Inlägg från: Anonym (gammelmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gammelmor)

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

Anonym (kl) skrev 2017-09-29 18:18:13 följande:
    Jag tyckte det var fint, det var liksom fräscht (som det hette på den tiden). Kommer inte ihåg att jag tänkte att tänderna såg gula ut. Men då fanns heller inget mode att tänderna inte fick ha naturlig färg.
    Nä det var kanske så att man kunde ha gula tänder med stolthet? I så fall var jag helt rätt i tiden för jag gjorde reklam för "gula hinnan" varje dag. Kan raljera om det nu men HERREGUD så sorgligt det var när det begav sig.
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 18:23:54 följande:
    Nä det var kanske så att man kunde ha gula tänder med stolthet? I så fall var jag helt rätt i tiden för jag gjorde reklam för "gula hinnan" varje dag. Kan raljera om det nu men HERREGUD så sorgligt det var när det begav sig.
    Ursäkta OT
  • Anonym (gammelmor)
    FuckGoggleAskMe skrev 2017-09-29 18:47:05 följande:

Jag har haft idiominläppar, blå och lila mascara, glittersmink, lösögonfransar, blå kajal, Dateparfym osv osv, och allt var kul och rätt då. Nu är jag glad de dagar jag hinner borsta håret. Låt unga tjejer få spöka ut sig som de vill! Min 11årige son har börjat med helt vansinniga hårritualer, och jag stödjer honom totalt, varför inte?

Självklart stödjer man sina ungar även om man känner att man vill begå harakiri för att de går i samma fälla som en själv Mina döttrar har inte haft ngn idomin- och "vita-läppar"-period och det är jag så tacksam över. Jag tror att det skulle blivit för mkt för mig. De har blekt håret och haft massor med olika frisyrer men vita läppar har jag sluppit.
  • Anonym (gammelmor)
    persikofjaril skrev 2017-09-29 21:45:49 följande:

90-talet (min högstadietid 95-98) när man skulle raka bort ögonbrynen och rita nya med svart kajal/eyeliner. Ja, inte för att jag själv gjorde det, men det var inte snyggt på dem som gjorde det. Däremot hade jag en underlagskräm som gjorde att jag drog lite åt det orangea hållet. Och ett tag i nian plockade jag bort för mycket längst fram på ögonbrynen så att jag ständigt såg lite förvånad ut. Jag tyckte själv att jag var fin. Men nu, 20 år senare, undrar jag hur jag tänkte egentligen... :D 

Men när det gäller ögonbryn och "rita nya" så är väl det en pågående trend? Tack gud att inte mina döttrar hamnat i det träsket. Man gapar dagligen av förvåning när man ser dessa märkliga "ögonbryn"! Liksom man sätter "ögonbryn" inom citat-tecken för det är ju inga ögonhår inblandade utan ngn slags...."mall". Kanske får man den medskickad när man köper färgen? Två knivskarpa svarta streck och en ung söt flicka därunder. Ja jag ska inte säga ngt som hade VITT läppstift på 70-talet. Liksom allt har sin tid,
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-29 23:12:13 följande:
    Vargarna var vackra
    Vargarna? Är det ett kodord för de där tjejerna som har ögonbrynen från helvetet? Kolsvarta märkliga streck som skriker KONSTGJORT.
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-29 23:17:06 följande:
    Nej inte någon jättegrej.
    Men vad gör alla tjejer som har de där kolsvarta klumelurerna där ögonbrynen normalt ska sitta OM modet går ur tiden? Liksom så pinsamt att sitta där på ICA i kassan och var helt ute. Kolsvarta grova streck och inte ett ögonhår så långt man kan se...........
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 00:23:35 följande:
    det har du rätt i!
    Men om man noppar sina ögonbryn så de blir pinnsmala så växer de väl ut igen?
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 00:43:42 följande:
    ja det stämmer absolut
    Absolut var ordet sa Bull
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 00:47:13 följande:
    nej inte niveasalvan
    Niveasalvan rockar fett. (dubbelfett)
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 00:49:26 följande:
    förfärligt att förstöra ögonbrynen så
    Eller hur. Men nu handlar tråden om FRANSAR så man får ligga lågt med ögonbrynen! Jag har aldrig sett en kassörska på ICA eller annorstädes som haft lösögonfransar. Jag bryr mig inte hur kassörskan ser ut MEN jag skulle notera om hon hade lösögonfransar! Jag skulle mitt i mitt köp och kortbetalning notera ett par jättefransar. .......och känna......-Vad är detta för affär? Kanske ska jag gå till en mer jordnära butik i fortsättningen?
  • Anonym (gammelmor)
    erikaABC skrev 2017-09-30 01:16:16 följande:
    Ja tänk om de trillar av och klafsar rakt ner i potatissalladen? Illa!
    Nä det kan aldrig hända för potatissalladen säljs i förslutet emballage. I alla fall här i Sundvall Jag trivs väldigt bra med de som jobbar på mitt lokala ICA. Ingen sticker ut och det är inga piercingar i ansiktet och/eller vulgära tatueringar att ta ställning till när man handlar. Lugnt och fint och normalt. Fina normala expediter som gör sitt jobb och inget mer. Tiggaren utanför får man på köpet men den skiter man i.
  • Anonym (gammelmor)
    Deceree1 skrev 2017-09-30 01:34:38 följande:

