråden? det är ju inte hon som brister? Hon har hellre inte vägrat ellet stött bortbonusbarnen så varför ska det ändå gnällas så förbannat?

Det är ofta man ser detta beteende i trådar och då framför allt från kvinnor. Det gnälls på biomammor, det gnälls på bonusmammor och hela tiden daltas det med männen som har huvudansvaret för sina barn men där ska det daltas och ursäktas.
    Du säger att männen 'fixar att göra saker men varför gör dom då inte det??

I det här fallet är det ju pappan som inte får tummarna loss, men ändå lyckas ni gnälla på ts? Är det inte tröttsamt att vara mamma åt vuxna karlar som inte ens kan fixa fram foton på sina egna barn. även om detär ditt 'intresse' så borde väl en bra pappa vilja vara engagerad och delaktig.

• Anonym (Noppe)

Jag hade satt upp fotot på barnet.
    Vill pappan ha sina barns foton på väggen så får han lösa det.
    Alla styvmödrar vurmar inte så där väldigt mycket för partnerns barn sedan innan.

"Bonus", nej, styv heter det.

• smulpaj01
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 18:05:07 följande:
    Men det är fortfarande inte hon som har huvudansvaret, och hon kan som bonusmamma inte heller kräva ut skolfoton tex. varför gnälls det på ts i den här tråden? det är ju inte hon som brister? Hon har hellre inte vägrat ellet stött bortbonusbarnen så varför ska det ändå gnällas så förbannat?

Det är ofta man ser detta beteende i trådar och då framför allt från kvinnor. Det gnälls på biomammor, det gnälls på bonusmammor och hela tiden daltas det med männen som har huvudansvaret för sina barn men där ska det daltas och ursäktas.
    Du säger att männen 'fixar att göra saker men varför gör dom då inte det??

I det här fallet är det ju pappan som inte får tummarna loss, men ändå lyckas ni gnälla på ts? Är det inte tröttsamt att vara mamma åt vuxna karlar som inte ens kan fixa fram foton på sina egna barn. även om detär ditt 'intresse' så borde väl en bra pappa vilja vara engagerad och delaktig.

Jag tycker det är urtrist med fotboll men mannen älskar det.
    Men när jag stannar hemma och han tar med mitt barn på matcher så innebär det enligt din logik att jag inte KAN gå på matcher med mitt barn?
    Att han daltar med mig som inte klarar av att ta barnet på fotbollsmatch?!

Jösses.... Vill man inte leva i en familj så lev som särbos istället! Bättre för alla.

Sen är det väl ingen som gnäller på ts i tråden utan många kommer med förslag på lösningar!
  • Anonym (T)

Man kan ju alltid när bonusarna frågar varför man inte kort på dom tala om att man inte fått koden så man får inte beställa...visst man ska inte lägga ansvaret på barnen men jävlas den andra föräldern tänker inte jag ta skit och låta ungarna bli arg på mig Men det borde inte vara ngr större problem om man har gemensam vårdnad. Annars kan väl skolan kosta på sig ett mejl och tala om för företaget att det finns två hushåll är ju inte direkt ovanligt I dagens Sverige.

Men att inte ha råd att ta kort... Hmm... Skolkort är ju svindyra och sällan speciellt Bra.... Men annars kan ni väl görs en kul fotosession inne eller ute med alla barnen...

Här vill ett bonus aldrig eller sällan vara med på bild med alla andra men då har hon själv valt att inte Vara. Hon ställer upp ibland dock så ngr syskonkort har vi lyckats få.. Har inte med känslor för syskon och bonussyskon att göra utan mer att inte vilja vara på bild.

• anon67
    Anonym (men skärp er) skrev 2017-10-22 18:05:07 följande:

Detta
Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?