• Hoppfullhet

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

pigan86 skrev 2017-11-17 22:08:16 följande:

Har också varit på inskrivning idag. Inga blodprover kundes dock ta är så sjukt svårstucken och efter 4e försöket gav hon upp. Ska till labb så dem ska försöka sticka mig. Är väldigt svårstucken och otroligt nålrädd - absolut värsta kombon. Önskar att vi hade fått höra bejbisen då min oro är stor men hon tyckte vi skulle avvakta då hon ansåg att min symtom är så pass påtagliga att kroppen inte kan ljuga så pass mkt. Vi ska på RUL efter nyår först o de känns så långt borta. Men ska försöka njuta av min svullna mage och alla jobbiga symtom. Ungefär när kan man börja känna bejbisen röra sig? Är i vecka 13 och tycker ibland att de "buffar" till inne i magen men de kanske bara är inbillning?

Oron e så jobbig, att man liksom inte bara kan få njuta av att vara gravid. Trist med blodproverna :(, hoppas ngn skicklig lyckas på lab. Eg lyssnar dom ju först efter v 20 men de e ju nu man behöver bekräftelsen, då har man troligen börjat känna ngt. Jag tror att jag kände min dotter strax efter RUL som va i v 18. Först det här fladdret sen mer o mer. Nu är jag i v 16 o har inbillat mig nån gång att jag känns de fladdret men kan likväl vara tarmarna. Man kan som omföderska kunna börja känna nu i v 16. Så vi får se. Min syster kände sin 1:a typ vid RUL, 2:an i v 16 o 3:an redan i v 14. Så lite olika är det klart.
  • Hoppfullhet
    Nube skrev 2017-11-23 15:31:55 följande:

KUB gick bra idag! Låg sannolikhet och bebisen motsvarar veckorna. Vilken glädje <3

Härligt, grattis :)
  • Hoppfullhet
    ijo skrev 2017-12-06 18:39:43 följande:

Var på RUL idag :) Allt såg bra ut, så skönt! Det verkar vara en liten tjej <3

Så härligt! Grattis :),. Vi ska på RUL på måndag, spänd väntan..
  • Hoppfullhet
    kattnos skrev 2017-12-06 16:49:34 följande:

Vårt ul idag gick jättebra, vi fick se en liten på 2 cm med ett pickande hjärta! Fick även en bild med oss. BF 16/7. Så lättad <3

Va härligt, grattis!! Mkt oro som släpper vid första VUL.
  • Hoppfullhet
    Hey.orange skrev 2017-12-10 13:34:29 följande:

Någon som funderar på att ta reda på könet vid RUL?

Vi tog reda på med nr 1 o vill gärna veta om dom kan se även nu med nr2. Givetvis är prio 1 att allt ser bra ut, men för mig behövde/ville jag veta för att kunna ta de till mig helt o få det mer verkligt på ngt sätt.
  • Hoppfullhet

BF 2018 <3

Hoppfullhet, 10/5

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Andromedae 2/6

Nube, 4/6

Galadriel80, 6/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

• Hoppfullhet

Vi var på RUL igår o fick äntligen se lilla bönan igen :), har dock känt rörelser i ca 1,5 veckas tid, men skönt att få gå igenom hela bebisen o se så att allt såg bra ut. O det gjorde de vad dom kunde se. Är så himla glad o tacksam för detta. Hoppas verkligen jag kan njuta mer att denna graviditet framåt nu än sist, inte va så orolig och att storasyster i maj får träffa sin (med 99% säkerhet) lillasyster <3

• Hoppfullhet
    Pigall skrev 2017-12-13 20:00:02 följande:

Ojojoj vilken dag! Helt slut av alla känslor och stress. Det började med att jag vaknade mitt i natten av magsmärtor (inte tjejmagen) och fick kräkas och ligga och kvida i några timmar. Har troligen lyckats stressa till mig ett magsår/magkatarr. Så efter endast ett fåtal timmars sömn var det dags för vul. Jag sa direkt att jag var rädd och nervös så läkaren lät mig hoppa upp i stolen direkt. Ganska snabbt såg hon ett litet foster med pickande hjärta. Då brast det för mig och jag började gråta där jag låg med bena i vädret. Läkaren och sköterskorna var supergulliga. Efteråt var jag helt skakig. Sen ringde endokrinläkaren och där var det lite sämre nyheter:( har troligtvis drabbats av giftstruma och blev beordrad att snabbt ta mig till närmaste lab för att lämna fem nya rör blod som ska analyseras tills imorgon. Redan nu har jag fått medicinering utskriven att ha med mig på resan utifall att provsvaren skulle dröja. Sen kommer jag få närmare instruktioner antingen via mail eller telefon imorgon. Som om det inte räckte med all annan stress inför resan!

Så det har varit lite blandade besked men synen av det pickande hjärtat betydde mer än något!

Så himla skönt med ett tickande hjärta, stort grattis. Synd inte resten av kroppen är medgörlig. Ha en härlig resa o försök o bara njuta..
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017