Pigall skrev 2017-11-28 09:13:30 följande:
Jo jag har försökt fixa med försäkring och sånt men man måste ju ringa kontorstid och jag har inte sagt nåt till någon på jobbet så jag smyger fram och tillbaka i korridorerna som en tjuv i natten:) sjukvården dit vi ska är skitdålig om man inte kör privat , har bott där innan och min sambo är född där men jag tänker ändå att kvinnor blir gravida där med och så länge försäkringen täcker så borde det vara ok. Men det gnager ju. Du har ju rätt i att statistiken är på vår sida men jag har så svårt att våga tro att det faktiskt skulle vara vår tur. Måste verkligen jobba på att släppa in glädjen i att faktiskt vara gravid men vet inte riktigt hur.
Att fixa försäkring är nog bra idé. När jag i somras fick veta att graviditeten var ofostrig skulle vi också ute o resa. Dock bara en veckas semester. Jag ville inte ta tabletterna innan resan utan ville avvakta. Blödningen började en dag efter att vi kom hem, som att kroppen hade väntat med det. Och jag var väldigt glad att jag var hemma då för smärtan var fruktansvärd och jag fick bra hjälp av gynakuten. Men om ni nu åker till din mans hemland vet han ju hur sjukvården fungerar och vart ni ska åka, det underlättar. Vi var i ett främmande land där vi kände ingen och det hade inte varit kul att få missfallet där.
Men nu hoppas vi så klart att allt är bra vid vul! Det är utgångsläget :)