Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Tack för tipsen Linnnn! Ja det handlar mycket om vana och jag ammar nu bara en gång per dygn (vid 4-tiden) och det stör mig inte så mycket, om det inte blir fler gånger per natt. Han somnar om så snabbt och gott om han får amma så det känns värt det just nu. Jag förstår inte heller varför det engagerar folk så mycket med hur ofta och länge man väljer att amma. Kommentarer som ?Har verkligen din mjölk fortfarande kraft så det räcker?? och ?Ammar du fortfarande? Oj! Så länge ammade inte jag? Kan man inte bara låta folk göra det som passar dem utan att lägga sig i? Tröttsamt.
Vad gäller syskon i samma ålder funderar jag på detsamma. Vår gosses halvsyskon är mycket äldre. Jag har själv växt upp med mycket äldre halvsyskon och saknade ganska ofta någon i min ålder hemma. Vi får se om vi kan/orkar få en liten till :)
Vilka sötnosar LitenBlomma och Musetti! Vår gosse gillar också att åka bak på cykeln men hade nog inte haft tålamodet att sitta i en ryggsäck så länge tyvärr. Han är alldeles för ålig, haha.