• Emsoff

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Bara en orolig fråga. Jag är i v13 nu. Och jag känner INGENTING. Förutom lite foglossning och nästäppa. Hur mår ni? Jag blir ju så sjukt orolig :(

• Emsoff
    Nube skrev 2017-12-10 21:55:17 följande:
    Jag känner inte heller så mkt längre, är i v 14+5 idag. Jag tror att symptomen minskar efter v 12 så det är nog helt normalt. Dock är jag fortsatt trött under vissa dagar o fortfarande mer hungrig :/
    Hatar att jag är så här orolig!
  • Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-11 08:42:18 följande:
    Då känner du ju nånting ;)

Jag mår illa lite till och från, men långt ifrån min första graviditet!

Tydligen hjärnan vänja sig vid en graviditet och då känner man inte lika mycket. Den förklaringen fick jag på ivfkliniken.
    Jo, men jag vill känna nått i magen. Känner mig liksom precis som vanligt där. Ingen klump eller molvärk.
  • Emsoff
    waldesten16 skrev 2017-12-11 16:07:43 följande:
    Jag är inte med. Satte in en blasto den 25 nov och har testat positivt. Vet dock inte hur man ska räkna. Ska på min första bil den 19 dec. Vet ni hur man räknar vilken vecka man är i ? Räknar man från sista mensen eller återföringsdagen ?
    Om du hade äggplock 20/11 borde du ha bf den 13 augusti typ :)
  • Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-11 20:52:55 följande:
    Jag förstår. När jag var i v13 och till födseln kände jag ingetting, förutom rörelser och sparkar från v 20 ca :) från v13 mådde jag som bäst, det är vanligt. Vissa får ju foglossning, men jag slapp det den gången. Trött var jag. Annars inget speciellt.
    Var du lika trött i v13 som i typ v9? :)
  • Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-12 06:21:15 följande:
    Nej det vill jag minnas att jag inte var.

Nu, i denna graviditet, var jag svintrött i v6-7, nu är jag mycket piggare och är i v9.
    Det känns skönt att höra! <3

Två dagar kvar till UL!
  • Emsoff

Mitt ultraljud idag gick bra. Såg exakt ut som det skulle i v12+6.

• Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-14 19:17:19 följande:
    Så underbart! Njut nu!!
    :) <3
  • Emsoff
    Solen2 skrev 2017-12-15 11:01:12 följande:

Testade precis positivt idag! På dag 17, har egentligen testdag i morgon. Men tjuvtestade iom att vi har fest på jobbet idag. Är i v4+3. Hoppas nu bara att det håller i sig. Detta är vårt 4:e ivf försök. Har bara blivit färskförsök.

Vi har försökt i 3,5år.

Hurra!!!
  • Emsoff
    pigan86 skrev 2017-12-15 18:15:17 följande:

Har fått tid för RUL nu. Trodde jag skulle behöva vänta till efter helgerna men det fanns en enda ledig tid detta år så självklart tackade jag JA till den tiden, 29/12 <3 Är idag i vecka 15+6 och det känns som att min svullna mage blivit mindre?! + att lite andra symtom avtagit, gissar att jag kanske befinner mig i "spökveckorna" nu. Men är såklart lite orolig ändå samtidigt som de är skönt att slippa illamåendet som tidigare funnits där. Ni som är i ungefärlig tid som mig, hur mår ni och hur känner ni av eran graviditet? Detta är första gången jag plussat så är lite nojig att de jag känner är inbillning.

Jag är i v13+0 idag. Och har också minskade symptom. Men den lille levde på bra igår iaf.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017