Inlägg från: Anonym (22/11) |Visa alla inlägg
  • Anonym (22/11)

BIM november 2017

Grattis till alla plus! :)

Jag har bim 22/11, tänkte höra med er om någon av er har haft som symtom "ökade drömmar" före bim? saken är den att jag drömmer aldrig i vanliga fall (en gång i halvåret kanske) har tre barn sedan innan och alla graviditeter så har jag börjat drömma varje natt. någon som känner igen?

• Anonym (22/11)
    AnnaB90 skrev 2017-11-18 08:41:47 följande:
    Jag ser en skugga, håller tummarna!
  • Anonym (22/11)
    Jansson4 skrev 2017-11-18 08:58:26 följande:
    Jag har också bim 22/11, när ska du testa? :)
    Jag ska handla ett cb testa tidigt idag :) mina har inte hunnit komma i brevlådan än och jag kan inte hålla mig! Har du testat något redan?
  • Anonym (22/11)
    mrsLina skrev 2017-11-18 13:54:02 följande:

Jag har bim 23/11. Jag Drömmer så mycket! Hela tiden, jag drömmer allt ifrån att jag sitter på ett flyg som är på väg att krasha till att spindlar förföljer mig. 

Jag började märka för några dagar sedan att mina bröstvårtor började klia, det höll i sig en dag. Sedan började det ömma på sidorna av brösten någon dag senare. Igår natt (jobbar natt) Började hela brösten ömma. Tog av mig på överkroppen i morse då jag kom hem och mina ådror på brösten såg ut som spindelnät, jag såg dem till och med över vårtgårdarna ( va nästan lite läskigt- har precis avslutat stranger things och fick den känslan av oh shit av mina bröst haha) nu när jag har sovit i någon timme så har ådrorna minskat men bröstömheten finns kvar. 

Känner inte igen dessa symtom sedan tidigare. Har aldrig ömma bröst innan mens. 

Mitt första tecken med min första graviditet var synligare blodådror på brösten! :) Drömmer också vanisinnigt mycket, testade dock negativt idag! Så det vette sjutton vad jag ska tro
  • Anonym (22/11)
    mrsLina skrev 2017-11-18 15:13:05 följande:

Vad säger magkänslan dig? Kan vara så att det är lite för tidigt än. Ge inte upp hoppet :)

Jag vågar inte lita på magkänslan, har egentligen inga andra symtom än att jag drömmer väldigt mycket men som är väldigt ovanligt för mig och har bara skett i samband med graviditet förr.. så det är ju klart att man funderar.. Har en ganska lång cykel men aldrig kunnat testa positivt före bim förut, men nu hade jag ett testa tidigt test, och det tror jag inte jag använt mig av förr, så hoppades att det skulle visa sig på testet :) men men.. det är väl bara vänta, på måndag eller tisdag bör det komma i brevlådan :)
  • Anonym (22/11)

Upptäckte att jag räknat fel och har bim 23/11, igår tyckte jag symtom började smyga på, men blir nästan irriterad på mig själv. Vill inte det ska vara inbillning, men vet samtidigt hur starka symtom man kan ha vid skengraviditet.. vågar inte lyssna på kroppen, samtidigt som man går och analyserar hela dagarna

• Anonym (22/11)

Graviditetskollen.se!! Beställde därifrån i förra veckan (tis) och fortfarande inte fått mina tester! Kontrollerar min mail och inser att jag inte fått någon leveransbekräftelse heller på att det ska vara skickat, endast orderbekräftelse, alltså tror jag inte ens de har skickat mina varor! Helt sjukt! Så besviken och irriterad, någon annan som har dålig erfarenhet därifrån??

• Anonym (22/11)
    mrsLina skrev 2017-11-20 14:55:37 följande:

Någon med erfarenhet med first respons? Upplever ni att ni får positivt snabbare med det testet än andra?

Jag testade med det testet i lördags på bim-5, fick negativt.
  • Anonym (22/11)

Negativt på bim-2 med ett tidigt test, helt kört här! Så ledsen och besviken! :(

• Anonym (22/11)
    mrsLina skrev 2017-11-21 15:53:09 följande:

Håll ut lite till. Fick också typ negativt (ha stirrat på testet så länge att jag tror jag ser ett litet anat streck) ha bim -2 också men tänker att implantationen kanske skedde senare så har fortfarande ett litet hopp. :)

Tack, jo möjligheten finns väl eventuellt. Men jag tror verkligen inte det. Väntar in mensen nu, har beställt munkpeppar och progesteronkräm och satsar på nästa äl <3 tack för omtanken!
  • Anonym (22/11)
    Victoria03 skrev 2017-11-21 21:08:08 följande:

