Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Hoppas ni har det bra i värmen. Idag har det varit 32 grader i skuggan och vi har 28 grader i sovrummet nu när jag la lillen. Fönstret på vid gavel men det hjälper ju inget, det blir sömn i bara blöjan i natt för den lille stackaren.
Vi är lyckligt lottade med att bo nära havet så vi kommer inte heller åka nånstans i sommar.
Idag har han badat i sin balja ute i skuggan, det tyckte han var riktigt mysigt. Plaskade och sprattlade :)
Annars är vi inne i en period med mycket gnäll från en bestämd och mycket aktiv liten filur. Han sover dåligt igen, jag ammar honom med 1-1,5 timmes mellanrum hela natten. Han ska bara äta fruktpuréer på dagarna, inget annat går ner och magen är hård igen. Maten han har älskat tidigare spottar han ut och skriker ilsket om vi försöker ge honom den. Utöver det är det allmänt mycket gnäll, är det vanligt i denna åldern? Antar det när det händer så mycket som det gör.
Nu sitter han själv men jag vågar inte lämna honom, han kan också säga Mamama, pappapa och en massa andra gulliga ljud :D
Han ålar eller kryper inte och ställer sig inte heller upp mot nån möbel, men ställer jag honom mot soffan så blir han stående där en stund.
Som ni säkert vet är det ganska utmattande att ha en missnöjd bebis, som inte kan roa sig själv och kräver att det händer nåt hela tiden, när man dessutom inte sover nåt på nätterna. Men jag försöker peppa mig och tänka att snart vänder det till det bättre igen :)
Hur har ni fått era små att börja äta större bitar än puréer? Har ni helt enkelt bara börjat ge det eller har de fått plocka med det själv? Jag provade med en liten bit mjukt havre-bröd med leverpastej på men det var inte populärt. Blir bitarna för stora klöks han bara och jag är nog lite rädd att han ska kräkas upp allt han ätit då. Har era klökts/kräkts/satt i halsen mycket när ni introducerat bitar?
Och en grej till, hur drar man ner på nattamningen?