Jag såg en tjej som jobbade i kassan på Lidl. Eftersom jag sällan handlar där så känner jag ingen av personalen. Men iaf.. hon hade jättelånga fina fransar och jag blev tvungen att fråga om de va lösögonfransar eller om det va hennes egna. Hon blev lite generad men också mycket glad och svarade att det va hennes egna. Det kanske inte är så vanligt att man frågar nån man inte känner om en sån sak.

Vad vet jag ?

Men så fint. Tänk om hon nödgats svara att det var konstgjorda fransar från Åhléns. Då hade hon väl skämts och du hade gått därifrån rodnande uppifrån och ner? Liksom inget är som skammens rodnad när man bara vill väl.
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (Anskrämligt) skrev 2017-09-30 08:51:16 följande:

Vad som anses snyggt och vad som är modernt skiftar ju under åren.  jag vet inte om det är en desperat jakt på uppmärksamhet eller vad det är som gör att 'alla' vill se ut på ett visst sätt och betalar dyra pengar eller genomgår smärtsamma ingrepp för att nå sitt mål.

Modevärlden/försäljarnas agenda är ju att tjäna pengar. Alltså måste nya konstigheter kommas på så att de som tidigare använde mängder av ditten genast börjar använda mängder av datten också så att förtjänsten fördubblas

Själv var jag en gång i tiden övertygad om att blå mascara och illrosa 24-timmarsläppstift var det snyggaste som fanns. Idag tycker jag mest att alla ser radioaktiva ut på bilderna

Det är väl en del i att hitta sin innersta identitet, att klura ut vem man är och vem man vill vara.

Och så trist kan man tycka att "unga mammor" visas på teve! Om 10-15 år kommer dessa "unga mammor" vara vuxna och förhoppningsvis mogna och de kommer hata varje ögonblick av sitt unga dumma jag i teve.
  • Anonym (gammelmor)
    Vild mamma skrev 2017-09-30 09:00:28 följande:

Klart man har det för att det är snyggt, jag känner mig fin! 

Sedan matchar det min övriga stil också.

Och hur matchar man ett par "groteska lösögonfransar"?
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (Anskrämligt) skrev 2017-09-30 09:05:19 följande:
    Förmodligen. Men jag hoppas att de ändå kan ha överseende med sig själva, ingen av oss var troligen särskilt mogen i ung ålder Några var mer mogna än andra, jag själv var det iaf, jag kände mig ofta gammal i jämförelse med mina vänner. Det kan jag fortfarande göra, men jag kan också fortfarande tänka tillbaka och känna; Hua så omoget! Men det sker allt mer sällan, numer om jag tänker tio/tjugo år tillbaka så tänker jag oftare att jag faktiskt hade riktigt sunda och bra åsikter än tvärtom
    Jag HOPPAS att det inte blir så för de "unga mammorna" att deras öppenhet slår tillbaka. När de där småttingarna blir lite äldre och deras mammor likaså. Man är ju inte "ung mamma" för evigt. När jag sitter och funderar så minns jag hur det var i början på 90-talet. Minns att det kom en förfrågan från förskolan  om hur man ställde sig till att bilder på ens barn publicerades på internet. Vi sa NEJ. Och jag skulle säga samma sak idag. NEJ.
  • Anonym (gammelmor)
    Deceree1 skrev 2017-09-30 09:56:22 följande:
    Varför tar du för givet att hennes ögonfransar är groteska? Vanliga lösögonfransar ser ut som ens egna, bara lite längre.
    Det är TS som använder ordet "grotesk"! Jag har bara sett EN med lösögonfransar och det är jäntan som är med i "unga mammor" på teve.
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (fint, inte groteskt) skrev 2017-09-30 14:35:58 följande:

Jag är man, därför är min åsikt viktigare än kvinnors. "Groteska lösögonfransar" är väldigt coolt, det ger en slags dock-look som är väldigt fin. Det är både gulligt och sexigt.  

Okej! Men om man nu tänker att man ska ha en kvinna att LEVA med och inte bara ha i sängen som en "sexig docka"? Söker man sig då till ett fruntimmer med lösögonfransar?
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (fint, inte groteskt) skrev 2017-09-30 14:55:03 följande:
    Ja, den kvinna som man vill ha i sängen är åtminstone för mig även den jag vill leva med.
    Jo det är väl finfint så där initialt men alla vet vi ju var haren har sin gång. Hon viftar med sina lösfransar på annat håll.
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?