• YaseminL

Följas åt till ett plus!

Anonym (Nina) skrev 2018-05-21 22:37:16 följande:
    Tack för att du tänker på mig och håller tummarna! Blöder inte mer och vågade mig på ett cb digital nu i kväll, och det visade bara 2-3 veckor, och det stämmer inte alls med vare sig ägglossning eller det första graviditetstestet, tyvärr.

Så är helt inställd på ännu ett missed abortion
    Håller fortfarande tummarna på att det bara är testet som visar fel. Förstår att det är svårt men vänta en vecka till med att ta ett nytt CB veckoindikator. Kram <3 
  • YaseminL
    Saima17 skrev 2018-05-23 13:17:25 följande:
    d gick så där.. to 30 min innan hon hitta livmodern. skyllde på att den låg bakåt. hitta en graviditetssäck.. e I v5.. Ska tebax v7.. Men ja boka in privat å för e int alls trygg me hon där..
    Jag är i v15 och har också en bakåtlutad livmoder. Var 4 kvinna har det. Kan vara lite knepigt att få fram bebis på bild om man gör ett vanligt UL på magen med bakåtlutad livmoder innan bebis är så stor att det inte spelar någon roll vilken vecka man är i (ca v20+ ). med ett VUL däremot spelar det inte roll om man har en bakåtlutad livmoder. Och ett VUL gör man oftast fram till v12 då det inte syns något med ett vanligt ultraljud på magen i den veckan du är i. Däremot kan det vara så att det inte syns något än oavsett då du är väldigt tidigt gången fortfarande. Hoppas dock att den privata barnmorskan är lite trevligare och kan förklara allt bättre för dig.
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-24 18:03:13 följande:

Tänkte bara säga att jag tog ett nytt digitalt test i morse, och nu hade det slagit om till 3+!

Sa till dig!!!! Allt kommer gå jättebra <3 Ta inte ut något i förväg och bli ledsen utan detta kommer gå vägen ska du se. Att det slagit om till 3+ är positivt för då har dina hcg-värden ökat <3 Så glad för din skull!! Kram
  • YaseminL
    nist skrev 2018-05-25 09:49:52 följande:

Hej alla :)

Så roligt att följa era resor, själv så började vi bebisverkstaden förra veckan.

Jag är 28 och sambon 29 de här är vårat första barn.

Lääängtar så har ägglossning nästa vecka och kan inte sluta kolla på kalendern...man blir ju lite småknäpp när man vill något så mycket.

Slutade äta ppiller i januari för att få igång mensen innan vi började.

Hoppas så på plus snart!

BIM 17/6

Kram på er

Välkommen  

Vad kul!

Förstår precis vad du går igenom haha men det kommer säkert gå fort för er ska du se.

Kram
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-28 23:49:17 följande:

Jag har också använt progesteronkräm, båda gångerna gick det rätt snabbt att bli gravid sen jag började använda den.

Hej!

Vill bara säga att vi nu fått reda på könet. Det är precis vad vi trodde när vi plussade. En liten pojk<3 Han var inte alls blyg att visa upp snoppen haha. Galet att den syntes så tidigt redan nu i v16. Vi är så glada och redan inhandlat en massa kläder och fått en hel del. På fredag ska vi överraska släkt med vad det blir <3 

Hoppas du mår bra såhär tidigt i graviditeten.
    Kram
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-06-05 20:23:50 följande:

Har varit på vul nu, och det var två st bebisar därinne!

En av dem var dessvärre för liten och utan hjärtaktivitet, på den andra syntes hjärtaktivitet.

Allt är konstigt, jag blev flyttad en hel vecka bakåt! Är bara i 7+0 nu.

Vilket innebär att jag plussade 9 dagar före bim, och då inte ens med morgonurin!

Nu ska jag försöka skingra tankarna och fixa till sonens ettårskalas i morgon.

Ny ultraljudskontroll 27 juni.

