• YaseminL

Följas åt till ett plus!

Anonym (Nina) skrev 2018-04-02 21:34:52 följande:
    Hej! Nja det går väl sådär med monitorn. Fick aldrig maximal denna månaden, dock missade jag två test.

Jag har haft jättemycket molvärk de senaste dagarna, och det har jag alltid veckan före mens, så borde ha bim nästa helg ungefär, utifrån det.

Fy vad jobbigt med illamåendet! Hoppas det går över snart!

Jag mådde väldigt illa med tvåan, i flera månader, men inga kräkningar tack och lov, så det kunde vara värre. Tog lergigan mot illamåendet.

Lycka till på ultraljudet, det kommer bli en helt oslagbar upplevelse!

Fortsätt gärna uppdatera här om du vill och orkar, alltid kul att läsa hur det går för dig!

Kram
    Åh :( Hoppas att det var ÄL någon av dom två dagarna isåfall, bör ju ha varit det med tanke på din molvärk? 

Ja.. Illamåendet tar död på en. Var på ultraljud igår <3 Hjärtat slog jättefint och allt såg jättebra ut. Var hos BM idag för hälsosamtal och vi bokade in KUB den 14/5. Ska på VUL igen den 18/4. Massor att se fram emot nu. Har dock hyperemesis gravidarum och gått ner 4 kg sen jag plussade så om det inte har blivit bättre tills nästa vecka så sjukskrivs jag ett tag. Lergiganen hjälper tyvärr inte och har fått ondansetron men inte ens det hjälper. 

När är BIM för dig? <3 

Kram på dig Nina! 
  • YaseminL
    Migas skrev 2018-04-09 17:29:56 följande:

Ville bara titta in och uppdatera lite: jag var på KUB idag och fick se en liten sprattlande krabat så allt känns mycket mer verkligt nu. Jag blev som jag misstänkte tillbakaflyttad, så bf sex dagar senare bf än om man utgår från senaste mötet mensen.

Jag hoppas inte någon tog illa upp av att jag tittade in och uppdaterade. Jag hoppas Ni lyckas snart också.

Åh vad kul! Jag gjorde ett tidigt ultraljud i v 7 och fick äntligen bekräftat att det ligger en liten där inne <3 Nu är jag i v8 (7+4) och ska på ett ultraljud nästa vecka på onsdag igen och KUB den 14/5. Massvis att se fram emot men det är så magiskt att få se sin bebis i magen så gör gärna det varje dag om jag hade fått.. haha. Vilken vecka är du i? Kram!
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-23 01:50:17 följande:

Åh, älskar Irland! Blir så sugen på att resa dit igen!

Vad är GT?

Här är ägglossningstider, men struntar i test denna månad. Ska försöka sexa till det varannan dag de närmaste dagarna bara..

Hej! Hoppas allt är bra med dig. Vi var ju på VUL i onsdags och allt såg bra ut. Bebisen hade både armar och ben och hjärtat tickade fortfarande så fint. KUB den 14/5 så 3 hela veckor dit! Men tiden går fort nu. RedaHoppas allt ser bra ut då så vi får berätta för alla. Denna hemligheten tär på mig haha. Skönt att skippa ÄL-test denna månaden och ta det som det kommer. Det är lite av ett stressmoment.. 
    KRAM <3
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-25 01:28:53 följande:
    Hej! Vad härligt att allt såg bra ut på ul!

Vilken vecka är du i nu?

Jag har ägglossning typ nu... Har inte testat i och för sig, men har haft symptom i några dagar, och nu i kväll kände jag ett stick i höger äggstock.

Enligt appen äl i morgon (eller idag, blir det ju)!
    Är i v11 nu så snart är jag förbi v12  

Då är det bara att mysa på! 
    Kram!
  • YaseminL

GUD SÅ UNDERBART?!?!?! Började rysa i hela kroppen!!! Äntligen var det din tur!!! Grattisgrattisgrattis!!! Jag går in i v13 på fredag och var på VUL igår och fick se bebis igen som man knappt kunde få en bild på då den sparkade så mycket med sina ben och viftade med sina armar. Längtar tills KUB på måndag nu. Håller tummarna för dig och bebis. Kram<3 

Anonym (Nina) skrev 2018-05-07 09:02:24 följande:

Gud, jag är helt skakig!

• YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-08 17:01:34 följande:
    Tack! Känns precis lika overkligt och samma spännande känsla som det gjorde när jag plussade med första barnet för evigheter sen!

Tänker på det precis hela tiden!

Man vänjer sig nog aldrig :)

Hur går det med ditt illamående?

Lycka till på KUB!

Kram
    Det kan jag förstå. Känslan när man får se det svart på vitt är helt galet. Är så glad för din skull. 

Jag mår superduper bra. Var på VUL i måndags och fick se en alldeles för pigg och allert bebis. Fick ingen bra bild på bebisen då den rörde sig för mycket. 

Vi sålde min lgh förra veckan och idag ska min sambos fotograferas och läggas ut på Hemnet. Vi köpte vår första gemensamma igår och är så glada. Blev snabba ryck med budgivnings fight igår och senare på kvällen påskrivning av kontrakt. 

Sen på måndag är det arbetsintervju för en heltidstjänst och KUB senare på kvällen. Kunde aldrig i mina vildaste drömmar tro allt detta för ett år sen. Vi är så glada över allt. Så i Augusti flyttar vi in i vår drömlägenhet med stor terass och tre månader senare föds förhoppningsvis bebis. 

