Inlägg från: Anonym (Är det så lätt?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Är det så lätt?)

Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?

Anonym (Man 50) skrev 2023-11-23 12:50:40 följande:

Om jag blev singel nu skulle jag sikta in mig på kvinnor runt 35-40år för ett stabilt förhållande.

Och sedan knulla några mellan 20 och 30 under tiden jag letade.

Men hur lätt är det för 50+ att hitta kvinnor 20-30 att ha sex med?
    Självfallet finns det men att det är så många att bara kunna säga att man skulle göra det?

Jag är nu över 30 år och tvåbarns mamma och skulle aldrig när jag var i den ålder ha sex med någon över 50.
    Jag känner heller inga tjejkompisar som ville det.
    Jag tycker absolut inte att det är fel om någon tjej i den ålder har det, det är upp till var och en men jag själv skulle aldrig ha kunnat tänka mig det.
    Upp till 10 år äldre men inte mer. En släkting mig var 23 och hon blev tillsammans med en 16 år äldre man, inget konstigt med det men ingen jag känner hade någon över 50.
    Som sagt vill någon tjej ha sex med en man på 50+ så är det upp till dom men att det är så vanligt att man kan säga att man skulle ha det och tro att det är så enkelt att hitta tjejer så pass mycket yngre är jag inte så säker på.
    Om man inte är jättesnygg eller är otroligt charmig eller har något annat som gör att unga kvinnor blir attraherade. 
    Men det kanske du har, vad vet jag.
    Jag tror inte att när jag själv är 50+ kommer att vilja ha sex med killar 20-30 år.
    Att tycka någon ser bra ut kan man givetvis tycka om alla åldrar.

Sen kan man ju tänka, om jag själv inte vill ha sex med någon i min egen ålder utan yngre varför skulle då en yngre vilja ha sex med en äldre?
    Om man själv är 50+ och inte vill ha sex med en 50 åring varför skulle då en 20-30 åring vilja ha sex med en 50 åring? 
    Tror du att du skulle ha lätt att få sex med en 20-30 åring? 

Mina yngre släktingar tjejer i 20 årsåldern tycker att 30 åringar är "gamla" när dom tänker killar bli ihop med eller ha tänka sig ha sex med.
    Min mans kompis blev tillsammans med en tjej som var 11 år yngre, han 33 hon 22. Hennes kompisar reagerade på åldern och sa har du träffat en gubbe.
    Sen lärde dom ju känna honom och ingen reagerar på det längre men det var alltså dom unga tjejerna som gjorde det. Inte killkompisarna över 30 eller vi sambos/fruar till killarna som alla är över 30 som reagerade.
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:04:22 följande:
    Ja, många vill njuta av livet, och mår bra av att se sånt de tycker är fint. Kan vara konst, naturen, andra människor. Men män får inte njuta av livet och få må bra av att se sånt de tycker är fint.
    Fast du har ju skrivit i hur många trådar som helst att du inte gillar när kvinnor pratar om män, hur du på ditt jobb tagit illa upp när kvinnliga kollegor pratat om snygga män  tex män i från olika filmer, hur du då känner dig otillräcklig.
    Hur du inte gillar när kvinnor pratar kärleksfullt om sina nya kärlekar att kvinnorna då fått dig att må dåligt då du har dåligt självförtroende och dom borde tänka på att du inte har någon.
    Så lite lustigt att du tar upp detta faktiskt.
    Så kvinnor ska alltså inte få prata om snygga män inför dig för då tar du det som kritik mot ditt utseende som du sagt flera gånger men du säger sen att män inte får det för kvinnor?
    Så du tar illa upp när kvinnor pratar om utseende men påstår att kvinnor blir sura när du pratar om utseende. 
    Det är ju märkligt!

Nej folk får tycka vem som helst är vacker och snygg, har aldrig hört någon säga något om det om man inte naturligtvis stirrar på ett olämpligt sätt.
    Det är inte det folk har reagerat på, vissa reagerar på ålder men inte att tycka någon är snygg.
    Men gäller alltså olika regler för kvinnor i din omgivning som inte får prata om snygga män utan att du tar illa upp och då andra regler för dig? 

