• Emsoff

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

Jag har första vul 31/10. Vecka 6+4 då tror jag. Ångest och oro som fan. Jag vill inte ta fram bf än. Känns inte som att jag kommer komma hela vägen till bf ändå :(

• Emsoff
    vinterbebis12 skrev 2017-10-29 08:51:27 följande:

Jag hade en väldigt allvarlig infektion i livmodern vilket är väldigt ovanligt och ren otur. De får bara in något fall per år här på Danderyd. Det var alltså ingen förstoppning. Känns så himla fel att ha tagit bort ett friskt foster???? men jag hade inte klarat mig annars...

Men stackars dig! Vilken maximal otur! Kroppen är bra konstig och svår att förstå. Ta hand om er nu och repa er för nästa försök! Kram!!!
  • Emsoff

En väldigt intim fråga. Men, jag är väldigt svullen i slidan. Det gör inte ont. Men märker att jag är trängre när jag ska föra upp lutinustabletten. Någon som känner igen sig? Jag har aldrig tagit lutinus så här länge förut. Är i vecka 6+5 idag.

• Emsoff
    authentic skrev 2017-11-01 10:00:54 följande:

Precis som VitFjäril så får nog inte jag heller behålla denna graviditet. I söndags kväll blev pappret lätt ljusrosafärgat och sen var allting bra fram tills vid 3 tiden igår, tisdags, då pappret blev lätt brunfärgat istället och jag fick konstant ihållande smärta på höger sida som strålade ner i ljumsken och insida lår. Har knappt sovit inatt för de har gjort ont :(
    Ringde min IVF-klinik som sa att jag skulle vila igår ifall det var äggblåsor som fyllts igen. Känns inget bra alls och jag har redan gett upp i stort sett.

Brunt betyder gammalt blod. Så det behöver ju inte vara kört.
  • Emsoff
    AnnaMaria83 skrev 2017-11-01 18:20:11 följande:

Var på vul vecka 7+4 igår och tyvärr såg det inte bra ut :( såg en fin hinnsäck och gulesäck men inget foster. Ofostrig graviditet. Ska tillbaka på tisdag för nytt vul för att vara 100% säker innan man framkallar blödning med cytotec. Känns så himla orättvist och ledsamt men jag kan inte påverka detta. Får försöka ta nya tag och hoppas på att de som finns i frysen vill ge oss ett barn. Skulle vara skönt att slippa stimuleras och riskera överstimulering igen då det inte var någon trevlig upplevelse. Hoppas att det går bra för er andra. Håller tummarna!

:( Har också varit med om en ofostrig graviditet en gång. Kände mig så fantastiskt lurad. För jag hade alla symptom. Jag hoppas att de har fel och att det ser bättre ut vid nästa vul. Jag har läst historier om när läget förändrats.
  • Emsoff

Vad gör ni mot trötthet? Förutom att sova då, kan inte det på jobbet!

• Emsoff
    Nube skrev 2017-11-02 20:51:42 följande:
    Bra fråga! Jag är så trött jämt och ibland har jag svårt att orka jobba hela eftermiddagen. Jag har försökt att jobba lite mindre timmar och ta flera pauser på jobbet.. vi har ett vilorum på kontoret som jag också tänker använda. Men visst är det hemskt att vara så trött hela tiden :/
    Ja, och jag tänker hela tiden att det ska bli missfall och att jag kämpar mig igenom det här i onödan. Om jag vore gladare kanske det vore enklare att hantera tröttheten. Just nu vill jag bara ligga i sängen hela dagarna.
  • Emsoff
    andromedae skrev 2017-11-02 23:33:28 följande:

Känner igen hur du tänker. Jag har jättesvårt att njuta av graviditeten, trots att jag mår ok fysiskt. 

Min sambo beställde en doppler, angelsound, åt mig häromdagen. Redan idag hittade jag hjärtljud (9+4) vilket lugnade mig en aning.
    Jag vet allvarligt inte hur jag klarar ett MF till. Det måste gå vägen nu, så här långt har vi aldrig kommit förut.

Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
    Min psykolog säger så här. Släpp kontrollen. Du kan inte göra nått för att påverka vad som händer. Och händer det du inte vill ska hända så klarar du det. Du har klarat det förut.

Jag tänkte vafan... men hon har ju rätt på ett sätt ändå. Oron ger ingenting mer än att det är jobbigt att oroa sig.
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-03 12:55:48 följande:

Mitt hcg-värde ökar inte som det ska.
    23/10 = 7274
    2/11 = 27169
    Är i vecka 7+2 nu.
    Orkar inte med det här längre :(

MF aug 2015 v.10, MA aug 2016 v.10, Ofostrig grav dec 2016 v.7
    Säger vem?
  • Emsoff
    Areeya skrev 2017-11-03 20:44:57 följande:
    Jag räknar själv enligt många teorier jag hittat på nätet. Läkaren på Werlabs har inte skrivit någon kommentar. Det kan intevara bra då även läkaren inte våga ge kommentar. Eller?
    MF 8/2015 v.10, MA 8/2016 v.10, Ofostrig grav 12/2016 v.7
    Enligt den här ligger du ju inom spannet!

Vecka 3: 5 - 50
    Vecka 4: 4 - 426
    Vecka 5: 19 - 7 340
    Vecka 6: 1 080 - 56 500
    Vecka 7-8: 7 650 - 229 000
    Vecka 9-12: 25 700 - 288 000
    Vecka 13-16: 13 300 - 254 000
    Vecka 17-24: 4 060 - 165 400
    Vecka 25-40: 3 640 - 117 000
    Mängden mäts i (hCG i mIU/ml)
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017