• YaseminL

Följas åt till ett plus!

ankmamma skrev 2019-07-15 11:57:15 följande:

Åh <3 har det fortsatt att blöda?

För mig tog det sig på andra försöket nu efter förlossningen. Då har min cykel också varit sjukt oregelbunden. Äl på cykeldag 31 och plussade på cykeldag 40/41.

Har du tagit något test idag? Håller tummarna för dig!

Tack!! blöder inte men stoppar jag upp ett finger ( ursäkta info ) så kommer det lite brunt blod blandat med ljusrosa. Men inget på pappret dvs det rinner inte och har inga känningar men ja.. jag framkallade ju mens genom medicin då vi ville börja försöka med syskon och blev jätteglad när äl kom men nu kom istället mens för tidigt.. eller ja mens och mena, än sålänge spottings. Så besviken på kroppen som skjuter fram så äl kom så sent sen att jag nu har spottings..

Inte tagit ett digitalt men RFSU och får svagt streck hela tiden men antar att det är spök.. kan skicka en bild.

• YaseminL
    Anonym (.) skrev 2019-07-15 14:23:42 följande:

Sådär starkt är väl inga spökstreck! :O

Nä jag vet inte vad jag ska tro haha. Har digitala hemma med men är bara på är+9 och fått en ljusrosa flytming igår och idag när jag torkat mig ihop med brunt blod som sen försvunnit. Rinner inte och har aldrig förr haft spottings men ja som sagt, första cykeln sen 1,5 år tillbaka pga graviditet och amning.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-15 15:25:05 följande:

Tänk så är det en nidblödning då? Jag tyckte det där strecket kändes lite starkt för ett spök! Jag skulle ta ett digitalt imorgon bitti om jag vore du! :)

Hoppas hoppas!!

Tog ett digitalt nu med negativt. Men hade bara haft urinen i blåsan i 1,5 timme dumt nog. Men tror ändå att mensen är på g. Ingen mer blödning nu förutom att jag får ut bruna strimlor om jag trycker upp ett finger.. undra vad som händer. Tycker själv strecket är för tydligt för att vara negativt egentligen men ja, jag vet inte.
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-15 20:23:00 följande:

Nämen åh :( hur ser tempen ut då?

Inte tagit tempen på någon dag.. väntar och ser nu någon dag. Kanske köper hem ett testa tidigt men tror inte det!

blev gravid på första försöket med sonen så man tar för givet att det ska gå lika fort nu.. aldrig haft spottings och inte heller bruna strimlor. Det är som tjockare ägglossningsflytningar fast bruna. Men nu har det avtagit. Får se hur det ser ut imorgon bitti..

Hur mår du? <3 kram
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-15 20:23:00 följande:

Nämen åh :( hur ser tempen ut då?

ÅH JAG ÄR GRAVID! på första försöket igen.. trodde aldrig detta.. tack för att du hoppades <3

• YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-16 15:37:04 följande:
    Åååh grattis!! :D va glad jag blir!!!

Va kul att det tog sig för oss båda! :D

Jag har molvärk och är väldigt trött, och väldigt ont i svanken. Men annars mår jag bra ;)
    Hur går det?! tänker på dig ofta! Här går det bra. är i vecka 7 nu tror jag, ska till mvc den 31/7 och därefter boka ett ul för att se exakt vilken vecka jag är i Kram!!
  • YaseminL
    ankmamma skrev 2019-07-29 13:45:54 följande:

Åh va skönt att det går bra för dig! :D

Det går bra här också tror jag :D Är trött och lite illamående ibland men än så länge mår jag mycket bättre än sist! :) Jag är också i v 7 (6+1 enligt NC och 6+5 enligt preglife) ;) Jag struntar i hälsosamtalet denna gång då det var mindre än ett år sedan jag var gravid med dottern. Ska på provtagning 6/8 samtidigt som dotterns 10-månaderskoll och första besöket hos BM 15/8. Hoppas få göra kub i sluter av augusti :D Men jag måste säga att tiden går sååå fort denna gång när man har en liten illbatting som härjar runt här hemma!

Åh så skönt! Låter som mig - att du mår bättre än sålänge i denna grav än sist <3 jag går in i vecka 8 imorgon enligt apparna och enligt pillermensen men har ingen aning. Var på första mötet med barnmorskan igår och bokade in ett ul för att fastställa vecka den 15/8.. hade helst velat göra ett VUL då jag är orolig för att jag som sagt - mår MYCKET bättre denna gången än sist. Känner mig knappt gravid. Då är provtagningen snart! Är det prov inför kub? Vi ska boka in alla mina besök utefter ultraljudet. Ja tiden går fort men ändå inte tillräckligt fort om du frågar mig :p är så orolig för MF/MA och gjorde vul med sonen i v 7 så hade gärna velat göra ett nu med för att 1. Få se så det verkligen är något där inne och 2. Se att hjärtat slår och att allt ser bra ut.. när hjärtat börjat slå minskar missfallsrisken något enormt. Beundras av alla som är så kolugna. Önskar att jag kunde vara det.. kram <3
  • YaseminL
    mea08 skrev 2019-08-02 22:28:07 följande:

När kan man börja testa?

Vi har precis börjat försöka, jag tog ut p-ringen och hade mens blödningar i tre dagar. Sedan slutade det i ungefär 4 dagar och nu har jag haft rosa flytningar i 4 dagar vilket jag aldrig haft innan. Kan det vara så att jag redan har blivit gravid? Kan jag testa redan?

Jag plussade svagt äl+8 är i v 8 nu.
  • YaseminL
    Hejsvensan skrev 2019-08-09 14:22:48 följande:

Någon som har något tips på bra, säkra graviditetstest som inte ger spök?

Predictor early och clearblue digitala.
  • YaseminL
    saijda skrev 2019-08-10 10:23:19 följande:

Hej, länge sedan jag skrev här men behövde ta en paus från allt efter missfallet förra året.

Men IDAG plussade jag för första gången på ett år <3 är i chock och glädjetårar samtidigt som det är rädsla!

Stort grattis!! Känner igen dig från när jag plussade med sonen. Är gravid med syskon nu i v 9 och skapat en grupp på Facebook med bf mars om du är intresserad en sluten grupp där vi som max kommer bli 100 medlemmar.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!