• Charlizee

BIM november 2017

Horisonten skrev 2017-10-30 15:07:06 följande:

Känner mig nerslagen nu. Är ju bara troligtvis på äl+6-7 och har en del svaga symptom. Men en vän sa att jag ksn inte känna något än. För långt till bim och tidigast så fäster ägget dag 4-5 och sen skall hormonen ut och ja de har de inte hunnit. Så är la bars inbillning att jag känt svag mensvärk innan. Hur de illat och dragit tidigare och de där stickningarna jag hade i underlivet. Att jag tycker jag är mer små hungrig och som det ligger ett svagt svagt illamående och gror. Dock är väl de på sömnbrist. Men alla de anda symptom där är väl bara inbillning denna månaden igen. Blä att man är så dum. Skull ju inte tänka eller känna efter. Men så jäkls svårt och låta bli hur man än försöker ju. Blä!!!!

Jag förstår dig precis!! Har gått igenom typ alla symptom man kan ha men olika månader. Förra månaden hade jag INGA symptom, inte ens pms... trodde det var lyckosamt men icke. Denna månaden fick jag finnar (2-3 st) ca 4 dagar efter ÄL och har sedan ett par dagar haft mensvärk. Vad jag förstår så påminner tyvärr pms mycket om gravidsymptom och vice versa. Kan som i mitt fall variera från månad till månad. Men såklart hjärnan kan spela en ett spratt, helt normalt! Blir nästan arg när folk säger sluta tänk på det, hur ska man kunna det? Lyckosamt för alla som kan det men vi är nog många som inte kan.

Det positiva är att du har många dagar kvar och chansen att du får andra symptom är stor

Håller alla tummar för oss här inne!!
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-30 18:48:14 följande:

Nej hörrni! Nu fick jag nog mens, efter 4 timmar så har det nu blivit klarrött men ändå inte så mycket. Stannar ändå kvar hos er <3

Stor kram <3 Vi ses säkert i nästa tråd!
  • Charlizee
    Millannn skrev 2017-10-30 19:26:38 följande:

Ifall det verkligen är mensen nu så är jag ändå kvar i denna tråd! BIM sista november tror jag

Såklart du ska vara kvar <3 Vissa får väl blödningar även fast de är gravida också?

Min magkänsla säger mina svaga skuggor/streck är spök
  • Charlizee
    Nyckelpiga2017 skrev 2017-10-30 20:11:23 följande:

God kväll tjejer.

Jag är alldeles pirrig inför morgondagens test. Bim imorgon eller övermorgon och hittills inga tecken på mens :)

Håll tummarna för mig imorgon bitti;)

Vad spännande!! Håll oss uppdaterade!! Hålla alla tummar å tår du får plussa!!
  • Charlizee
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-30 21:34:03 följande:

Grym mensvärk...mensen på g antar jag?! Lite tidigt? Haft mensvärk till och från i en vecka nu...

Samma här!! Mer eller mindre värk, både framme i tjejmagen och svanken...
  • Charlizee
    Anonym (tossa) skrev 2017-10-30 22:17:57 följande:

Grejen är att jag aldrig har mensvärk annars. Ibland första dagen men aldrig innan! Nu har jag haft det till och från i en vecka och är bara på dag 25...så började dag 19-20 typ..

Då är vi på samma dag!! Jag är också på dag 25... Har väldigt olika, förra månaden började det dagen innan...
  • Charlizee
    smulis85 skrev 2017-10-30 22:06:29 följande:

Gud va hopplöst detta är!! Ena stunden är jag bombsäker på att de är nått på g och andra stunden är jag helt säker på att de bara är pms :(

I know Känner sig halvt tokig!! Haha!!
  • Charlizee
    smulis85 skrev 2017-10-31 05:46:58 följande:

Negativt test :( så besviken så nu ger jag upp.

Förstår dig!! Testade också nyss negativt Tycker jag fortfarande kan ana nåt från testet igår men måste ha varit spök! Min mens/molvärk håller sig kvar och brösten spänner men så brukar jag få innan mens...suck!! Vet inte säkert när jag hade ÄL, enligt app 20/10 men den dagen fick jag positivt på ÄL testet så borde ju varit någon gång mellan den 20:e till 22:a då? Håller tummarna våra hormoner bara är sega..!! <3
  • Charlizee
    smulis85 skrev 2017-10-31 09:15:53 följande:

Hoppas de är för tidigt för dig då bara :) här är de konstigt för att jag inte fått min vanliga mensvärk brukar få den några dagar innan bim. Just nu stramar de bara lite från mage ner till blygdbenet. Men uppsvullen är jag inte längre så gaserna har väll gått ur mig haha. Väntar in mensen nu i alla fall så får vi se

Det låter ju lovande med att det strålar nedåt då har vi lite motsatta då... jag har i flera dagar haft mol/mensvärk Magkänslan säger att min mens kommer komma till helgen... bara vänta å se...
  • Charlizee
    Horisonten skrev 2017-10-31 10:23:00 följande:

Alltså denna jäkla väntan hela tiden tar kål på mig!! Det är ju hemskt!! Eller så är det bara jag som blivit tokig!!

Men först skall man vänta på att mensen skall komma och sen tills den är över så man kan börja försöka. Sen väntan på äl och sen väntan på bim. Och får man inte plus så börjar allt om igen. Alltså de är sjukt!! Men är ju så svårt och inte tänka på det eller vänta. Blir så trött på all som säger att du kommer inte bli gravid så länge du tänker på de och så utan försök slappna av och så. Ja men det är ju såååå lätt,NOT!! Jag gör så gott jag kan men är så svårt att inte tänka och känna efter. Alltså denna veckan speciellt sista veckan nu fram till första testet och bim är hemsk. Och ju närmare man kommer desto längre känns dagarna!! Blä säger jag bara!!

Sorry var bara tvungen att få ur mig lite frustration och gnäll :p

Skulle kunna varit jag som skrev detta...! Och all tid som går åt att analysera testen man tar. Ser jag något eller inte? Gaaaah!!! Var på gyn i augusti som tittade på livmoder och äggstockar, allt såg såååå fint ut enligt läkaren men VARFÖR händer inget då? Har två barn sedan innan så vet att jag kan eller iallafall kunnat bli gravid... läkarens råd var ?tänk inte på det och sluta med ÄL test? , blev nästan arg! Vaddå tänk inte på det? Hur ska jag INTE kunna tänka på det? Allt som kretsar i mitt huvud är ju ägglossningar och BIM! Och utan test är ju chansen ännu mindre... får man fråga hur gammal du är? Har du barn sedan innan?

Styrkekramar till alla oss som orkar kämpa månad efter månad, vi är grymma!!
Svar på tråden BIM november 2017