• Anonym (älskar kort)

Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?

Nu är det så att jag älskar kort och på sonens förskola tog dom aldrig några dagis kort och nu har han börjat skolan och jag vill nu beställa årets kort på honom. Jag kommer beställa det största porträtt kortet och sätta på väggen men vi har långt ifrån alla årens skolkort på bonusbarnen. Blir det helt galet om jag sätter upp kortet på sonen? 

• Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?
  • kaffe

Varför inte ta nya kort på alla barnen så slipper ni krångla med att försöka få tag på gamla?
    Det brukar finnas fotofirmor som har bra och billiga erbjudande.

• Anonym (fixa eget)

Gå till en fotograf eller ta egna bilder av bonusbarnen!

• Anonym (älskar kort)
    kaffe skrev 2017-10-22 15:14:40 följande:

Varför inte ta nya kort på alla barnen så slipper ni krångla med att försöka få tag på gamla?
    Det brukar finnas fotofirmor som har bra och billiga erbjudande.

Det är årets kort det handlar om
  • Anonym (älskar kort)
    Anonym (fixa eget) skrev 2017-10-22 15:22:04 följande:

Gå till en fotograf eller ta egna bilder av bonusbarnen!

Har vi gjort med båda små och nu har vi inte ekonomi för det...
  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 16:01:01 följande:
    Ta kort själva av bonusbarnen och förstora dem innan ni ramar in och sätter upp på väggen!

Själv tog jag mitt barn och bonusbarnet till fotograf och tog jättefina foton på "syskonen" tillsammans. Har gjort rejäla förstoringar och ramat in.

Det var inte alls dyrt, kostade inte mer än skolfotona så det har ni råd med.
  • Anonym (älskar kort)
    smulpaj01 skrev 2017-10-22 16:05:14 följande:
    Ta kort själva av bonusbarnen och förstora dem innan ni ramar in och sätter upp på väggen!

Själv tog jag mitt barn och bonusbarnet till fotograf och tog jättefina foton på "syskonen" tillsammans. Har gjort rejäla förstoringar och ramat in.

Det var inte alls dyrt, kostade inte mer än skolfotona så det har ni råd med.
    Nu är det så att jag vill ha sonens skolkort och på väggen då jag har en tanke bakom det.. Alltid ha årets kort längstfram i ramen och sätta de andra korten bakom så han kommer få en ram med alla kort från förskoleklass till han går ut skolan som han kommer få sen när han blir strörre. 

Vi har ju kort på bonusbarnen men inte årets och det stora formatet och det är ju det som var frågan.. om det blir orättvist att inte ha årets kort på dom plus att deras kort är mindre???
  • Anonym (Sven)
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 16:01:01 följande:
    Ni har redan tagit kort hos fotograf på de gemensamma men ändå tänker du att du ska slå till på det största porträttet på det gemensamma barnet som det redan finns foto på från fotograf? Du tänker inte att eftersom ni redan har på de gemensamma små så vore det rimligare att fixa foto på bonusbanren? Hos fotograf om så krävs.

Om jag inte missuppfattat och det barnet som du nu ska beställa det största porträttet på inte är ett av de barn som ni redan tagit fotografkort på?
  • smulpaj01
    Anonym (älskar kort) skrev 2017-10-22 16:15:33 följande:
    Nu är det så att jag vill ha sonens skolkort och på väggen då jag har en tanke bakom det.. Alltid ha årets kort längstfram i ramen och sätta de andra korten bakom så han kommer få en ram med alla kort från förskoleklass till han går ut skolan som han kommer få sen när han blir strörre. 

Vi har ju kort på bonusbarnen men inte årets och det stora formatet och det är ju det som var frågan.. om det blir orättvist att inte ha årets kort på dom plus att deras kort är mindre???
    Okej men VARFÖR vill du inte ta egna foton på bonusbarnen och förstora dessa till samma format och sätta upp bredvid ditt barns skolfoto?
    Det ändrar ju inte din idé om att ha din unges senaste foto framme varje år.
  • Anonym (men skärp er)

Men det var som vanligt ett j*vla gnäll på bonusmamman, hon vill ha ett foto på sitt barn, sjävlklart har hon rätt till det utan att en del börjar gnälla, SEN har hon ju inga problem med att ha foton på bonusbarnen OCKSÅ men det är väl upp till pappan först och frömst att fixa fram dom

Så om ni ska gnälla gnällp å en initiativlös pappa som är dne som ska fixa det gnäll inte på en mamma som vill ha foton på sitt barn och samtidigt inte har problem med bonusbarnens foton, men det är väl inte HON som ska fixa det utan den biologiska föräldern, ts varken kan eller får begära ut foton på biobarnen.

Snart ska väl snart bonusmamman föda sina bonusbarn också för att visa att hon inte stänger ut dom, men bioföräldrarna ska det daltas med som vanligt

Svar på tråden Skolkort på väggen på gemensamma barnen men inte på bonusbarnen?