Vi kan inte berätta för våra vänner än att vi köpt lägenhet för då kommer dom förstå att vi väntar bebis och vi vill inte berätta förrän på måndag så det blir en massa nyheter för familj och vänner på måndag! Haha 

Kram
  • YaseminL
    Fröken Rabarber skrev 2018-05-09 10:16:11 följande:

Åh, vad härligt det låter! Grymt mycket kul på en och samma gång, vilket flyt! Önskar all lycka! :)

Ja, detta trodde vi aldrig för ett år sen. Vi är så glada. Tack så hemskt mycket. Och detsamma!!! Kram
    Migas skrev 2018-05-09 10:17:42 följande:

Jag tror att man aldrig kan vänja sig vid att få plus på stickan, jag kände samma glädje och spänning denna gång som jag gjort vid tidigare plus (fick ett mf innan dottern). 

Förstår att du inte kan sluta tänka på det, för jag har det fortfarande mer eller mindre i tankarna hela tiden trots att jag ska göra RUL om ett par veckor. Spännande med så mycket på gång samtidigt Hoppas att du får må bra i graviditeten då så att du orkar med en flytt sådär nära slutet, vet jag inte om jag skulle göra denna gång (eller förra gången heller den heller). 

Många hemligheter på gång då, men roligt att få berätta på måndag då Tror du att de kommer bli förvånade att ni skaffar barn nu eller tror ni att de hade förväntat sig att det skulle ske snart?

Jag mådde superduper dåligt i början av graviditeten och gick ner 4-5 kg. Spydde minst 30 gånger per dag. Sen bara vände det i v7-8 och sen dess har jag inte ens känt av att jag är gravid bara lite extra trött och lite ont i bröstvårtorna. Annars inget! Hoppas det håller i sig. Får börja packa lite smått redan nu när jag mår bra

Nja tror inte riktigt att dom förväntade sig detta nä. Vi är 22 och 26 år gamla och bor i storstad så inte så jättevanligt att få barn så tidigt här. Min sambo har dock lite äldre vänner som är gravida nu med så det ska bli kul att berätta! Sen så köpet av bostad vart planerat sen innan men i och med graviditeten så böeb det ännu mer påskyndat då vi vill slippa flytta med en bebis sen. Annars hade vi kunnat bo här ett tag till då vi bor mitt i stan i en välplanerad tvåa. Kram
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-12 01:04:25 följande:

Tack vännen!

Vad skönt att illamåendet gått över!

Grattis till lägenheten!

Så mycket spännande saker ni har framför er nu :)

Detta är verkligen ditt år!

Vi förlorade en budgivning i söndags, ett radhus vi såå gärna ville ha. Sex rum och kök ute på landet, men ändå 10 min med pendeln till centrala stan. Sjukt besvikna var vi. Hade varit så bra område för barnen.

Så var inte jättesugen på att testa måndag morgon, en olycka kommer ju sällan ensam...

Men nu är huset glömt (nästan), och jag är så glad över graviditeten!

Måtte detta gå vägen nu bara. Har inga symptom alls...

Lycka till på kub och intervju!

Usch vad tråkigt

Vit så glada att vi vann. Ett nytt område i utkanten av Malmö som började byggas 2019. Vi åkte dit igår och promenerade och har en av Malmös finaste lekplatser utanför vår stora terass och började gråta av lycka haha... allt går så bra nu. Är så glad. Och är så glad för din skull!!! Tänk att vi båda väntar bebis nu. Jag har inga som helst symtom längre förutom lite ont i bröstvårtorna och extremt hungrig OCH trött haha. Men det är allt! Men fått se en frisk sprattlande bebis alla tre gångerna hittills. Slla är vi olika och alla graviditeter är så olika. Mina symtom försvann i V8. Lärt mig att vara glad över att inte ha symtom istället. Kroppen sköter detta kanon!

Ni får snart ert drömboende ska ni se!

Kram <3
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-19 15:13:29 följande:

Jag kommer nog tillbaka till er här i tråden...

Mina test visar svagare, och idag kom det lite blod när jag torkade mig.

Ingen bra prognos

Åh nä Fick en rysning när jag såg detta nu... Håller fortfarande hoppet uppe för dig. Vissa får ju små blödningar, behöver inte vara något fel <3 

Testa ta ett veckoindikator om någon dag så får du svart på vitt. Jobbigt att behöva tyda testen. Mina test visade mindre "streck" i v9 men det är för att hcg är så högt att testen inte klarar av att "läsa" av det. Men bebis i magen är där och en frisk liten krabat.
    Går in i v15 i veckan, kan knappt förstå detta. Helt galet vad tiden har sprungit förbi. Tror minsann att det är en liten pojk i min mage <3 Ska på RUL om 8 dagar. 
    Tänker på dig, kram. 
  • YaseminL
    Anonym (Nina) skrev 2018-05-19 22:41:43 följande:
    Tack! Har inte vågat testa med veckoindikator... Men sambon köpte idag, så får se om jag vågar testa i morgon.

Känner mig väldigt ogravid!

Testen är fortfarande solklart positiva, men de blir svagare :(

Oj, vecka 15 redan! Här går det undan! Härligt

Lycka till på RUL!

Ska ni ta reda på kön?
    Har du vågat test än? Tänker på dig!

Ja det har det verkligen gått!
    Jajemen, vi tänkte det Är för nyfiken av mig. Min magkänsla säger att det är en pojk i min mage men oavsett vad är det välkommet <3 
Svar på tråden Följas åt till ett plus!