Jag skulle inte säga att det är kört. Med min dotter som föddes 2014 gick jag 9 dagar över tiden innan jag fick pluss. Är nu gravid med nr 2 och fick vänta ändå till bim+5 innan plusset kom. Så ge inte upp helt än det kan fortfarande komma :)

Hur lång cykel har du? :)
  • Anonym (22/11)

Jag tror att jag håller på att bli galen, har massor av symtom men räknat på 34 dagars cykel (som min förra cykel motsvarade) har dock haft väldigt oregelbundna cykler med till större delen 39-40 dagars cykel. Har testat negativt senast igår, men mensen har hittills inte dykt upp. Är idag på dag 36. Har illamående, behöver springa och kissa på nätterna, ökade drömmar, ökad hunger sista två dagarna.. Har varit toknegativt, absolut blankt och inte minsta aning till positivt.. Vad sjutton ska man tro?? Blir galen på kroppen, att den håller på på detta viset.. så tröttsamt om det nu bara är inbillningssjukan alltihop.

• Anonym (22/11)

Testade nu ikväll, och jag kan se en skugga! Har inte sett minsta tillstymmelse till streck tidigare men nu tycker jag mig verkligen ana en skugga! Herregud kan det vara sant?!

• Anonym (22/11)
    Jasminefjellberg skrev 2017-11-25 21:16:00 följande:

Jag har mer flytningar idag är vad jag normalt brukar ha dagen/dagarna innan mens. Dom brukar typ försvinna helt men idag har jag haft rätt mycket, brukar man få mycket flytningar vid graviditet? Jag kommer inte ihåg ifrån förra graviditeten hur det var... jag bara hoppas att inte mensen dyker upp. Enligt app har jag bim idag, har haft lite molvärk under förmiddagen men inget mer. Men jag är osäker på om det verkligen stämmer att jag har bim idag? Jag är på ÄL+12 så enligt vad jag själv tror har jag bim någon gång mellan söndag och tisdag.. det borde väl isf visa sig på ett test om jag tar ett nu?? Eller vad tror ni?

Jag har haft ökade flytningar när jag varit gravid, då har de varit mer vattniga! :)
  • Anonym (22/11)

Är det bara jag som ser det här? Förstår ingenting, testat med ett tidigt test på 10mlu och det är helt blankt, men dessa på 25 mlu visar detta?! Och det är från samma urin!!
  • Anonym (22/11)
    ellinorwe skrev 2017-11-27 09:21:11 följande:
    jag ser! :) har du tagit ett till test idag?
    Jag har tagit ett likadant test imorse, och strecken är nästan identiskt lika. Har dock bara gått ca 12 timmar mellan.. Men de är inte lika tydliga på bild såklart. Tror jag ska vänta till på onsdag och testa igen :)
  • Anonym (22/11)
    Kanskeigen skrev 2017-11-27 15:10:25 följande:

Plussade imorse så nu hoppas jag bara att det ska fortsätta gå bra. Jag kan knappt fatta det. Jag är snart fyllda 41 så jag kanske kan ge några av er härinne hopp. Stort lycka till till resten av er!!

Grattis! Jag hoppas få klara besked snart också :)
  • Anonym (22/11)

Mannen kom hem med ett cb early! :) Det ser ut att bli en augustibebis här!
  • Anonym (22/11)
    Khaleesi85 skrev 2017-11-27 19:00:04 följande:

Grattis

TouchOfRed skrev 2017-11-27 19:32:38 följande:

Stort grattis :)

Tack :)
  • Anonym (22/11)
    Amandap95 skrev 2017-11-28 06:55:06 följande:

Hej nu är det så att jag såg två sträck på graviditetstestet imorse. Och jag fick en chock pga av att jag var ute och festa i lördags och druckigt nocco flertal gånger! Min sista mens var den 13/10 men har inte plussat förens idag och inte kännt några symptom alls! Därför har jag bara tänkt att mensen strular! Men hur farligt e de med alkoholen och noccon? Är livrädd något har hänt! Är det e starkt ja att jag är gravid? Den röda stickan är ägglossningstest och den blåa graviditetstest. Tacksam för svar!

Jag har också druckit två nocco nu innan jag visste om att jag är gravid. Jag tror inte att det är någon fara, det är ganska vanligt att man hör om dem som druckit lite alkohol innan de visste om att de är gravida.
Svar på tråden BIM november 2017