• Anonym (Nina)

Följas åt till ett plus!

lillagumman85 skrev 2018-04-15 05:36:13 följande:

Ooo my God.. Girls... är inte detta en stort jävla plus?!?!

Herregud! Vi kommer få en julbebebis! kan inte tro det!

Stort grattis!
  • Anonym (Nina)
    Jeex skrev 2018-04-14 23:49:43 följande:

Jag känner mig helt knäckt. Denna månaden skulle egentligen vårat barn födas, tyvärr blev det aldrig så. Har varit ledsen och nedstämd större delen av tiden sedan vi gick in i april. Vi har nu kämpat på i närmare åtta månader och har haft sådan otur sedan operationen med utebliven äl och menscykler som diffar allt mellan 28-36 dagar. Vi har ändå så varit positiva och tänkt att det inte är något ovanligt att det kan ta lite tid innan något händer. Men idag, jag kände bara hur allt rasade då en u familjen klämmer ur sig ett ooops vi råkade bli gravida. Jag är säkert en jättehemskt människa som verkligen inte kunde visa någon lycka. Det gjorde bara så jävla ont i mig. Just nu känns allt bara så jävla tungt.

Förstår hur du känner!

Jag blev gravid i augusti 2015, och fick missfall. Sedan kämpade vi i nästan ett år innan jag äntligen blev gravid igen augusti 2016. Bara för att i vecka 9 få reda på att det var ett missed abortion :(

I oktober-16 blev jag gravid på nytt, och denna gången gick det äntligen vägen!

Vet vilket helvete det är, men kämpa på!
  • Anonym (Nina)
    Jeex skrev 2018-04-15 14:27:33 följande:

Vilken resa du har gjort och starkt av dig att du har fortsatt kämpa. Och vad härligt för dig att allt gick vägen tillslut :)

Just nu är all kämparglöd borta då jag klart och tydligt igår fick höra hur fel jag betedde mig.

Tycker att du ska försöka skaka av dig vad de andra säger!

När jag försökte efter missfallen var det många otrevliga känslor; sorg, desperation (skulle det någonsin bli ett barn?), stress, bitterhet etc...

Vi hade bestämt ett pojknamn redan innan jag blev gravid första gången 2015. Sen blev det missfall och en kusin på sambons sida blev gravid och hennes graviditet fortsatte och de döpte sin son till "vårt" namn.

Det var absolut inget fel av dem, de visste varken att jag fått missfall eller att vi bestämt det namnet...

Men det var oerhört jobbigt när de fick sin bebis en månad efter att vi skulle fått, och "tog" vårt namn.

Hade svårt för att träffa dem, de hade inte gjort något som helst fel, men jag undvek dem ändå... Orkade inte..

Kände flera gånger under resan och alla fruktlösa försök att "nu ger jag upp"...

Har blivit lite mer ödmjuk inför detta att skaffa barn, känner jag.

Sambon berättar glatt för folk att vi ska "skaffa en till", medan jag tänker mer att det är inte vara att "skaffa".

Har vi tur blir vi gravida ännu en gång, har vi tur så blir det inte missfall, och har vi tur så föds barnet friskt.

Tar inte saker för givet längre...
  • Anonym (Nina)
    Sommaren12 skrev 2018-04-18 18:47:02 följande:

Som en skänk från ovan har ett företag jag tycker är väldigt intressant annonserat ut en tjänst med samma titel jag har! Jag borde få komma på intervju då det är en perfect match och jag har även kontakter där som kan tala gott om mig. MEN det är ett vick med start augusti. :/ Så nu vet jag inte hur jag ska göra med bebisverkstad framöver. Vicket är ett år så antagligen nån som ska va föräldraledig. Jag går händelserna långt i förväg här men OM jag skulle få det, då vore det varken bra att börja gravid eller bli det under vicket. Vem tillsätter ett vikariat för vikarien liksom? :/ Men nu när vi väl kommit igång med bebisgrejen känns det så otroligt svårt att tänka sig att pausa. Jag blir ju inte yngre heller... :/

Hur ska man tänka?

Tycker inte att du ska pausa!

