• Millannn

BIM november 2017

Hej allihopa som också längtar efter en liten bebis!

Jag är 21 år gammal och min sambo är 27 år och vi ska nu börja försöka med första barnet. Jag fick mens igår, den skulle egentligen komma den 30/9 men kom den 2/10 istället. Har äl 19/10 tror jag. Har BIM 3/11. Är det någon mer som vill följas åt? Har en menscykel på 32 dagar i genomsnitt.

• Svar på tråden BIM november 2017
  • TouchOfRed
    Kanskeigen skrev 2017-11-27 15:10:25 följande:

Plussade imorse så nu hoppas jag bara att det ska fortsätta gå bra. Jag kan knappt fatta det. Jag är snart fyllda 41 så jag kanske kan ge några av er härinne hopp. Stort lycka till till resten av er!!

Grattis! :)
  • TouchOfRed
    Kanskeigen skrev 2017-11-27 15:10:25 följande:

Plussade imorse så nu hoppas jag bara att det ska fortsätta gå bra. Jag kan knappt fatta det. Jag är snart fyllda 41 så jag kanske kan ge några av er härinne hopp. Stort lycka till till resten av er!!

Symptom?
  • Kanskeigen
    TouchOfRed skrev 2017-11-27 19:34:20 följande:

Symptom?

Relativt mkt mensvärk så att jag tex vaknade av det i lördags. Sen började jag såklart må illa direkt efter plusset. Kände ingenting när ägget fäste vad jag märkte.
  • Anonym (22/11)
    Khaleesi85 skrev 2017-11-27 19:00:04 följande:

Grattis

TouchOfRed skrev 2017-11-27 19:32:38 följande:

Stort grattis :)

Tack :)
  • dinofantast

Hoppar in här i elfte timmen, trots att november snart är slut... 

BIM 29/11.

Har haft väldigt mycket molvärk ända sedan ÄL, och värre sedan idag (men det kan ju såklart bero på att en eventuell mens är på g). Brukar dock inte få någon värk förrän andra dagen på mensen vanligtvis.

Har testat några gånger men alldeles för tidigt egentligen. Första gången på ÄL+7 då jag tyckte mig se ett streck (spökstreck?) och på BIM-4 var det i mina ögon blankt.

Jag och sambon har egentligen planerat börja försöka med första till sommaren. Dock skyddar vi oss vanligtvis inte, och det "blev som det blev" den här månaden några gånger i samband med ÄL Tungan ute. Båda är införstådda med att det kan bli något, och skulle bli glada om det är så!

Nåväl, jag ska vänta och se.

• Amandap95

Hej nu är det så att jag såg två sträck på graviditetstestet imorse. Och jag fick en chock pga av att jag var ute och festa i lördags och druckigt nocco flertal gånger! Min sista mens var den 13/10 men har inte plussat förens idag och inte kännt några symptom alls! Därför har jag bara tänkt att mensen strular! Men hur farligt e de med alkoholen och noccon? Är livrädd något har hänt! Är det e starkt ja att jag är gravid? Den röda stickan är ägglossningstest och den blåa graviditetstest. Tacksam för svar!

• Anonym (22/11)
    Amandap95 skrev 2017-11-28 06:55:06 följande:

Hej nu är det så att jag såg två sträck på graviditetstestet imorse. Och jag fick en chock pga av att jag var ute och festa i lördags och druckigt nocco flertal gånger! Min sista mens var den 13/10 men har inte plussat förens idag och inte kännt några symptom alls! Därför har jag bara tänkt att mensen strular! Men hur farligt e de med alkoholen och noccon? Är livrädd något har hänt! Är det e starkt ja att jag är gravid? Den röda stickan är ägglossningstest och den blåa graviditetstest. Tacksam för svar!

Jag har också druckit två nocco nu innan jag visste om att jag är gravid. Jag tror inte att det är någon fara, det är ganska vanligt att man hör om dem som druckit lite alkohol innan de visste om att de är gravida.
  • TouchOfRed
    Amandap95 skrev 2017-11-28 06:55:06 följande:

Det ska du inte behöva oroa dig för. Jag drack vid midsommar 2015 och plussade någon dag efter och har en helt normal 20 månaders unge här bredvid mig. Har läst att man börjar dela blodomlopp i typ v7 nånting. Så jag hade inte oroat mig, tycker du ska glädjas åt plusset och glömma lördagen ;) grattis <3
  • TouchOfRed

BIM idag. Fick Inte gravid på cb dig och nu på em har mensvärken börjat komma krypandes....så vi får ta nya tag nästa månad istället :/

• Amandap95

Tack, har dock inte kollat gravtest innan på någon vecka då jag inte fått plus så trodde mensen strula för sist jag hade mens är för 7 veckor sen, så då borde jag vara vid vecka 6-7? pga av att min syster fick också reda på sin gravtest väldigt sent!

Svar på tråden BIM november 2017