• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

lillagumman85 skrev 2018-03-25 13:50:43 följande:

Måste spy ut mig lite känslor...

Är så himla trött på förkylningar nu.

Vår dotter på 7 månader är förkyld igen.. suck! precis som hon blev runt äl förra månaden. Det betyder mindre sex med sambon då största fokuset ligger på henne istället. Dessutom är jag också förkyld.

Har den senaste tiden även kännt som att sambon inte riktigt vill och jag har blivit deppig av det och anklagat mig själv. Kanske han inte längre vill skaffa en till eller att han känner sig pressad. Hade världens snack igår kväll och det slutade med att vi grät båda två och han sa att han visst vill och att han bara är såå trött om kvällarna. Kan tillägga att han vid sin förra blodgiving hade mycket lägre blodvärde än vad han brukar ha. Så nått är det ju med hans kropp. Nu börjar jag tänka att detta kanske påverkar hans spermier.

Drömde inatt att jag testade rosenrot med.. någon här som testat det? Jag har ju redan jättekänningar vid varje äl.. så äl borde jag väl ha äl... så det borde väl inte vara något för mig?

Ja det är inte lätt alltid att få till det när man har en bebis...

Min bebis vaknar ofta mitt i allt, och ligger och tittar på oss och skrattar... Vilket gör att min sambo såklart inte kan fortsätta. Nattar om bebisen, men ofta har sambon hunnit somna före bebisen.

Min sambo har haft influensa, men är frisk nu.

Själv vaknade jag och fick ett migränanfall i morse. Kräktes och kunde bara ligga i sovrummet och blunda. Vilken plåga.

Och dessutom missade jag såklart att testa fertilitetsmonitorn :(

Känner verkligen att ägglossningen är igång, så förmodligen skulle den visat maximal idag.

Ska försöka få till det med sambon i kväll i alla fall!
  • Anonym (Nina)
    lillagumman85 skrev 2018-03-26 11:50:53 följande:

Det har hänt oss en gång att hon vaknat och tittat på. Haha fast vi lyckades slutföra det ändå.

Hoppas att ni lyckades få till det igår sen. Och fyyy för migränanfall!!

Jag hoppas innerligt att dottern blir frisk till min äl äger rum.

Haha!

Ja vi fick till det sent igår kväll, något motvilligt från sambons sida. Han var trött.

I morse var fertilitetsmonitorn fortfarande på "hög". Lite konstigt, jag var säker på att den skulle slagit om till "maximal".

Men bara att fortsätta testa i morgon då.

Håller tummarna för att din dotter blir frisk innan äl!
  • Anonym (Nina)
    Sommaren12 skrev 2018-03-26 19:47:56 följande:

Mmm :( det är som det är. Vi får fortsätta fajtas tillsammans!

Typ precis efter jag sett att mensen kommit blev jag inkallad i möte. Mitt jobb ska flytta till annan stad. Jag kan inte flytta med så blir uppsagd efter sommaren. Två skitbesked på samma dag. :(

Nä, fasen vad tråkigt!
  • Anonym (Nina)

Fortfarande "hög" på monitorn...

Får se om det blir någon maximal denna månaden.

• Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-03-27 08:57:59 följande:

Ja e snart i samma testningsrumba..hur många dagar ha du testa? Bytte batterier i min monitor.. Å då försvann aaaaall fakta som fanns i den :( fan alltså.. D ska d ju int göra. Fattar int varför. Gjorde som d sto i boken..

Är på cd 14 idag, skulle gjort 8 test, men har missat två tyvärr.

Å nej! Kontakta Clearblue och fråga varför det blev sådär?
  • Anonym (Nina)
    Milian03 skrev 2018-03-27 22:43:02 följande:

Har sån himla molvärk och får nästintill positiva äl-tester trots att jag är på äl+8 idag...

Fick utslag både 18 och 19 mars på både billiga stickor och clearblue äl-test. På kvällen den 19 mars blev dom negativa igen. Och hade tydliga äl-känningar den kvällen. Så antog att äl skedde då. Men nu stegrar dom igen 8 dagar senare och molvärk igen! Har aldrig så starka ältest om inte äl är på väg. Så nu fattar jag ingenting.

Vanliga gravtester är negativa så nu har jag köpt clearblue early och tänkte testa om två dagar.

Har plussat förr på äl+10 så väntar tills dess. Om inte ältesterna blir helt positiva innan dess. För har hört att det kan tyda på grav också. :) Är cb early neg då så antar jag att äl aldrig skedde för 8 dagar sen och att kroppen försöker igen :)

Ja man kan få positivt på ägglossningstest när man är gravid, hände mig en gång.

Håller tummarna!
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-03-27 10:13:25 följande:

Ah okej.. Ja tyvärr ha man int fått maximal på 10 dagar så hamnar man å testa 20 ha hamna på d 4 månader ja måst se om d går å maila dom.. Orkar int ringa..

Om man inte får maximal, frågar ändå testet efter graviditetstest sen, eller hur funkar det?
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-03-28 10:28:42 följande:

Den frågor int efter graviditetstest på samma sätt som äl test.. D står bara att man kan testa med graviditets test inom test intervallen dom dagar d borde va aktuellt att man sku va gravid men d e inget den kräver..

Aha, ok!

Fortfarande på "hög" här. Ägglossningssymptomen har gått över, så kanske har missat maximal, eller så var det ingen ägglossning.

Fortsätter testa i alla fall.

Men det känns inte som att det blir något plus den här månaden precis :(
  • Anonym (Nina)

Nä, skiter i detta med test nu... I alla fall för denna månaden.

Alla ägglossningssymptomen och flytningar är borta, och inget maximal på testen ännu.

Startar om på nytt med monitorn vid nästa cykel!

• Anonym (Nina)

Hur påverkar munkpeppar så att man lättare blir gravid?

Känner mig så uppgiven nu. Till och med sambon känner sig uppgiven, och det har han inte gjort tidigare.

Det är väl det att jag mest troligt missat ägglossningen denna månaden, så det finns inte så mycket att hoppas på vid bim...

Svar på tråden Följas åt till ett plus!