Anonym (Är det så lätt?) skrev 2023-11-24 15:26:37 följande:
Ok så du bryr dig inte om då om kvinnor säger män gör ditten och datten, dvs skriver män är på ett visst sätt?
Då menar jag inte om en kvinna berättar om något en man gjort för då är det ju han hon skriver om och inte män som grupp.
Självklart får du ta upp saker du varit med om med kvinnor men då kanske du ska skriva just den kvinnan eller dom kvinnorna gjorde så här, inte skriva kvinnor som tolkas just som kvinnor som grupp eller i stort.
Kanske att många reagerat just på det att du skriver kvinnor och inte kvinnorna som gjorde så.
För det flesta män reagerar också på om man säger män när man menar en man eller ett par män. Då brukar dom säga till att alla män gör inte så.
Så det bli som om man drar alla över en kam när man säger kvinnor gör så eller män gör så. Det är det folk reagerar på.
Ingen reagerar på en kvinna berättar vad än man gjort eller om man berättar vad en kvinna gjort men just att tillskriva män eller kvinnor ett beteende det reagerar de flesta på.
Så det är nog ditt sätt att just utrycka dig, kvinnor säger eller kvinnor gör.
Om du inte menar det och inte vill att oskyldiga kvinnor ska ta illa upp är det bättre att skriva dom kvinnorna eller den kvinnan som sa eller gjorde något.
Då skulle du inte få så många som reagerar utan tom säker få mer sympati men ingen vill bli anklagad för något bara för att man är ett man eller kvinna.
Så du menar något som andra tolkar på ett annat sätt, och det är inte bara en som tolkar dina ord så utan många, det är ju tråkigt om det bara egentligen handlar om det, då blir du ju missförstod och det är ju tråkigt och förstör ju då meningen med inläggen. Då blir fokus på det hur man utrycker sig och missförstånd istället för det man vill få fram i inläggen.
Men om du inte menar kvinnor utan just vissa är det bättre att vara tydlig så kommer folk att läsa inläggen på ett annat sätt.
För ibland tror jag du känner dig missförstod av kvinnor utan att veta varför så många reagerar, men det är just valet hur man skriver som gör hur man tyder det som är skrivet. Ja du undra varför kvinnor tar åt sig men det är ordvalet och vill du inte att folk ska missuppfatta så skriv då den kvinnan eller dom kvinnorna så kommer inte folk att ta åt sig, för inte vill man att folk ska ta åt sig över något man inte menat?
Nej, jag tar inte åt mig om kvinnor klagar på män. Jag kan hoppa in i en tråd ibland när kvinnor säger att män bara vill en sak, eller att män dömer kvinnor som ligger runt. Mest för att säga att alla män inte är så.
Ja, verkar ha blivit missförstånd många gånger, att jag kritiserar alla kvinnor. Det gör jag inte. Så jag brukar numera skriva "många" eller "vissa".
Men nej, oftast så bryr jag inte om kvinnor säger att alla män är likadana.