• Sommaren12

Följas åt till ett plus!

Saima17 skrev 2018-01-03 08:43:05 följande:

Jo ja ha läst d där gång efter gång men ja tänker int ge upp. Hoppas lite innerst inne att äl reagerar på graviditet. Ja ha aaaaaaldrig haft så här lång cykler förr. Nåt e konstigt. Öm å dragningar i tjejmagen igår. Å lite idag.

Hoppas på det då. :) ta ett earlytest?
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-03 11:15:12 följande:

Jaaaa tänk! Å att få ge ett test i födelsedagspresent åt sambon!! Ja hittar ingen info om hur testen beter sj om man e gravid dock :-/

Hmm det som sägs är att om ältest betyder gravid så ska strecket va MINST lika starkt som kontrollstrecket. Jag vet dock inte när det kan börja ge sånt utslag? Ägget måste väl ha fäst först vilket tar typ 4-6 dagar och sen börjar väl hormonet utsöndras. Tror jag, kan ha fel.
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-03 12:05:41 följande:

Där ja läste sto d inger om hur starkt utan bara positivt äl test. Så e väl bara å vänta å se. Har absolut int förväntningar men d sku ju va kul.

Ältest är ju positiva när strecket är lika starkt som kontrollstrecket. :) Vi får se helt enkelt. När va bim sa du?
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 14:56:46 följande:

Ursh då verkar vara riktigt elaka baciller!

Har tagit ett till ÄL test nu och det är starkare hoppas verkligen att det kanske är på g nu!!!

Jäj! Jag hoppas också! :)
  • Sommaren12
    Lyckorus skrev 2018-01-03 16:28:57 följande:

Hahaha, får den där scenen i inledningen till filmen Tomten är far till alla barnen i huvudet. När de står i garderoben. Lycka till idag

Haha jag med :D
  • Sommaren12
    Saima17 skrev 2018-01-03 17:38:01 följande:

Fröken nyfiken i en strut så to ett till test.. Blinkar fortfarande. Men vilket e månne kontroll stick å vilket e test på stickan nät man tar ut den? För den ena e jätte stark. Andra svag. Nästans obefintligt nu..

Kontrollstrecket är alltid starkt.
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 15:47:05 följande:

Ja nu håller jag tummarna! Försökte få till det här på innan lunch men då höll vinår att bli påkomna så det får vänta till kvällen tror jag,. Känner mig som en tonåring emellanåt haha

Hur känns det för dig nu? Har du jobbat idag också?

Jag har jobbat idag men inte fått så mycket gjort. Kom hem och la mig pga orkeslös å nu har jag 38,8 och fryser som en dåre. Ligger med kläder, dubbla duntäcken och varm vetekudde i sängen å tycker lite synd om mig själv. Så imorgon blir jag nog hemma.
  • Sommaren12
    ankmamma skrev 2018-01-03 17:54:31 följande:

Nej inte jag heller.. tog babyplan i söndags också men då var det helt blankt.. och det vore ju konstigt om det skulle vara spök på både babyplan och NC idag :O Jaa jag får testa det digitala på fredag om inte mensen kommit då! Tack!!! :)

Såg dina bilder i andra tråden nu och där var det väldigt tydligt tycker jag. Jag säger grattis! Tror du är gravid. :) och tror även du skulle få plus på det digitala också om du tar ett sånt nu. Va kul!!
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 20:51:59 följande:

Nu fattar jag ingenting! När barnen lagt sig så kröp jag ner med mannen för att fortsätta vårat mys. Vi höll på ett tag men han inser att han kommer inte kunna komma pga hostmedicinen som sätter ner känseln så när vi slutat då ser jag att jag har blodat ner honom och mig?? Vad hände där liksom?? Fattar ingenting mer än att jag/vi lägger ner detta försök och hoppas på nästa månad i alla fall!! Fy fan vad ledsen jag blir...

Nej va tråkigt! :( och lustigt? Vi får peppa varandra inför nästa månad.
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2018-01-03 20:49:03 följande:

Men nej, krya på dig massor!

Tack! Mär riktigt jäkligt nu. :( har skickat iväg karln att köpa glass som jag kan frossa imorgon!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!