• Hoppfullhet

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Nube skrev 2018-05-24 07:35:15 följande:

Hur har det gåtr för ijo och hoppfullhet som redan haft bf?

Jag fick en liten tjej 15/5 BF 40+4. En liten underbaring på 3370gr o 49cm. Allt gick snabbt o bra :)
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2018-05-24 08:59:53 följande:

Vet inte om jag skrev det sist men stort grattis till dottern! :)

Haha nä man vet knappt vem man skrivit till eller ej, men stort tack :)
  • Hoppfullhet
    Milli07 skrev 2018-05-31 09:26:39 följande:

Har inte varit aktiv på några månader men ville se hur det gått för er andra och berättade att vår lille pojke kom till världen den 25e maj, 51 cm lång och 4145 gram tung. Han är så efterlängtad och fantastisk!

Grattis till er som fått träffa era mirakel och lycka till, till er andra <3

ijo skrev 2018-05-31 14:34:23 följande:

Vår tjej kom för 2 veckor sedan <3 Så märkligt att hon varit en fryst snöflinga som nu ligger här och sover sött :)

Stort grattis till er <3
  • Hoppfullhet
    Mm79 skrev 2018-06-02 07:56:10 följande:

Vi hann aldrig till lottningen, han kom 1 juni halv 3 på natten av sin egen vilja :) Helt fantastisk bebis <3

Grattis <3
  • Hoppfullhet

Om TS orkar o har tid kanske vi kan uppdatera det fastnålade posten, med allas BF, även med det datum bebis kom? Om isf så kom ju min lilla tjej 15/5 :)

• Hoppfullhet
    Nube skrev 2018-06-13 17:34:14 följande:

Vår lilla tjej föddes äntligen igår på 41+0. Allt gick bra trots att det tog lång tid. Men i det stora hela är jag nöjd med förlossningen och hon är helt underbar! Nu är hon äntligen här! Och jag som trodde att jag väntade på en pojke men det blev en söt söt liten tjej! Helt fantastiskt!

Stort grattis <3
  • Hoppfullhet
    EimearX skrev 2018-06-17 19:09:36 följande:

Åh stort grattis till er alla!

Vår tjej kom fyra timmar in på 13 juni (42+1) efter igångsättning dagen innan. Hon är så fin. Sover mycket och käkar mycket (lite mer aktiv på natten...) och är bara så himla självklar. Var på återbesök på BB idag (som hon sov sig igenom) och allt såg fint ut och amningen verkar fungera så hon får i sig det hon behöver. Skönt. 

Förlossningen är en historia för sig själv. Det gick rätt snabbt när värkarna väl började göra ont. Fick lustgas som jag andades in men det visade sig lagom till krystvärkarna att lustgasen var felkopplad i just mitt rum så den hade ju inte gett nån egentlig effekt fram till dess... Bara profylaxandning. Jag fattade inte att det skulle kännas annorlunda. När jag sen hade så ont att jag bad om epiduralen såg de att jag redan var öppen 10 cm. Hann bara få testdosen innan krystvärkarna sattes igång och sen var det försent för den riktiga dosen. TUR att lustgasen började funka då annars hade det blivit en förlossning helt utan smärtlindring. Men ut kom hon och vilken fantastisk upplevelse det var trots all smärta och diverse bristningar. Personalen var fantastiska också. 

Härligt att befinna sig i bebisbubblan. Äntligen!!! 

Stort grattis :)
  • Hoppfullhet
    Emsoff skrev 2018-06-18 23:41:33 följande:

Hej hopp! Vår son föddes den 17/6 i v39+2! Nu njuter vi för fulls muggar! Inget luktar så gott som nybakad bebis!

Stort grattis :)
  • Hoppfullhet
    pigan86 skrev 2018-06-20 03:25:52 följande:

Nu är våran efterlängtade son här efter en minst sagd spännande förlossning som startade med spontan vattenavgång på kvällen den 14/6 och avslutades med akutsnitt den 16/6 efter att läkarn konstaterar att babysen fastnat i mitt bäckene efter 10 timmar aktivt värkarbete.

Är överväldigad att man kan känna en sådan kärlek från första ögonkastet <3

Nu är våran ivfresa gjord och vi har bytt blad och kan påbörja nästa kapitell <3 <3 <3

Ojoj, vilken pärs det måste varit. Skönt att allt gick bra. Stort grattis :)
  • Hoppfullhet

Kul o få dölja med lite ff hos några :).

Kattnos, blivit en bebbe än?

Nu är min lilla tjej 2,5 månad o växer som hon ska. Glad att amningen fungerar ff då jag bara kunde amma stora tjejen en månad cirka innan bekymmer började. Dock mkt bekymmer med magen nu de första 8 v iaf o ville helst ej ligga själv o gärna äta hels tiden. Ominte optimalt med en 2,5 åring hemma men vi har fått göra de bästa av det. Magen fungerar bättre nu men vågar ff inte sluta med minifom drp o magdroppar. Storasyster är så glad för o snäll mot din lillasyster så en blir helt blödig. Lillan är snart nästan halvvägs runt med att vända sig fr rygg till mage o är väldigt nära till att börja med det här goa skrattet. Galet vad tiden går, man får verkligen stanna upp o ta in allt med jämna mellanrum o njuta av nuet då detta mest troligtvis är sista bebisen jag får snusa på.

Hoppas alla kan njuta så gott det går i denna värmebölja.

• Hoppfullhet
    kattnos skrev 2018-08-01 23:18:48 följande:

Det kom en bebis till slut! En liten pojk som fick plockas ut med snitt den 30/7 efter att vattnet gått men en envis hinnkant var kvar efter nästan ett dygn värkarbete. Jag har inte läst journalen än men enligt personalen på operation så hade han legat lite snett. Hur som helst är jag jättenöjd med hela upplevelsen och vi planerar för att åka hem i morgon. :)

Sort grattis, härligt att allt känns bra :)
  • Hoppfullhet
    Znickers skrev 2018-08-25 13:12:36 följande:

Och grattis till dig!! Wow, du är bland de första på listan som väntade bebis. Så underbart att ni njuter nu för fullt. Hoppas det gick bra med bebisen under den heta sommaren.

Hur upplevde du din förlossning förresten?

Så härligt att du mått bra, håller tummarna för att bebbe smart vill titta ut till er.

Det har gått rätt bra faktiskt med värmen, visst vi har fått hålla oss inne mkt men de gör inte så mkt. Som tur är tog min man mkt mer semester detta året än vad han någonsin gjort tidigare vilket gjorde att han kunnat va ute lite mer med storasyster så har jag o lillasyster kunnat hänga inne i det ngt svalare klimatet.

Förlossningen gick jättebra. Efter förvärkar i flera veckor så blev dom en dag mer rejäla för att till slut övergår i regelbundna värkar ca 21 på kvällen. Rejäla, men dock hanterbara o med ca 10 min mellanrum fram til 23, då kom dom var 5:e min kanske men inte lika starka. Kl 00.35 kom vi in pp förlossningen o 01.41 är hon född. Trodde absolut inte de skulle gå så fort. O dehär värkarna som gör att msn känner lite att man inte vill va med längre, de hade jag bara i kanske max 30 min innan krystvärkarna började. O då lättar de ju igen på ett sätt. Så två tummar upp för ännu en tacksam förlossning. Kroppen e helt fantastiskt va den klarar av :)

stort lycka till när de e dags, hoppas få läsa snart om en liten ankomst :)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017