Bf juli 2018
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
Hej!
Jag är gravid och väntar mitt första barn nu.
Plussade imorse och är överlycklig!
Är det någon mer som precis plussat?
Behöver någon att prata lite med :)
I vilken vecka är du nu i? Jag är i vecka 5+5 om jag räknat rätt. Känns som att efter jag fick reda på att jag var gravid ( alltså sen i tisdag) så tycker jag mig känna pådde det ena och det andra.. Haha... Med förra så upptäckte jag inte graviditeten förens i Veckan 12 eller så och då måde jag helt bra, kom bara på då att mensen var ju otroligt sen. Men nu spänner det i magen, lite som mensvärk fast lindrigare och sen mår jag illa lite då och då.
Grattis alla :)
Om nån bf juni vill vara med i en liten intim mammagrupp på facebook, skicka mig ett meddelande så bjuder jag in :)
Hej på er.
Plussade och fick en chock. Andra barnet är 6,5 månad- inte planerat ett tredje barn. Inte så tätt iallafall.
Men blev glad och min sambo, som inte hade riktigt samma reaktion, har precis börjat kunna se positivt på graviditeten. Nu har jag haft mörkt blod/bruna flytningar ett par dagar. Fick sen även smärta i magen och fick då komma in till gyn. Var då vecka 6+6. Barnmorska kunde se hinnsäck, men inget mer. Jag fick en ny tid nästa torsdag för att se om det är ett begynnande missfall.
Jag hoppas innerligt att det inte är det, för kommer inte denna bebis så har min sambo sagt att han inte vill att vi ska ha fler barn.
Åh usch :( I v 7 borde man se mer än en hinnsäck så det låter inte superlovande precis. Men man kan alltid hoppas att du är kortare gången än du trodde.
Vad gäller din man så kan han nog ändra sig. Om det är ett missfall, och du blir ledsen för det, så kanske han tänker annorlunda.
Tänk att det redan är fredag! När jag ringde gyn i måndags och bokade tid för VUL så tänkte jag att en vecka är typ en evighet men den har gått väldigt snabbt. Nu har jag tre dagar helg, på måndag jobbar jag bara morgon, och sen ska jag åka in. Det är mycket snarare än jag tänker! Jag känner mig både exalterad och supernervös och -orolig inför besöket. Mitt förra VUL (bortsett från återbesöket) var inte direkt en positiv upplevelse :/
Tänk att det redan är fredag! När jag ringde gyn i måndags och bokade tid för VUL så tänkte jag att en vecka är typ en evighet men den har gått väldigt snabbt. Nu har jag tre dagar helg, på måndag jobbar jag bara morgon, och sen ska jag åka in. Det är mycket snarare än jag tänker! Jag känner mig både exalterad och supernervös och -orolig inför besöket. Mitt förra VUL (bortsett från återbesöket) var inte direkt en positiv upplevelse :/
Jag läntar så himla mkt till mitt VUL
jag fick inte tid förens 29 november då dem ville vara säkra på att jag passerat v 7 så det är ett tag kvar, nästan 3 veckor.
tiden går så himla långsamt.
vilken vecka är du i?
Plussade i förgår så antagligen i vecka 4+6 och bf 13/7. Jag är snart 30 år och har jättesvårt att bli gravid pga omständigheter vid abort för 11 år sedan. Så nu är jag i totalt chocktillstånd och min blivande sambo sa för någon månad sedan att han nog inte vill ha barn.
Hur berättar man detta på bästa sätt för honom? Jag är naturligtvis jätteglad men ändå förvirras
Plussade i förgår så antagligen i vecka 4+6 och bf 13/7. Jag är snart 30 år och har jättesvårt att bli gravid pga omständigheter vid abort för 11 år sedan. Så nu är jag i totalt chocktillstånd och min blivande sambo sa för någon månad sedan att han nog inte vill ha barn.
Hur berättar man detta på bästa sätt för honom? Jag är naturligtvis jätteglad men ändå förvirras
Jag är gärna med. (Och hoppas på att jag inte behöver gå ur, men jag får veta på torsdag om jag är pågående missfall eller inte)