• Nube

Vi som har plussat efter IVF hösten 2017

hanna8911 skrev 2018-01-03 18:08:27 följande:

Hej!

Hur har ni andra som plussat känt er den första tiden? Här hemma går jag med ångest över att ena stunden tro på det men nästa stund inte känna något! Är kanske lite hungrigare än vanligt men annars inget.

Jag kände inte heller så mycket, speciellt inte så tidigt. Blev andfådd när jag gick upp i trappor och hade lite molvärk i magen men för övrigt mådde jag bra. Tröttheten kom senare. Lycka till :)
  • Nube
    Senua skrev 2018-01-03 18:31:19 följande:

Känner ibland nånting odefinierbart, som lika gärna vara tarmarna (är i v 19+1), dvs hade jag inte vetat att man kan börja känna rörelser nu hade jag aldrig tänkt på det som sådana. Har rul på mån och är helnojjig för att ngt ska vara fel...

Jag har också rul nästa vecka o känner mg orolig. Är rädd att fostret inte växt eller har någon problem... eller inte ens lever. Usch! Dock känner jag också nàt i magen så hoppas att någon trivs o mår bra där och att det inte är tarmarna bara! Lycka till på måndag :)
  • Nube
    Emsoff skrev 2018-01-03 19:53:52 följande:

Det här blir ju förhoppningsvis mitt andra barn. Går in i v17 på fredag. Och jag känner nog av fostret. Kan ju inte säga 100% säkert. Men är ganska säker. Det jag känner känns ungefär som om man tar handen över ögat och blinkar med omålade ögonfransar. Samt ibland en rullande känsla. Förra gången kände jag i v20 drygt. Och då tryckte jag försiktigt in fingrarna. Då buffade det på insidan. Även min man kunde känna på det sättet. Jag hade då moderkakan i bakvägg. Nu vet jag inte vart den sitter. Har RUL 24/1.

Vad härligt det låter! Har läst att det är lättare att känna rörelser vid barn nr 2. Då har du snart rul också, spännande!
  • Nube
    Hoppfullhet skrev 2018-01-03 20:55:23 följande:

Snart kommer känslan för dig att -visst va de bebis jag kände :)

Med min första kände jag fladdret i v 19-20 kanske o ngn vecka efter riktiga rörelser. Denna gång tyckte jag mig känna redan i v 16 det hör fladdret. V 17+0 gick det inte att ta miste på vad jag kände o nu sedan flera veckor tillbaka är det kullerbyttor o svängom i magen, även min man har kunnat känna buffar utanpå sedan flera veckor med. Är nu i 21+5 :) helt underbara små buffar som väntar <3

Låter verkligen underbart! Hoppas jag snart får den känslan :)
  • Nube
    andromedae skrev 2018-01-03 22:02:45 följande:

Är 19+0 idag. Funderade igår på om jag kände nåt som inte var tarmrörelser, men jag vet inte. Har moderkakan i framvägg så räknar, tyvärr, med att det dröjer.

Ja, svårt att veta vad är vad men förhoppningsvis kommer det snart!
  • Nube

Är det vid RUL man få intyg om graviditet som man sedan skickar till FK? Hur lång tid innan planerar ni gå i föräldraledighet?

• Nube
    Emsoff skrev 2018-01-04 10:56:12 följande:

Jag tänker tre veckor innan. Det gjorde jag förra gången. Men allt hänger lite på hur illa min foglossning blir.

Okej, jag tänkte två veckor innan eller två o halv.. men kanske ska ta tre också..skönt att vara ledig lite innan! Och sen beror det såklart hur man mår
  • Nube
    waldesten16 skrev 2018-01-04 18:11:36 följande:

Sagan för mig tog slut idag. Hade tid för vul och jag och min sambo var spända över att se vad som gömmer sig i magen. Är i v 9 8+3 idag och var på vul i 6+0 då ett litet hjärta slog. Stirrade på skärmen och kräktes nästan när jag ser att säcken är tom. Läkaren letade och letade och tillslut sa att tyvärr så finns det inget foster här.

Både han och jag tyckte det var konstigt då jag haft så starka känningar. Missed abortation blev hans förklaring. Kroppen tror att jag fortfarande är gravid och stöter inte ut det som finns kvar. Ska tillbaka för nytt vul om en vecka. Är helt förstörd och vet inte hur jag ska ta mig vidare. Så antagligen blir det att framkalla abort efter nästa vul. Smärtan i själen är olidlig

Nej! Vad ledsen jag blir, verkligen! Jag skickar massa kramar till dig. Det finns inga ord precis som kattnos skrev.. jag kommer ihåg när jag fick min ofostrig graviditet konstaterat, hur mörk och tom säcken var. Och då hade ni ändå sett fostret redan så fruktansvärd.. livet är verkligen så orättvist ibland. Ta hand om er nu.
  • Nube
    waldesten16 skrev 2018-01-05 08:06:59 följande:

Tack så mycket. Tråkigt med din erfarenhet, förstår att det måste varit hemskt. Om jag får fråga hur var tillvägagångssättet då för att få ut allt ? Min läkare pratade om att jag skulle få tabletter för att få ut allt. Men vet faktiskt inte om jag klarar det psykiskt. Tror hellre att jag vill ha en skrapning så jag slipper se allt.

Jag fick det konstaterat lite innan vi skulle åka utomlands och jag ville inte ta tabletterna då. Började sedan blöda efter att vi kom hem. Efter två dagar fick jag jätteont och fick åka till gynakuten. Då kunde läkaren se att allt hade inte kommit ut.. fick ta tabletterna ändå och sedan blödde jag typ en vecka till. Själva säcken kom ut några dagar efter att jag tog tabletterna. Inte så trevligt men det fick ändå fort och så.. men smärtan var något fruktansvärd men vissa tycker inte att det gör så ont så det verkar vara väldigt olika.

Hoppas det går smidigt för dig oavsett vilken metod du använder! Har du några embryon kvar i frysen?
  • Nube
    Mm79 skrev 2018-01-04 17:05:17 följande:

Tror jag började känna bebbens rörelser kring vecka 17-18, som var då rätt svåra att sätta fingret på ... Men nu i v20 så är det tydligt :)

Okej,.jag tror också att jag känner nåt ibland men svårt att säga. Men förhoppningsvis om några veckor är det tydligt!
Svar på tråden Vi som har plussat efter IVF hösten 2017