• Emsoff

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Areeya skrev 2017-12-04 09:26:13 följande:

Tack alla för era fina ord, det värmer verkligen i hjärtat.
    Tog 4 cytotec inatt och trodde att allt är klart nu, ingen smärta och pytteliten blödning. På torsdag har jag efterkontroll.

Läkarna på ivf-kliniken hävdar och förklarar att jag fick missfall varje gång när jag blev gravid därför att jag har dålig äggkvalite pga min ålder.

Mer chans får vi inte nu från svenska sjukvården.
    Adoption är nästan omöjligt när man är över 42, chansen att blir godkänd är väldigt lite.

Själv vill jag försöka en gång till i mitt hemland där de inte har åldersgräns och man kan analysera kromosomfel innan insättning. Men mannen har redan gett upp :(

Nu lämnar jag tråden. Det gör så ont inombords att tänka på allt som hände oss under två år. Fyra missfall är bara för mycket.

Önskar er all lycka i framtiden!

MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Antar att du inte kommer att läsa det här svaret. Men jag har också haft 4 missfall. Och jag tror inte att det beror på dålig äggkvalite endast. Jag tror att man ibland också har väldigt otur. Jag hade försökt en gång med PGS i hemlandet. Man ångrar oftare det man inte gjorde mer än det man gjorde.

Känner med dig något oerhört! Önskar så att det kunde få funka!

Kram!
  • Emsoff
    Pigall skrev 2017-12-05 23:00:15 följande:

Nu kommer oroliga jag här igen. Vi åker ju som sagt på långsemester samma dag som vul (nästa torsdag) och jag är livrädd över att något ska gå fel. För jag kan inte för mitt liv tro att det faktiskt skulle gå vägen för oss. Eftersom att jag inte vill bli helt tagen på sängen bestämde jag mig för att hcg nu i veckan för att se om vi bör förbereda oss för dåliga nyheter. Tog i måndags på v 6+0 och fick hela 44000 vilket känns väldigt väldigt högt för att vara så tidigt. Nu är jag självklart hypokondriska jag livrädd för druvbörd/mola. Har någon av er erfarenhet av så höga värden tidigt i graviditeten?

Om du nu är i V6+2 så borde hjärtat slå. Kan du inte försöka få till ett vul nu redan med anledningen av resan?
  • Emsoff

Hej! Idag fick jag positivt svar på nipt. Och såg även ett hjärta slå på läkarbesöket. Känns sjukt att det efter 3,5 år, 4 missfall, 1 utomkved och 2 ivf:er ska gå vägen. Min 7:e graviditet. 6:e efter min dotter! Är idag i v11+5. Har ett till ultraljud om en vecka. Efter det kommer jag att berätta för folk. Inte ens vår familj vet! Och ser det bra ut nästa vecka, så är det på vår dotters 5-årsdag. Och då ska hon isåfall få veta att hon ÄNTLIGEN ska få bli storasyster.

• Emsoff
    Nube skrev 2017-12-07 07:39:09 följande:

Har ni berättat på jobbet redan? Jag bytte arbetsuppgifter för en vecka sedan men är kvar hos samma arbetsgivare. Känns så dumt att nu säga att jag är med barn när jag precis bytt jobb och har dessutom ett vikariat just nu och är tjäntledig från mitt gamla jobb. Men vad ska man göra? Tänkte vänta till RUL i januari och berätta sedan.. är orolig hur de kommer att reagera.

Jag blev tvungen att berätta i v10 redan. Trots provanställning. De ville flytta på mig till ett annat område tillfälligt. Och jag fick panik. Har bara jobbat på mitt jobb i 6 månader. Och jag pallade inte att byta jobb en gång till och dessutom få mycket längre pendlingsväg. Så jag bröt ihop. Jag slapp byta område, och nu har min provanställning gått ut. Känns skönt att chefen redan vet. Och att hon vet hur dåligt jag mår de här veckorna pga missfallstankar. Nu en vecka till nästa ultraljud då jag lovat mig själv att våga tro på det här.
  • Emsoff

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Nube, 4/6

Emmsof 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

• Emsoff

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Nube, 4/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

• Emsoff
    Emsoff skrev 2017-12-08 15:42:35 följande:

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Nube, 4/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Nube, 4/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8
  • Emsoff

Sorry för spam. Stavade fel och sen såg jag Betty och sen blev det fel.

BF 2018 <3

Mm79, 24/5

Senua, 28/5

Milli07 1/6

Nube, 4/6

Emsoff 21/6

Kattnos, 16/7

Hey.orange, 21/7

BettyBoop81, 16/8

• Emsoff
    Hey.orange skrev 2017-12-08 17:25:41 följande:
    Jag harvarit jättesvullen och gjorde ostimulerat.
    Mina ena äggstock är fortfarande förstorad. När jag kollade för en vecka sen var den 7 x 5 cm med en massa "blåsor" i. Inget farligt tydligen. Det ska gå tillbaka av sig självt. Gick idag in i v13.
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017