Två bebisar? Wow! Tråkigt att bara ena hade hjärtaktivitet dock. Kan vara svårt att mäta dom så tidigt då dom bara är någon millimeter så håll fast vid det datumet du själv tror för många blir bakflyttaze inräkna och sen tillbakaflyttade på kub

Jag är i v17 nu! Tiden går så fort. Var på kk idag för fått lite smärtor. Visade sig vara foglossning och ligamenten så får ta det lugnt hädanefter. Fick även se honom idag igen!! Och Kände hans första spark igår <3 har moderkakan i bakvägg och sist jag var hos bm sa hon att det kunde hända när som helst och så rätt hon hade! Nu vill man bara ha mer och kraftigare sparkar haha! Hur gör man när ena bebisen dött i magen? Låter man det komma ut själv eller hur gör man? Förlåt för kanske alldeles för privata frågor.

Lycka till den 27! Den 26 ska jag på rul!
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-06-07 14:14:16 följande:
    Kroppen får ta hand om det själv. Går ju inte att skrapas eller ta tabletter i detta läget, för då riskerar man det andra fostret.

Spännande med rul! Lycka till!

Jag tror att datumet blir någonstans mittemellan, för jag är rätt säker på att ägglossningen var senare än jag trodde.
    Okej, låter logiskt! Är iallafall så glad för din skull.

Tack! Ja! Vi har ju redan varit på 5 ultraljud och vet som sagt var redan om att det är en pojke men är kul att se hur stor skillnad det är på bara några veckor. Nu är bebis redan 18cm. Helt galet! 

Okej ja men dåså! Dom brukar kunna mäta lättare vid RUL. Bara att vänta tills dess. Vilken vecka är du nu i och ska du göra KUB? 
    Kram :) 
  • YaseminL
    Cg44 skrev 2018-06-11 22:38:00 följande:
    Ingen som kan göra en tolkning? :)
    Hej! Jag jobbar på apotek och rekommenderar aldrig dessa testen till någon, så dåliga! Deras veckoindikator däremot är såså bra. Med veckoindikatorn kan du testa upptill 5 dagar innan beräknad mens. Så testa med ett sådant istället. Där slipper man försöka tyda ett test med.
  • YaseminL
    Sommaren12 skrev 2018-06-10 21:28:16 följande:

Hörrni. Jag har bestämt mig för att lämna denna tråden nu. Det har ju varit en liten resa för oss som hängt med från början men alla ni ursprungliga är ju gravida nu och jag känner mig rätt ensam på nåt sätt. Glädjs så med er men det känns just nu lite jobbigt att hänga här med diverse graviduppdateringar.

Jag överväger även att avsluta bebisverkstan snart. Jag känner att jag börja nå botten av vad jag orkar med och eftersom sambon inte heller är den mest peppiga på barnfronten så är det ett tungt lass som jag mycket drar runt på själv i tystnad. Jag är rädd för att bli deprimerad. Detta tär något enormt på mig. Jag ska ge det några försök till men blir det inte plus innan årets slut så ser jag mig besegrad och får försöka hitta ro i att njuta av livet så som det är, med en fin man och en underbar dotter.

Ni som försöker få till era plus, lycka till!!

Saima: jag är så glad för att du har ditt frö i magen nu. Lycka till med allt!

Lycka till ni andra också, kram på er!

Jag blev så ledsen av att läsa det här. Har läst varenda ett av dina inlägg och skrev även med dig innan jag blev gravid. 

Jag tycker inte att du ska ge upp. Är med i en annan tråd med tre andra tjejer varav jag och en annan är gravid och dom andra två försöker för fullt och även fått hjälp nu med sprutor för att ens få ägglossning. Du får gärna komma dit istället. Vi pushar varandra och stöttar varandra där. Väldigt fina tjejer! 
    Jag önskar dig all lycka till oavsett vad du väljer. Du får gärna skriva till mig om du vill veta vad tråden heter. Man får lov att vara ledsen men efter regn kommer solsken, kom ihåg det.

Hoppas du får en fin kväll.

Kram 
  • YaseminL
    Esofe skrev 2018-06-12 20:00:07 följande:
    Vet inte om du har ändrat ljuset vilket det ser ut som på bilden :/ Sen ser strecket grått ut vilket det inte ska göra men ser iallafall ett streck. Testa igen imorgon fast med veckoindikator. Rekommenderar aldrig dessa vanliga testen utan endast veckoindikator från cb där man kan testa upp till 5 dagar innan mens med urin som varit i blåsan i minst 4 timmar! Håller tummarna <3 Vilken dag är du på nu? När är din beräknade mens? Kram!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!