• Anonym (que?!)

Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!

Hej

Jag har mått dåligt under en längre tid och idag tog jag mig samman och gjorde ett graviditetstest. Fast att det är onödigt och jag inte kan vara gravid eftersom mannen är steriliserad sedan flera år tillbaka. Men jag är gravid! Hur är det ens möjligt?! Och ja, jag är helt säker på att jag inte varit otrogen!
    Jag vet inte vad vi ska göra nu då vi ju var klara med barn för länge sedan! Hjälp!

• Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!
  • Anonym (Boll)
    Anonym (Kille) skrev 2017-10-12 13:36:03 följande:

Så om tjej nr 1 har sex med en kille. Samma dag har hon sex med kille nr 2 som får sperman från kille nr 1 med sig, under sin förhud. När kille nr 2 har sex med tjej nr 2 behöver det inte gott speciellt lång tid (rätt färsk sperma) och sådan brutal skillnad i miljö kan det inte vara jämfört med en vagina, där sperman kan överleva i några dagar.

Osannolikt, ja. Omöjligt, nej.

Dessutom får han ju med sig lite av den ?gynnsamma miljön? från hennes vagina som kan räcka en stund.

Det är inte vad jag tror har hänt men jag som mamma kulle velat göra ett faderskapstest om barnet blir helt olikt de andra barnen/honom.
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Kille) skrev 2017-10-12 13:36:03 följande:

Så om tjej nr 1 har sex med en kille. Samma dag har hon sex med kille nr 2 som får sperman från kille nr 1 med sig, under sin förhud. När kille nr 2 har sex med tjej nr 2 behöver det inte gott speciellt lång tid (rätt färsk sperma) och sådan brutal skillnad i miljö kan det inte vara jämfört med en vagina, där sperman kan överleva i några dagar.

Osannolikt, ja. Omöjligt, nej.

Jo, det är rätt stor skillnad på miljön i kvinnans äggledare (det är där spermier kan överleva och vänta) mot en mans förhud...
  • Anonym (eh)
    Anonym (Boll) skrev 2017-10-12 13:39:23 följande:
    Dessutom får han ju med sig lite av den ?gynnsamma miljön? från hennes vagina som kan räcka en stund.

Det är inte vad jag tror har hänt men jag som mamma kulle velat göra ett faderskapstest om barnet blir helt olikt de andra barnen/honom.
    Med tanke på att mannen är steriliserad vill de väl inte ha några barn. Då blir det ju abort.
  • Anonym (Boll)
    Anonym (eh) skrev 2017-10-12 14:27:12 följande:

Med tanke på att mannen är steriliserad vill de väl inte ha några barn. Då blir det ju abort.

Ts har väl inte sagt varken det ena eller andra. Vill du att man är överpedagogisk? Vi vet inte ensvilken vecka hon är i. OM de bestämmer sig för att behålla skulle jag...
  • Anonym (Hoppsan)

Oj vad konstigt! Den måste ha läkt ihop på något sätt. Hur gick det på gyn?

• Anonym (eh)
    Anonym (Boll) skrev 2017-10-12 14:29:34 följande:
    Ts har väl inte sagt varken det ena eller andra. Vill du att man är överpedagogisk? Vi vet inte ensvilken vecka hon är i. OM de bestämmer sig för att behålla skulle jag...
    Nej det har hon inte, men man har väl steriliserat sig av en anledning?
  • LFF
    Anonym (eh) skrev 2017-10-12 15:32:06 följande:
    Nej det har hon inte, men man har väl steriliserat sig av en anledning?
    Och man kan ångra sig vid ett konstaterat faktum att det blivit en graviditet trots allt.
  • Anonym (que?!)

Nu har jag kommit hem från gyn och visst är jag gravid. Med två igen dessutom(har tvillingar sen innan med). Jag är i vecka 11 och känner att jag absolut inte kan göra abort. Mannen är på jobbet och kan bara nås om det är något livsnödvändigt så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen innan han slutar och vi kan prata. Nu är jag på väg hem och ska låtsas som normalt inför barnen....

• LFF
    Anonym (que?!) skrev 2017-10-12 15:58:43 följande:

Nu har jag kommit hem från gyn och visst är jag gravid. Med två igen dessutom(har tvillingar sen innan med). Jag är i vecka 11 och känner att jag absolut inte kan göra abort. Mannen är på jobbet och kan bara nås om det är något livsnödvändigt så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen innan han slutar och vi kan prata. Nu är jag på väg hem och ska låtsas som normalt inför barnen....

Oj oj oj. Som tvillingmamma själv så förstår jag att det är svårt. Och när du gått så pass långt ändå. Kan du skicka ett meddelande till maken som han kan läsa när han slutat jobba? När slutar han?

Hur gamla och många är de övriga barnen?
  • corinnecorinne

Jag skrev tråden. Jag lånade en väns konto för att göra det och nu är tråden flyttad?! Så jag kunde inte vara anonym så jag fixade ett eget konto. Jag kan inte skriva mer just nu, men tittar nog in ikväll eller imorgon. Tackl

Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!