• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

molltroll0609 skrev 2017-11-29 06:51:53 följande:

Mensen har inte dykt upp trots mycket mensvärk....imorse plussade jag

Stort lycka till och hoppas du får ett fint plus i december. Håller mina tummar <3

Åh grattis!! :) då var det ju växtvärk å inte mensvärk. :)
  • Sommaren12
    skontjejen skrev 2017-11-30 00:02:50 följande:

Hej! Jag är 21 år och jag och min kille har varit tillsammans i två år! En månad efter jag och han hade börjat träffas blev jag gravid och jag gjorde en medicinsk abort. Nu försöker vi på riktigt att bli gravida och har försökt lite till och från i ungefär 8 månader. Har fått höra att ifall man vill för mycket kan hjärnan låsa sig? Senaste ÄL körde vi i alla fall på duktigt hela helgen och jag till och med STOD PÅ HÄNDER (!??!vad gör man inte för en knodd??!) och beräknad mens är om tre dagar!!! Håller alla tummar både för mig själv och er andra ??

babbi skrev 2017-12-01 13:46:39 följande:

Hoppas gärna in i tråden! 

22 år och sambon 26 år, försöker bli gravida med första barnet! Hade ÄL 27/11, nu idag har jag fått ljusgula/vita klumpiga flytningar, undrar vad det kan vara?

Kul att kunna följas åt till ett plus allihopa. 

Välkomna! :) kul med fler att följa. Finns en bim/äl-lista längre bak där man kan lägga till sig om man vill.
  • Sommaren12
    skontjejen skrev 2017-12-02 10:13:57 följande:

Hej tjejer! Vad tror ni om detta? Finns det en liten knodd i min kropp?

Såklart det är en knodd därinne, solklart plus! :) grattis!! :)
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-12-02 07:52:59 följande:

Alltså.. Blir knäpp.. Ha tagit äl test igår å idag. Å vet int om ja såg fel i all stress på testet men ha fyllt i negativt i min app.. Idag va de neg.. Då hoppa äl tillbaka till igår att d sku borda vari positivt enligt appen igår.. För imorron e d helt kört för oss enligt den.. Kan d här verkligen stämma? Tog ner Clue appen eftersom ja int 100 litar på flo.. Å den visar att på onsda e d äl..????!

Jag hade litat mer på testen än på appen. Jag har provat två appar å de stämmer typ aldrig med äl. Jag ser appen mer som vägledning som håller koll på när jag ska börja ha koll. :) tex har jag enligt min äl på tisdag men av erfarenhet vet jag att det lika gärna kan bli ett positivt äl-test på torsdag. Förra månaden trodde jag att jag hade missat men fick positivt två dagar efter det appen sa. En app är ju fortfarande en app liksom som bygger på algoritmer, den har ju ingen koppling alls till din kropp så ta det med en nypa salt. Sen föredrar iaf jag att använda mig av cb:s äl-test som visar glad blinkande eller fast gubbe när äl är på intåg. Det är mer tolkningsfritt än de billiga stegringatesten. Personligen tycker jag det är värt det. Använde det förra gången jag blev gravid också. Tycker de stämmer väldigt bra. När det gett utslag får jag alltid ägglossning dagen därpå (får väldigt ont i tjejmagen ca en timme då så känner tydligt när det faktiskt släpper).

Fortsätt testa så kommer säkert positivt snart.
  • Sommaren12

Nån mer som väntar på äl? Tycker det är bästa och sämsta tiden i cykeln. Kul för att man är full av förväntan, har känslan att man faktiskt kan påverka utgången och får ha härligt sex till råge på allt. Sämsta när man inte får till det. :/ Har enligt appen äl på tisdag men tror det snarare handlar om ons eller torsdag.

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-12-02 21:51:50 följande:

Ah ja jo d e sant.. Men flo verkar bara bli sämre å sämre i mina ögon. Ja ja måst no bara fortsätta. Ja tror ja brukar ha äl mellan dag 12-15 å är idag på dag 11. Ja brukar å ha ont i magen men int jätte. Hoppas verkligen att d e äl dag 15..Helst dag 16 :) ja ha just börja testa me babyplan.. Tycker dom visar mkt bättre än dom billiga i mataffären. Men blir d en gång till så ska ja no testa me CB.. Tror ja ska köpa monitorn isf :)

Jag har med haft Flo och dumpat den. Tyckte appen var rätt kass. Tex kunde man ju inte lägga in när man faktiskt hade äl utan bara gå på deras förutsägningar. Nu har jag en app som heter Life som jag tycker är bättre men har bara haft den två månader så lite för tidigt att recensera.
  • Sommaren12
    kna1 skrev 2017-12-03 19:19:00 följande:

Här kom mensen.. fan. Bara att försöka igen, enligt app är äl på julafton.. kan ju hoppas att det betyder lite tur. Vi ska dock fira jul i en stuga med båda våra familjer uppe i klövsjö.. får mysa i smyg hela tiden XD

Åh trist :( nya tag på julafton. Ni får smyga iväg. ;)
  • Sommaren12
    Wicked977 skrev 2017-12-04 22:19:11 följande:

Hjälp

Har helt sjuka symtom.. magen gör ont som en typ brännande känsla, kissade 3 gånger på 15 min och är kissnödig heeela tiden, mår illa och har halsbränna och ömma bröst. Hade ÄL 24-25/11 har tagit ett early test som visa negativt.. känner ju verkligen att allt detta inte kan vara inbillning.. Hur tidigt kan man testa?

Det låter ju lovande det där. När är bim då? Jag hade testat tidigast två dagar innan, men säkrast är ju att vänta.
  • Sommaren12
    Wicked977 skrev 2017-12-04 22:46:26 följande:

Bim är 9/12.. vet inte om det gör ont i magen för att jag mår illa eller om det bara gör ont. Svårt att beskriva.. provade att äta 2 mackor med lite smör kändes som jag skulle kräkas.. tycker det är konstigt att känna så mycket på så kort tid..

Ja det går väl varken att säga det ena eller andra om det just nu. Själv kände jag ingenting med dottern, blev helt tagen på sängen när plusset kom fastän det var planerat, så har svårt att relatera. Jag kan ju med känna massa saker mellan äl och bim om jag känner efter men ömma bröst brukar jag tex bara ha i samband med äl 4-5 dagar, hade jag haft det lika länge som du hade jag med blivit fundersam. Vi får se helt enkelt, testa om några dagar! Jag håller tummarna. :)
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2017-12-05 07:22:50 följande:

Låter som att det skulle vara något tror att med testa tidigt så kan man testa från BIM -5? Men är osäker...

Förra månaden hade jag alla symtom i boken, mådde illa, molvärk konstant mm men mensen kom som en klocka. För mig tror jag att det var pga första månaden efter uttag av spiral. Jag tror att jag var öm i livmodern inte gravid

Hoppas verkligen du får pluss nu <3

Ja de är från -5 men säkerheten i utslaget är inte så stor då. Från -3 är det nästintill lika säkert som att testa på bim. Enligt CB själva då...

Jag har med flera gånger fått väldigt tydliga symptom, till och med läckande bröst. Å då tror man ju ba att NU måtte det väl va nåt? Å så kommer mensen... Förra graviditeten startade med att jag kände noll liksom så jag ger inte jättemycket för tidiga tecken. Men absolut kan det ju va nåt också.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!