• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

lillmysan skrev 2018-02-24 05:42:27 följande:

Oj..det var ju väldigt konstigt om det står olika? Jag förlitar mig ju bara på att produkten skriver rätt instruktioner.

Ja det är konstigt! Man vill ju inte att krämen ska störa ägglossningen.

Vet inte riktigt hur jag ska göra nu, men tror att jag gör som förra gången, börjar direkt efter ägglossningen.
  • Anonym (Nina)
    lillmysan skrev 2018-02-26 16:38:05 följande:

Jahaa..det var något nytt för mig :o

Fast gubbe kan den visa första gången, men inte blinkande.
  • Anonym (Nina)
    ankmamma skrev 2018-02-26 19:00:29 följande:

Hej på er!

Går in och läser era inlägg emellanåt! Grattis till alla er som plussat och hoppas verkligen för plus snart för alla er som kämpar!! :)

Idag gjorde vi första ultraljudet, (är nu i v12) och allt såg jättebra ut! En frisk liten krabat sprattlade runt där inne och just nu flyger vi på moln här hemma. Känner att jag äntligen kan slappna av lite och vara glad för allt som sker!! :)

Kram på er, önskar er all lycka i framtiden!

(hoppas det är okej med bild)

Vad härligt och mysigt!

Skönt att ha passerat de första veckorna.
  • Anonym (Nina)

Nu har mina ägglossningstest kommit, så jag börjar testa i morgon.

Köpte vanliga digitala. Har ju också min fertilitetsmonitor, men den går ju inte att börja testa med förrän efter nästa mens.

Tänkte börja med progesteronkräm och vill därför veta så exakt som möjligt när ägglossningen inträffar.

• Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-02-28 11:05:06 följande:

Är så besviken... vårt första riktiga försök denna månaden då vi hade sex 5 dagar innan äl förra månaden pga att mannen var utomlands. Drabbats av influensan igår / inatt och idag började smileyn blinka på CBs ägglossningstest... När man väl bestämt sig för att börja försöka så går allting emot en. Brukar bara ha blinkande smiley i 2 dagar innan det övergår till en fast smiley så antar att jag har ÄL runt den 4/3.

Förstår din frustration! Hoppas att ni får till det ändå vid något tillfälle, och krya på dig!

Själv tog jag mitt första ägglossningstest i morse, det var en tom ring, negativt alltså.
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-02-28 08:33:12 följande:

Ha vari lite oaktiv här på sidan..

Sitter här framför brasan..tårarna rinner. Vari till bm idag. Va så nervös att ja spydde hemma före.. Berättade hur vi har det tårarna rann ännu mer än nu och fick direkt slängt i ansiktet: "man ska ha prova 1år..MEN..vi kan börja ta alla tester". Visste int va ja sku tro.. Händer d här faktiskt?? Inbillar ja mj?? så ska på fredag å ta alla blodprov..nästa vecka papaprov.. Sambon fick remiss att lämna spermaprov.. Alla känslor på samma gång. Ledsen, rädd, nervös, lättad. Ja kommer mig int för att göra någonting alls idag.. Tur ja har semester.. Kanske borde gå å dopp huve i snön.. - 25 utanför dörren.. Hugga ved ska d göras iaf.. Avreagera mig lite.

Ha en bra dag alla.

Skönt ändå att få ta tester! Är det så att ägglossningarna krånglar så går det säkert att åtgärda.

Hur gammal är du?
  • Anonym (Nina)

[quote=78510162][quote-nick]PowerL skrev 2018-02-28 17:07:25 följande:[/quote-nick][/quote]

Tycker mig se något. MEN jag är helt värdelös på att tolka tester, därav jag oftast använder digitala test!

Lycka till i alla fall!

• Anonym (Nina)
    PowerL skrev 2018-02-28 23:15:54 följande:

Det var plus :D lycka till ni andra :)

Grattis!
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-02-28 22:48:06 följande:

<3 lycka till med allt! Vi ses säkert i någon annan tråd. KramHemskt att när man väl bestämmer sig så får man alla odds emot sig.. kul ju!

När ska du ha ÄL? jag kommer nog att få en fast gubbe på CB imorgonkväll. Har käkat b6 denna månaden från och till ( är dålig på att komma ihåg att ta tabletter ) för att förlänga min lutealfas så får hoppas att det hjälpt något!

Hoppas att jag mår någorlunda bättre till imorgon iallafall och att vi får till det då.. annars får jag tvinga mannen haha.

Jag är osäker på när jag ska ha ÄL, enligt appen så är det först om 13 dagar (!), men jag har ägglossningskänningar och ägglossningsflytningar redan nu...

Jag är på dag 13 i cykeln idag.

Hoppas att du mår lite bättre i morgon!
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-02-28 22:36:37 följande:

Ja d e faktiskt lite lättare nu.. Ha tärt mkt på mj å sambon. Småtjafs ha blivit stora saker.. Hoppas d. Har en sjukdom från förr som kan påverka så vill veta 100 nu.. Så den 21. 3 får vi svar.. Ja e 31...32 i år.. Sambon e nyssfyllda 31..

Sånt är jobbigt!

Men skönt att ni är så pass unga, ni har tiden på er sida fortfarande!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!