Jag var i en liknande sits, jag blev erbjuden en tjänst som jag verkligen ville ha. Det var provanställning på sex månader. Ett par månader tidigare hade jag haft mitt andra missfall. Med tanke på min ålder och mina tidigare missfall så valde jag att inte pausa...

Det föll sig så att jag plussade i samband med att jag började det nya jobbet.
  • Anonym (Nina)

Ska börja testa med fertilitetsmonitorn i morgon.

Känner mig inte alls taggad längre :(

• Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-20 08:08:04 följande:

Ja skippar d nu.. Gynekologen tyckt ja sku lämna d.. Ja vet ju ungefär ändå iom flytningar.. Kan du se d så då tycker ja du ska lämna.. Ha insett att d blir en så stor undermedveten press.. Å e du int taggad så gör d int.. Vet hur d e <3

Jag har inte testat varken idag eller igår...

Vet inte varför jag känner mig så oengagerad, även när det gäller sex.

Nu har jag fått ägglossningssymptom, så ska försöka få till det i kväll. Men det känns bara jobbigt och stressande, yngsta barnet sov jättesen middagssömn och lär vara vaken till midnatt minst. Plus att jag har mina stora barn här i helgen också.

Tänker att jag kanske undermedvetet inte vill ha fler barn? Men samtidigt så hoppas jag ju och känner efter varje månad, och blir besviken när graviditetstestet är negativt.

Och jag känner att det skulle vara en stor sorg om jag inte kan få fler barn.

Nu när jag funderar lite djupare så är det nog snarare så att jag är rädd för att jag inte kan bli gravid igen. Och därför vågar jag inte engagera mig...
  • Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-21 20:52:08 följande:

Okej.. Ja ja håller på å blir knäpp nu ja.. Sku haft mens fredag.. Hade mensvärk måndag. Då kom en liten blödning.. Värken försvann.. Och ersattes me mörkare tunna flytningar.. Idag är alla flytningar borta.. Int ett spår.. Ja håller på så svettas som en kossa.. Svettasihjäl både dag å natt.. Utan att ens röra mj. Benen stasas av sockorna..pissnödig hela dagarna.. Fattar int för ja ha int bara lega still idag.. E alltså på äl +15 idag.. Har en cykel på 25 dagar.. Allt e som bortblåst å ingen mens..brukar allti känna mj stor å uppsvälld före mens.. Känner mj ovanligt smäcker å smidig.. Haha.. Ja förstår int..haft lite brännande stickande ilande känningar från äggstock mot livmodern idag. Men d e typ borta å..

Hmm... Har du tagit något gravidtest senaste tiden?
  • Anonym (Nina)

Åh, älskar Irland! Blir så sugen på att resa dit igen!

Vad är GT?

Här är ägglossningstider, men struntar i test denna månad. Ska försöka sexa till det varannan dag de närmaste dagarna bara..

• Anonym (Nina)
    Saima17 skrev 2018-04-24 22:32:35 följande:

Ny börjar ja min paus. Dags för fokus på fest, operation och egen bebisverkstad. Den 6.5 börjar hormonbehandlingen.. Återkommer kanske om hur d går eller gick me den. Lycka till alla.

Tråkigt att du lämnar, men du ska såklart göra det som känns bäst för dig!

Lycka till!
  • Anonym (Nina)
    YaseminL skrev 2018-04-23 19:01:35 följande:

Hej! Hoppas allt är bra med dig. Vi var ju på VUL i onsdags och allt såg bra ut. Bebisen hade både armar och ben och hjärtat tickade fortfarande så fint. KUB den 14/5 så 3 hela veckor dit! Men tiden går fort nu. RedaHoppas allt ser bra ut då så vi får berätta för alla. Denna hemligheten tär på mig haha. Skönt att skippa ÄL-test denna månaden och ta det som det kommer. Det är lite av ett stressmoment.. 

KRAM <3

Hej! Vad härligt att allt såg bra ut på ul!

Vilken vecka är du i nu?

Jag har ägglossning typ nu... Har inte testat i och för sig, men har haft symptom i några dagar, och nu i kväll kände jag ett stick i höger äggstock.

Enligt appen äl i morgon (eller idag, blir det ju)!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!