Inlägg från: Anonym (que?!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (que?!)

Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!

Hej

Jag har mått dåligt under en längre tid och idag tog jag mig samman och gjorde ett graviditetstest. Fast att det är onödigt och jag inte kan vara gravid eftersom mannen är steriliserad sedan flera år tillbaka. Men jag är gravid! Hur är det ens möjligt?! Och ja, jag är helt säker på att jag inte varit otrogen!
    Jag vet inte vad vi ska göra nu då vi ju var klara med barn för länge sedan! Hjälp!

• Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!
  • Anonym (que?!)
    CitronTulo skrev 2017-10-12 09:25:09 följande:
    Har hört om att mannens sädesledare kan växa ihop igen efter en sterilisering, är nog inte så vanligt men kan tydligen hända! Så måste väl vara så för er? Vad säger din man om det hela??
    Jag har med läst om det, men fattade det som att det bara kunde hända under första året, som en "bieffekt". Nu har det gått rätt många år sen han steriliserade sig. Min man är lika chockad som jag och känner sig skyldig.Jag ska till gyn idag och vet inte alls hur långt gången jag är. Vi vet inte hur vi ska välja här... eller vad våra andra barn ska säga.
  • Anonym (que?!)
    Filippa33 skrev 2017-10-12 09:39:40 följande:
    Inte för att skrämma dig, men det finns tumörsjukdom som ger förhöjd HCG, det är en sällsynt tumörform, men den finns. Se till att också det kollas upp.
    Ska till gyn idag...
  • Anonym (que?!)

Nu har jag kommit hem från gyn och visst är jag gravid. Med två igen dessutom(har tvillingar sen innan med). Jag är i vecka 11 och känner att jag absolut inte kan göra abort. Mannen är på jobbet och kan bara nås om det är något livsnödvändigt så jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen innan han slutar och vi kan prata. Nu är jag på väg hem och ska låtsas som normalt inför barnen....

Svar på tråden Hur kan jag vara gravid?! Mannen steriliserad!