Nu är Oktoberbarnen 2017 här
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Här kan vi fortsätta prata om bebisarna som nu är utanför magen!
Har era små hunnit bli förkylda än?
Edvin är snorig. Vi suger näsan. Har droppar bröstmjölk i näsan också. Han andas bra men ibland blir man orolig på ljudet och att han låter snorig liksom.
Idag bajsade han grönt på morgonen. Eller gulgrönt. Men nu gult igen.. ingen feber, äter som vanligt, kissar massor. Han är drygt 3 veckor. Bör jah ringa någonstans? Typ 1177 ändå..? Känner mig rätt lugn. Men han är så liten också.. och jag har dåligt minne. Med dem små kan det ju gå väldigt fort också. Orolig för Rs..
Eller gulgrönt. Men nu gult igen.. ingen feber, äter som vanligt, kissar massor. Han är drygt 3 veckor...
Då jag i vanliga fall jobbar som sjuksköterska på barnsjukhus och på vintern med rätt många små RS-patienter så svarar jag att så länge den biten ovan fungerar (Dvs äta, kissa, feberfri. Bajsets färg ändrar sig ju lite då och då.) så kan man vara lugn. Många små har RS utan att behöva uppsöka vård.
Nu har vi vakennatt nummer 2!!
Igår mellan 00.30-02.30 idag mellan 00.00- forfarande.. klockan är 04. Börjar känna mig less.. inte en blund.
Vad ska man göra? Vagga.. amma.. amma.. vagga.. gråter en skvätt. Vagga. Vagga..
Normalt vaknar jag glad. Men inatt somnar jag nog inte.
Har era bebisar såhär? Min skriker inte.. han bara gnäller eller är vaken.
Tänkte igår natt att mjölken runnit till ordentligt (läs lagom), men jag tar tillbaka. Brösten ser nu ut som två ballonger som snart ska explodera och det gör sååå ont. Väcker bebis för att äta varannan timme, men det gör precis lika ont efteråt. Duschar varmt och försöker pumpa ut (inte för mycket...). Hoppas produktionen stabiliserar sig snart för det gör så ont att jag inte kan sova trots att jag är jättetrött. Lite rädd att det ska utveckla sig till mjölkstockning också, men åtminstone ingen feber än.
Igår mellan 00.30-02.30 idag mellan 00.00- forfarande.. klockan är 04. Börjar känna mig less.. inte en blund.
Vad ska man göra? Vagga.. amma.. amma.. vagga.. gråter en skvätt. Vagga. Vagga..
Tänkte igår natt att mjölken runnit till ordentligt (läs lagom), men jag tar tillbaka. Brösten ser nu ut som två ballonger som snart ska explodera och det gör sååå ont. Väcker bebis för att äta varannan timme, men det gör precis lika ont efteråt. Duschar varmt och försöker pumpa ut (inte för mycket...). Hoppas produktionen stabiliserar sig snart för det gör så ont att jag inte kan sova trots att jag är jättetrött. Lite rädd att det ska utveckla sig till mjölkstockning också, men åtminstone ingen feber än.