Inlägg från: Anonym (gammelmor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (gammelmor)

Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?

erikaABC skrev 2017-09-28 12:34:06 följande:

Jag undrar varför det blivit så vanligt med gigantiska och groteska lösögonfransar? Tycker det är fult, ser mest ut som ledsna clowner.
    Tycker ni att det är snyggt?

Har bara sett det i programmet "unga mammor"!  Googlar och ser att hon heter Lina Lundmark. Hon som har jätteögonfransar och nu har hon också skaffat en jättemun som matchar. Det gäller att prioritera rätt när man är en så där HÄÄÄRLIGT ung mamma och inte som vi andra "gammel-mammor" som liksom nästan är färdiga att dö för att vi fyllt 30
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (moden) skrev 2017-09-29 13:28:35 följande:
    Det är ju inte en jättekonstig kombo iofs, de ingår liksom i samma "utseendetyppaket" där den som gillar det ena ofta gillar det andra. Megafransar, duckface med blank läppglans, solariebränna och massor av parfym att svepa in medresenärerna i på väg till gymnasiet eller caféjobbet på morgonen. Vore mer förvånande (och kul kanske) om megafransarna satt på en trettioårig ingenjör med foträta dojor.
    Tror mer på café-jobbet än gymnasiet faktiskt. Men inte alla dagar för ibland orkar man bara inte ba
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (fint) skrev 2017-09-29 13:40:00 följande:

Jag tycker att det är jättesnyggt. Vissa har för långa fransar för sina ögon men annars är det bara fint. 

Tycker du inte att det är fint är det bara att själv inte skaffa sådana eller dejta någon som har det. Man behöver inte försöka trycka ned andra för att dem har en annan smak.

Det heter "DE har en annan smak".
  • Anonym (gammelmor)
    Stårschan skrev 2017-09-29 13:47:43 följande:
    Googlade och kom in på hennes blogg. Så obehagligt! Varför vill man marknadsföra sig så trashigt som möjligt? Stackars människa. Men hon hade en jäkla gullig unge!
    Kanske snarare stackars lilla gulliga unge?
  • Anonym (gammelmor)
    Stårschan skrev 2017-09-29 13:47:43 följande:
    Googlade och kom in på hennes blogg. Så obehagligt! Varför vill man marknadsföra sig så trashigt som möjligt? Stackars människa. Men hon hade en jäkla gullig unge!
    Och nu lurade du mig att komma på hennes blogg Man mår illa. Stackars lilla oskyldiga bebi-flicka som visas upp på bild utan att kunna försvara sig. Badbilder på en bebis i kombo med äckliga bilder på mamma...............burr. Ursäkta.
  • Anonym (gammelmor)
    Hanky Panky skrev 2017-09-29 15:59:00 följande:
    Ja blå mascara eller blå kajal är inte direkt något som räknas som snyggt idag. Inte ens svart kajal i vattenlinjen går hem för tillfället.

Jag tycker det är lite gulligt dock när jag ser medelålders kvinnor eller äldre med blått smink. Har jobbat med många kvinnor som använder sin blå kajal VARJE dag. Charmigt på sitt sätt Glad
    Vad är det för ålder på de damerna som har blått smink?
  • Anonym (gammelmor)

Jag är 60+ och använder svart kajal vid festliga tillfällen och inget annat. Det enda jag minns från ungdomens dagar är VITT läppstift. Liksom VITT! Jag vill tro att det är en mardröm och jag har inga foton.......hoppas det är ngt jag drömt.....

• Anonym (gammelmor)
    Anonym (gammelmor) skrev 2017-09-29 17:38:54 följande:

Jag är 60+ och använder svart kajal vid festliga tillfällen och inget annat. Det enda jag minns från ungdomens dagar är VITT läppstift. Liksom VITT! Jag vill tro att det är en mardröm och jag har inga foton.......hoppas det är ngt jag drömt.....

Ursäkta OT
  • Anonym (gammelmor)
    Vargaflickan skrev 2017-09-29 17:47:04 följande:
    Låter som "fjortistiden" för ca 10 år sen när man skulle ha idominsalva på läpparna, tyckte det var apfult redan då.
    Okej! Jag missade den grejen och mina döttrar har inte haft ngn "idomin-tid" OT men jag hade VITT läppstift 1974-75 och jag skämdes så för mina fylliga röda läppar. Som det kan bli....
  • Anonym (gammelmor)
    Anonym (kl) skrev 2017-09-29 18:07:37 följande:
    Har en släkting som också hade vitt läppstift. så det var nog ingen dröm.
    OT OT Fruktansvärt. Liksom vitt läppstift får rimligtvis ens tänder att se rekordgula ut? Kan det bara vara jag och din släkting som gick i fällan? Jag tillbringade de här åren inom frikyrkan och tog väl inte in så mkt input från världen utanför kan man tänka.....? Men det fanns ju vita läppstift att köpa! och jag ville ha det. Så absurt.
Svar på tråden Varför så vanligt med groteska lösögonfransar?