• Anonym (hur är det egentligen)

Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?

Eller är det samma för er som många av medelålders kvinnorna mest verkar dejta lammkött? Fast jag har fått intrycket att de inte har något större val eftersom män i deras egen ålder inte är intresserade av dem. Lite hörsägen detta från bekanta lite uppgivna kvinnor. Sex är sex och funkar bra med de yngre men för utvecklande relationer och djupare samhörighet vill de flesta ha jämnåriga och nöjer sig inte med toyboys.

• Svar på tråden Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Osexig) skrev 2023-11-24 12:31:38 följande:
    Klart att man får tycka unga är fina och snygga. Ingen har väl någonsin sagt något om det. Men sen kanske det kan finnas lite rimlighet i fantasierna (vilket vissa av er inte verkar ha).
    Ingen har nånsin sagt nåt om det? Menar du allvar nu?
    Det här med rimliga fantasier, antyder du att jag har orealistiska fantasier?
  • Anonym (Är det så lätt?)
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:27:56 följande:
    Kvinnor får prata om snygga män, det är hyckleriet jag reagerar på. Att män är ytliga, kvinnor inte.
    Alla män glor inte som apor på unga tjejer, men man missar heller inte att de är snygga. Och attraheras man av yngre så bör man skämmas, och istället tänka på jämnåriga singelkvinnor som sitter ensamma. Jag kan inte minnas att jag nånsin sett en man säga att kvinnor borde skämmas för att de kollar unga killar, och istället borde tänka på singelmän i deras ålder som sitter där ensamma.
    Ja du säger det, men det måste vara så tråkigt för dig att du i varje tråd måste hacka på kvinnor och alltid vara så negativt inställd.
    Jobbigt för dig för det verkar som du är inställd på allt negativt istället för positiva saker. Är det inte jobbigt att skriva så mycket negativt hela tiden?
    Varför inte ta upp positiva saker någon gång?
    Allt kan ju inte vara så negativt hela tiden gällande kvinnor eller? du säger att du gillar kvinnor men det märks då inte här.
    Vi kvinnor som inte är som du skriver hela tiden upplever att det är jobbigt med alla denna negativitet hela tiden. Vad ska det då inte vara för dig?
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Är det så lätt?) skrev 2023-11-24 12:35:37 följande:
    Ja du säger det, men det måste vara så tråkigt för dig att du i varje tråd måste hacka på kvinnor och alltid vara så negativt inställd.
    Jobbigt för dig för det verkar som du är inställd på allt negativt istället för positiva saker. Är det inte jobbigt att skriva så mycket negativt hela tiden?
    Varför inte ta upp positiva saker någon gång?
    Allt kan ju inte vara så negativt hela tiden gällande kvinnor eller? du säger att du gillar kvinnor men det märks då inte här.
    Vi kvinnor som inte är som du skriver hela tiden upplever att det är jobbigt med alla denna negativitet hela tiden. Vad ska det då inte vara för dig?
    Det mesta ÄR negativt så fort det handlar om män och yngre tjejer. Speciellt om män är attraherade av yngre. Menar du att det inte är så? Hittar jag på?
    Jag söker inte yngre, de jag brukar skriva till är i min ålder. Men jag hade känslor för en yngre, och träffade en annan yngre, så det betyder att jag bara vill ha yngre. Typiskt män. Och så är jag bara ute efter sex.
    Jag vet att alla kvinnor inte är såhär, men påstår du att många kvinnor inte tänker så som jag beskriver det här?
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Är det så lätt?) skrev 2023-11-24 12:35:37 följande:
    Har du pratat med nån kvinna som gillar yngre killar, eller kanske läst i såna trådar här? Kan du se en skillnad där, i tonen hur kvinnorna bemöts jämfört med män som gillar yngre tjejer? Är det mer positivt eller lika negativt?
  • Anonym (Man55)
    Anonym (Osexig) skrev 2023-11-23 12:24:35 följande:

Som kvinna i den åldern så märks det tydligt att man inte duger för mer än en rolig kväll någon gång då och då, fast man har bra kemi och en massa gemensamt. För förhållande dröms det om mycket yngre kvinnor.

