Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Lilleman har gått upp 500g sedan i fredags då vikten hade planat av (efter att den gått nedåt på BB)
Så mu väger han exakt 200g mer än födelsevikten. Idag 3564g. Så skönt att amningen funkar så bra nu när allt är såhär och jag är inlagd. Då är iallafall vår bebis mätt och nöjd. Det gör allt bättre!
Vi blir kvar en natt till här på sjukan, kanske två. Intravenöst antibiotika fortfarande.. Gud vad jag bara vill ha allt normalt. Såhär ska det bara inte vara. Jäkla infektion/inflammation.
Wow 500g är ju superbra! Skönt med något positivt i allt elände.
Jag hade bara förlossningsbinda på BB. Dvs ett dygn. Men blöder faktiskt väldigt sparsamt. Inte blött igenom någon gång och använder libresse ultra..med vingar heter dem så? Rosa förpackning. Funkar kanon.
Köpte nattbindor också både libresse och Always. Skönt att dem är så långa så det inte skulle läcka ut om man ligger på rygg. Men aldrig "behövt" dem. Har dem bara på natten för att jag inte vill spara dem. Känns för lång (så det blir för tätt) att ha dagtid.
Wow 500g är ju superbra! Skönt med något positivt i allt elände.
Erijo: Vad skönt för dig och ja hela familjen! Får du kanske åka hem imorgon då?
Här har jag noll koll på när och hur han äter. Slänger fram bröstet vid minsta pip. Fri amning. Han gick ner efter födseln och har bara ökar 110g från förra veckan. Jag har ju mjölk. I måndags var det så överfullt så jag åkte på mjölkstockning... Hoppas att det ökar lite mer till nästa besök.
Erijo: Vad skönt för dig och ja hela familjen! Får du kanske åka hem imorgon då?
Här har jag noll koll på när och hur han äter. Slänger fram bröstet vid minsta pip. Fri amning. Han gick ner efter födseln och har bara ökar 110g från förra veckan. Jag har ju mjölk. I måndags var det så överfullt så jag åkte på mjölkstockning... Hoppas att det ökar lite mer till nästa besök.
Min skrutt har också vänt vikten nu och passerat födelsevikten. Skönt! Han äter med ca två timmar mellan på dagen och 3-4 på natten. Helt ok.
Erijon vad jobbigt med infektion, hoppas det vänder snarast!
Fått åka hem nu då allt är MYCKET bättre. Utseendemässigt och proverna. :) nu är vi hemma och myser i soffan! Äntligen.
Ledsen över att sambons tio dagar snart är över.. skulle ju vara bättre än såhär!
Återbesök på BB igen på söndag för att kolla magen och proverna. Fått antibiotika, två olika sorter att äta i fem respektive 7 dagar framåt. Så nu hejar jag på mig själv att bli bra!
Fått åka hem nu då allt är MYCKET bättre. Utseendemässigt och proverna. :) nu är vi hemma och myser i soffan! Äntligen.
Ledsen över att sambons tio dagar snart är över.. skulle ju vara bättre än såhär!
Återbesök på BB igen på söndag för att kolla magen och proverna. Fått antibiotika, två olika sorter att äta i fem respektive 7 dagar framåt. Så nu hejar jag på mig själv att bli bra!