• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

pigan86 skrev 2018-01-03 20:55:20 följande:

Hade BF 1/6 tills jag var på RUL i fredags och blev flyttad till 7/6 men vi ligger fortfarande nära i datum :)

Ska på nytt UL 8/1 då barnmorskan tyckte att de var så svårt att mäta bejbisen som låg så lång bak och var så liten än eller hur hon sa. Förhoppningsvis vill den lilla visa sig bättre nästa gång vi får se h*n och barnmorskan kan mäta ordentligt.

Det går annars bra för mig, har huvudvärk rätt ofta men misstänker att det till stor del kommer på min ryggskada. Sen kan jag fortfarande inte riktigt med mat börjar må illa och får äckelkänsla av mat som luktar. Oavsett om de luktar gott eller inte. Men min sambo är underbar och står för de mesta för matlagningen. Ibland försöker jag men de slutar oftast med att jag inte kan äta något. Gått ner nästan 4 kg sen inskrivningen på mvc :(

Hur har du de annars?

Hoppas du får bra besked på måndag då! Jag väntar också nervöst min rul nästa vecka, vill bara att allt ska vara bra!

Jag mår bra för det mesta. Har också haft lite huvudvärk då o då men det kan bero på att jag minskat kaffet och ibland dricker ingen kaffe alls. Men jag har inte mått så illa alls, är mest bara extra trött och hungrig. Så jag har inte gått ner i vikt haha.

Hör av dig på måndag då, håller tummarna :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2018-01-08 16:19:33 följande:

Nu har vi varit på RUL nr 2 som barnmorskan ville kalla det eftersom de är andra gången vi för exakt samma undersökning. Bejbisen mådde bra och shit vad den hade vuxit på bara 10 dagar. Blev tillbaka flyttad till BF vi fick först då hon inte ansåg att man ska rubba de IVF kliniken sagt åt oss från början. Lillsen mådde bra där inne och var riktigt samarbetsvillig, sträckte på sig så hon kunde mäta ordentligt. Allt såg bra ut och ingenting var avvikande. Lyckan är så stor just nu. Har gråtit mer än 1 gång sen vi var där, lyckotårar såklart <3 älskade efterlängtade barn

Vad fint! Stort grattis! Nu kan du bara njuta :)
  • Nube

Nu har vi också gjort RUL och allt var fint! Vilken lättnad och glädje :) Lycka till alla andra som ska ha ultraljud snart och grattis till alla som fått bra besked!

• Nube
    pigan86 skrev 2018-01-10 18:20:35 följande:

Vad härligt att höra. Grattis <3

Tack så mycket :)
  • Nube
    kattnos skrev 2018-01-10 19:11:33 följande:

Åh vad skönt, grattis! Här är det över en månad kvar till RUL.. men hoppas att det hinner börja hända lite annat innan dess, typ att magen börjar synas lite! När började magen synas hos er som kommit lite längre och är det fler som inte fått någon synlig bula än?

Tack!! Jag börjar få mage nu, det började växa mer för ca 2 v sedan.. svårt att komma ihåg men nu börjar det synas men den är inte stor!
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-01-10 20:37:38 följande:

Va härligt för er bägge, grattis :)

Tack snälla!
  • Nube
    Znickers skrev 2018-01-10 19:48:50 följande:

Imorse var vi på vår VUL, blev framflyttade ett par dagar. Så är i v.8+2 (v.9) och till min glädje såg man den lilla krabaten med ett tickande hjärta... allt såg bra ut, och växt ordentligt. Inget avvikande.

Vilken lättnad. Den känslan är helt obeskrivlig!! Var förberedd på det värsta, tom fostersäck! Men där var den... lille plutten.

I eftermiddags hade vi även inskrivning på MVC (barnmorskegruppen). Fick en underbar barnmorska som forskat inom IVF. Känner mig i trygga händer :)

Vad fint, vilken lättnad! :) visst är det helt obeskrivligt!
  • Nube
    Solen2 skrev 2018-01-11 10:29:23 följande:

Var på vul idag och såg ett pickande hjärta. Lyckan är total! Är i V8+2.

Så fint! Stort grattis :) Hur mår du annars?
  • Nube
    Hey.orange skrev 2018-01-11 16:48:55 följande:

Jo, visst var där en liten som skuttade runt i magen! Så underbart att se den. Helt underbart! Nu hem å fira lite :)

Stort grattis!!
  • Nube
    Hey.orange skrev 2018-01-13 13:40:41 följande:

Har någon börjat tänka på namn?

Vi har börjat. Vi har en tjejnamn men inga för pojkar. Svårr tycker jag! Ni då?

Barnvagnar? Har någon bestämt vad ni ska ha?
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017