DU gillar kvinnor säger du men i varenda tråd klagar du ju på kvinnor vad dom än gör och vad dom än säger.
    Du klagar på att kvinnor klagar på män men klagar ju själv på kvinnor i varje tråd.
    Det går inte ihop!
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:27:56 följande:
    Kvinnor får prata om snygga män, det är hyckleriet jag reagerar på. Att män är ytliga, kvinnor inte.
    Alla män glor inte som apor på unga tjejer, men man missar heller inte att de är snygga. Och attraheras man av yngre så bör man skämmas, och istället tänka på jämnåriga singelkvinnor som sitter ensamma. Jag kan inte minnas att jag nånsin sett en man säga att kvinnor borde skämmas för att de kollar unga killar, och istället borde tänka på singelmän i deras ålder som sitter där ensamma.
    Ja du säger det, men det måste vara så tråkigt för dig att du i varje tråd måste hacka på kvinnor och alltid vara så negativt inställd.
    Jobbigt för dig för det verkar som du är inställd på allt negativt istället för positiva saker. Är det inte jobbigt att skriva så mycket negativt hela tiden?
    Varför inte ta upp positiva saker någon gång?
    Allt kan ju inte vara så negativt hela tiden gällande kvinnor eller? du säger att du gillar kvinnor men det märks då inte här.
    Vi kvinnor som inte är som du skriver hela tiden upplever att det är jobbigt med alla denna negativitet hela tiden. Vad ska det då inte vara för dig?
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:41:25 följande:
    Har du pratat med nån kvinna som gillar yngre killar, eller kanske läst i såna trådar här? Kan du se en skillnad där, i tonen hur kvinnorna bemöts jämfört med män som gillar yngre tjejer? Är det mer positivt eller lika negativt?
    Som sagt så tråkigt för dig att i varje tråd vara negativ om kvinnor.
    Hade varit bättre för dig om du släppte all negativitet och försökte med något positivt, måste ju även finnas positiva saker att du upp.
    Varför bara koncentrera sig på negativa saker man går ner sig till slut då, bättre att försöka se till dom positiva sakerna i livet då är det lättare att må bättre och inte sämre.
    Känns om det mesta i ditt liv bara består av negativa upplevelser och det är ju tråkigt för dig om det är så men inget blir ju bättre att bara dra upp det hela tiden, finns det inte många positiva upplevelser du varit med om?
    Är det så bedrövligt hela tiden?
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 12:56:11 följande:
    Ja, det är inte så kul, men jag önskar att fler kvinnor kunde tänka på vad de säger och hur de beter sig. Även män har känslor. Jag har gjort så gott jag kan när det gäller dejting, så det är mycket som jag gärna sluppit att höra. Varför göra saker ännu jävligare för nån annan?
    Ja men det bästa är ju att ta det med dom kvinnorna som gör eller säger så direkt. Att skriva kvinnor blir bara kontraproduktivt och drar med alla andra kvinnor som inte gör så i det negativa. Andra kvinnor som inte gjort något vill inte höra att kvinnor sagt och gjort saker precis som om dom också hade gjort något.
    Du vill säker inte heller stå till svars för vad andra män har gjort om det är dåliga saker.
    Men försök också strunta i alla negativa saker hela tiden, det tar över till slut,
    ja det är svårt att ändra men försök att tänka lite positivt på några saker per dag.
    Även om kvinnor för det kan ju inte vara övervägande negativt när du önskar att hitta någon.
    Anonym (Curl) skrev 2023-11-24 14:29:42 följande:
    Ja, men ibland så tänker man inte så när det händer. Det är ju lite också att som man ska man tåla lite, men jag tog illa upp redan då när kvinnorna sa det. Mamma har jag pratat med och hon har bett om ursäkt, tycker det är synd att jag tog illa upp, men syrran är det ingen idé, hon kan inte sätta sig in i andras situation. De andra kvinnorna har jag ingen kontakt med längre.
    Jag tar inte illa upp om kvinnor berättar om sina negativa erfarenheter av män, när männen gjort saker som jag inte känner igen mig i. Varför tar kvinnor illa upp av att jag kritiserar vissa kvinnor, om ni inte känner igen er i det beteendet? Det här är ett forum då måste man väl få skriva om sånt här?
    Ok så du bryr dig inte om då om kvinnor säger män gör ditten och datten, dvs skriver män är på ett visst sätt? 
    Då menar jag inte om en kvinna berättar om något en man gjort för då är det ju han hon skriver om och inte män som grupp.
    Självklart får du ta upp saker du varit med om med kvinnor men då kanske du ska skriva just den kvinnan eller dom kvinnorna gjorde så här, inte skriva kvinnor som tolkas just som kvinnor som grupp eller i stort.
    Kanske att många reagerat just på det att du skriver kvinnor och inte kvinnorna som gjorde så.
    För det flesta män reagerar också på om man säger män när man menar en man eller ett par män. Då brukar dom säga till att alla män gör inte så.
    Så det bli som om man drar alla över en kam när man säger kvinnor gör så eller män gör så. Det är det folk reagerar på.

Ingen reagerar på en kvinna berättar vad än man gjort eller om man berättar vad en kvinna gjort men just att tillskriva män eller kvinnor ett beteende det reagerar de flesta på. 
    Så det är nog ditt sätt att just utrycka dig, kvinnor säger eller kvinnor gör.
    Om du inte menar det och inte vill att oskyldiga kvinnor ska ta illa upp är det bättre att skriva dom kvinnorna eller den kvinnan som sa eller gjorde något.
    Då skulle du inte få så många som reagerar utan tom säker få mer sympati men ingen vill bli anklagad för något bara för att man är ett man eller kvinna.

Så du menar något som andra tolkar på ett annat sätt, och det är inte bara en som tolkar dina ord så utan många, det är ju tråkigt om det bara egentligen handlar om det, då blir du ju missförstod och det är ju tråkigt och förstör ju då meningen med inläggen. Då blir fokus på det hur man utrycker sig och missförstånd istället för det man vill få fram i inläggen.
    Men om du inte menar kvinnor utan just vissa är det bättre att vara tydlig så kommer folk att läsa inläggen på ett annat sätt.
    För ibland tror jag du känner dig missförstod av kvinnor utan att veta varför så många reagerar, men det är just valet hur man skriver som gör hur man tyder det som är skrivet. Ja du undra varför kvinnor tar åt sig men det är ordvalet och vill du inte att folk ska missuppfatta så skriv då den kvinnan eller dom kvinnorna så kommer inte folk att ta åt sig, för inte vill man att folk ska ta åt sig över något man inte menat? 
Svar på tråden Ni män runt 50+ kan ni tönka er dejta kvinnor i er egen ålder?