• Emisan

Bf juni 2018

Någon annan som har bf i juni 2018 och vill följas åt?

• Svar på tråden Bf juni 2018
  • donaR

Hej, jag är beräknad att föda 28 juni :)) Ser såå framemot det! Vilket datum är du beräknad?

Jag är i v. 6 nu..ha haft molnvärk fram till tre dagar sen..Nu känner jag ingenting alls!! Känns som jag inte ens är gravid mer. Har börjat bli orolig :/

Hur går det för dig? Vilken vecka är du i?

• Areeya

?Hej alla!
    Jag är i v. 7 (6+3) nu. Symptomen som försvunnit i v. 5-6 har kommit tillbaka. Mår lite illa till och från, yr i huvudet och har dålig aptit också.
    Min BF skulle vara rund 19 juni. Nästa vecka har jag vul. Håller tummarna!

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
  • Moorii

Den berömda tröttheten har slagit till ordentligt idag! När jag kom hem sov jag en halvtimme, trodde det skulle räcka, men ögonen går fortfarande i kors.. Så blir nog att sova en stund i soffan efter sonen lagt sig. Skönt ändå med ytterligare ett symtom!

• AnnaR84

BF 11/6. Nu i veckan slog illamåendet till. Kräks varje morgon och kväll. Äter lergigan comp som håller illamåendet lite i schack under dagtid men fy tusan vad tufft det är att rodda heltidsjobb och en 2,5-åring när man mår pyton.

• evve88
    AnnaR84 skrev 2017-10-27 19:13:01 följande:

BF 11/6. Nu i veckan slog illamåendet till. Kräks varje morgon och kväll. Äter lergigan comp som håller illamåendet lite i schack under dagtid men fy tusan vad tufft det är att rodda heltidsjobb och en 2,5-åring när man mår pyton.

Samma här! Illamående konstant, fruktansvärt.. funkar lergigan comp bättre än postafen? Blir ju så otroligt trött av postafen så man knappt kan vara vaken och de går ju inte när man ska ta hand om en 2 åring... hoppas du mår bättre snart <3
  • Yme90

Plussa igår gissar att de blir runt midsommar :) Har inte känt av några gravidsymptom alls denna gång. Har en dotter på 10,5mån så nu ska lillan bli storasyster.

• annabellelee

Grymt trött och illamående. Jag hade glömt hur illa det var. :(

Jag står ut på jobbet, och kollapsar när jag kommer hem. Stackars min lilla 2- åring vill leka och busa men mamma är ganska seg.

Det är så jobbigt i början när man inte berättat för någon än, och inte kan förklara varför man bara är trött och hängig hela hela tiden.

Jag skulle bara vilja sova hela dagen. Längtar tills de första månaderna är över.

• rebeckan

Hej alla och grattis! Beräknat datum här är den 10 juni. Har en dotter på 2 år och 3 månader som föddes med akut kejsarsnitt medan jag var nedsövd (moderkakan lossnade). Det är nervöst värre nu kan jag meddela ????

• AnnaR84

[quote=78139821][quote-nick]evve88 skrev 2017-10-27 20:34:20 följande:[/quote-nick]Samma här! Illamående konstant, fruktansvärt.. funkar lergigan comp bättre än postafen? Blir ju så otroligt trött av postafen så man knappt kan vara vaken och de går ju inte när man ska ta hand om en 2 åring... hoppas du mår bättre snart <3[/

Tack, önskar dig detsamma!

Tycker nog de funkar lite bättre än postafen. Jag går upp och kräks på morgonen. Äter lite fil med banan och tar en tablett. Lämnat på föris och sen framåt kl 10 börjat illamåendet kännas hanterbart. Börjar må illa bortåt kl 13. Tar ny tablett och klarar mig fram till 16. Sen slår illamåendet till med kräkningar under kvällen. Tror jag skulle behöva ta ytterligare en tablett på kvällen men har just nu utskrivet 2 om dagen.

Be om att få utskrivet och testa.

• Marian03
    Moorii skrev 2017-10-26 14:33:55 följande:
    Jo, förvisso, men det är ett sånt tydligt tecken och jag skulle behöva det just nu känner jag..så svårt att inte oroa sig i och med missfallet för två månader sen :/

Har bokat mitt till 10/11! Så nervös!

Du hade barn sen tidigare?
    Det förstår jag, måste varit superjobbigt :(
    Håller alla tummar för att det ska gå bra för er denna gången.
    Jag är en ganska "övernojjig" person ibland, så analyserar allt nu. "Varför har jag ingen molvärk, det hade jag ju igår" osv.. det är väl så för att man så gärna vill att det ska gå bra :)
    Blir skönt med ultraljudet så man vet vad som händer där inne.
Svar på tråden Bf juni 2018