Det gäller knappast alla. Vore jag singel skulle jag definitivt vilja träffa någon i min egen ålder snarare än en 10-20 år yngre kvinna. Däremot är det viktigt för mig att hon är ung till sinnet och vid god hälsa för jag vill ha en partner som är intresserad av att göra saker, resa, vara aktiv, och inte bara sitta framför TVn hela tiden. Och som inte har tappat sexlusten. Jag skulle också tycka det var tråkigt att gå i pension långt innan henne och bara gå och vänta på att hon också skulle kunna vara ledig och göra saker - risken är stor att när hon når den åldern är jag redan för skröplig om det är en stor åldersskillnad.
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:38:59 följande:
    Det mesta ÄR negativt så fort det handlar om män och yngre tjejer. Speciellt om män är attraherade av yngre. Menar du att det inte är så? Hittar jag på?
    Jag söker inte yngre, de jag brukar skriva till är i min ålder. Men jag hade känslor för en yngre
    När man känner nåt för nån, det är ju det finaste man kan känna för en annan människa. Jag hade inte känt så för nån över 12 år. Såhär blev jag bemött av de flesta kvinnorna när jag hade känslor för en yngre tjej:

Du är bara kåt
    Män vill styra den yngre tjejen
    Tjejer vill ha vältränade hunks, inga äckliga gubbar
    Bara ute efter hennes kropp
    Man kan inte ha nåt gemensamt
    Äldre män får inte upp den
    Måste ha nån störning om du kan ha nåt gemensamt med en yngre tjej
    Du kan inte hantera en jämnårig kvinna
    Min syster: "hon är inte intresserad", "tjejer i den åldern vill ha jämnåriga", "man kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad" (själv var hon ihop med en 20 år äldre man) De flesta höll med min syster och skulle ha sagt samma.
  • Anonym (Är det så lätt?)
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:41:25 följande:
    Har du pratat med nån kvinna som gillar yngre killar, eller kanske läst i såna trådar här? Kan du se en skillnad där, i tonen hur kvinnorna bemöts jämfört med män som gillar yngre tjejer? Är det mer positivt eller lika negativt?
    Som sagt så tråkigt för dig att i varje tråd vara negativ om kvinnor.
    Hade varit bättre för dig om du släppte all negativitet och försökte med något positivt, måste ju även finnas positiva saker att du upp.
    Varför bara koncentrera sig på negativa saker man går ner sig till slut då, bättre att försöka se till dom positiva sakerna i livet då är det lättare att må bättre och inte sämre.
    Känns om det mesta i ditt liv bara består av negativa upplevelser och det är ju tråkigt för dig om det är så men inget blir ju bättre att bara dra upp det hela tiden, finns det inte många positiva upplevelser du varit med om?
    Är det så bedrövligt hela tiden?
  • Miss Sunny
    Pynnot skrev 2023-11-23 23:43:11 följande:

Jag väljer hellre lite äldre tycker att dom är mer kvinnliga.

Tack snälla....        Kyss
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Är det så lätt?) skrev 2023-11-24 12:53:04 följande:
    Som sagt så tråkigt för dig att i varje tråd vara negativ om kvinnor.
    Hade varit bättre för dig om du släppte all negativitet och försökte med något positivt, måste ju även finnas positiva saker att du upp.
    Varför bara koncentrera sig på negativa saker man går ner sig till slut då, bättre att försöka se till dom positiva sakerna i livet då är det lättare att må bättre och inte sämre.
    Känns om det mesta i ditt liv bara består av negativa upplevelser och det är ju tråkigt för dig om det är så men inget blir ju bättre att bara dra upp det hela tiden, finns det inte många positiva upplevelser du varit med om?
    Är det så bedrövligt hela tiden?
    Ja, det är inte så kul, men jag önskar att fler kvinnor kunde tänka på vad de säger och hur de beter sig. Även män har känslor. Jag har gjort så gott jag kan när det gäller dejting, så det är mycket som jag gärna sluppit att höra. Varför göra saker ännu jävligare för nån annan?
  • Anonym (Curl)
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:51:49 följande:
    När man känner nåt för nån, det är ju det finaste man kan känna för en annan människa. Jag hade inte känt så för nån över 12 år. Såhär blev jag bemött av de flesta kvinnorna när jag hade känslor för en yngre tjej:

Du är bara kåt
    Män vill styra den yngre tjejen
    Tjejer vill ha vältränade hunks, inga äckliga gubbar
    Bara ute efter hennes kropp
    Man kan inte ha nåt gemensamt
    Äldre män får inte upp den
    Måste ha nån störning om du kan ha nåt gemensamt med en yngre tjej
    Du kan inte hantera en jämnårig kvinna
    Min syster: "hon är inte intresserad", "tjejer i den åldern vill ha jämnåriga", "man kan inte ha nåt gemensamt med stor åldersskillnad" (själv var hon ihop med en 20 år äldre man) De flesta höll med min syster och skulle ha sagt samma.
    När syrran var 46 så träffade hon en 16 år yngre man. Återigen så var det ok med åldersskillnad (för henne), och hon pratade gärna om sina nya pojkvän som var såå bra.
Svar på tråden Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?