• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Elcca skrev 2018-10-11 15:28:16 följande:

Nä, men på något sätt hittar man kraften att orka fortsätta.

Jag förstår din oro, men vi hoppas att det ska gå bra för din del! Håller alla tummar o tår!

Vi får hoppas på det bästa:) rosa flyttningar behöver inte vara ett dåligt tecken, håller tummar å tår!
  • lyckligast80

Ingen bra fredag alls:( Börjat blöda lite idag, 3 dagar före testdagen:/ Då är man tillbaka på ruta 0 igen.

• lyckligast80
    Elcca skrev 2018-10-12 08:08:45 följande:

Lite blod behöver inte betyda något, men jag förstår helt klart din känsla av att tappa allt hopp! Men gör inte det. Skulle det visa sig att det är negativt så sörj. Sörj sörj sörj, men sen upp på hästen igen! Jag hade min sorgedag igår. Och idag försöker jag hitta nya krafter att orka fortsätta. I slutändan vill jag ju ha ett positivt resultat av denna resan och då kan jag inte ge upp.

Men som sagt! Lite blod kan fortfarande vara ingenting. Så håller tummarna att du har ett litet liv inom dig som ska stanna där.

Tack för peppen<3 Jag kommer absolut kämpa vidare tills vi får det efterlängtade plusset, det är bara så tungt just nu när man börjar blöda, som annars när man får mensen också.. Jobbigt att hålla huvudet uppe på jobbet bara när man bara vill gråta, men får bita ihop och ta nya tag efter mensen! Ett plus blir det, det handlar bara om när inte om som min sambo säger.
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-10-12 09:03:45 följande:

Jag känner så med dig! Kan du inte ta dig en halvdag och gå hem och ta hand om dig?

Men som din sambo säger, handlar bara när det händer och inte om. Vi måste våga tro!

Jag var med om något konstigt nyss. Skulle ringa in nu på min testdag, dag 12 efter insättning av 5 dagars och 17 dagars efter ÄP. Har testat negativt igår och idag. Har dock inte fått min mens utan bara lite rosa/ljusbruna flytningar. Då ville hon att jag skulle fortsätta med Lutinus över helgen och ta ett nytt test på måndag! Blir lite förvirrad, för om det hade varit positivt så skulle det ha visat sig nu. Eller?

Jag ska faktiskt jobba halvdag då vi ska ha en myshelg i Sthlm. :)

Nja, en del plussar sent, negativt ena dagen å plus nästa. Lika bra att göra som sköterskan säger, fortsätt med lutinus så håller vi tummarna att testet ändras!

Trots lite blod nu kommer jag ändå ta test på måndag på testdagen, vem vet man kanske är en av dem som blöder lite trots graviditet... man klänger sig fast vid hoppet så länge det går.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-12 11:31:26 följande:

Åhh vad härligt med en myshelg i stockholm.. gillar att åka till Stockholm ibland och bara vara i den stora staden...

vi ska ha myshelg men fredagsmys idag och imorgon blir det bio och restaurang i våran lilla familj...

Låter också som en härlig helg:) Ja Stockholm är alltid trevligt, och få bo på hotell är ju ännu trevligare!

Längtar redan till hotellfrukosten:)
  • lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-12 12:10:52 följande:

Usch, påfrestande och jobbiga dagar för många  Vi har testdag idag och testade positivt igen, starkare streck än i måndags, så jag borde ju vara jätteglad, ändå vågar jag inte riktigt? så knäpp man är alltså .Har bara varit med om så mycket så det känns omöjligt att det ska lyckas. 

Min man är borta med jobbet i en vecka nu så jag är ensam med en 3.5-åring och två hundar, så man lär ju hålla sig aktiverad i helgen i alla fall.. det lär bli en del att stå i. Bra det på ett sätt, då rullar dagarna på utan att man behöver grubbla alltför mycket 

Jag vill så gärna att alla ska få ett plus, jag håller alla tummar och skickar en kram till er alla!  

Grattis till plus! :)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-14 06:52:46 följande:

Förstår detta... jag vill bara att detta ska ta slut nu... rädd varje gång jag ska gå på toaletten att det ska vara rött i trosskyddet... herregud vad jobbigt detta är... gör nu att jag har legat i 20 minuter och vill inte gå upp och kissa för att se om det är något där... fy fy fy

Här har mensen satt igång ordentligt:( Men nu känner jag bara att jag ska leva normalt en månad tills nästa behandling startar. Lutinus sa jag hejdå till igår.

Håller tummarna för er att tant röd håller sig borta!
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-14 09:15:06 följande:

Nej vad tråkigt... =( men rätt att skita i dom där tabletterna... mina tabletter är snart slut... då skulle man inte ta fler va utan man skulle väl bara ta till dom tog slut?? Passa på att bara njuta nu då och försök hitta ägglossning och testa ett eget försök, man vet ju aldrig kan ju vara så att man lyckas... och då slipper du ju hela behandlingen igen... har ni haft det mysigt i Stockholm?

Vet faktiskt inte, man ska ju ta dem tills man får ett minus eller fortsätta om man får plus. Eller om mensen kommit har jag fattat det som. Även om jag inte tagit något test än så har jag ju ett tydligt minus. :/ Blöder som sjutton.

Ja nu ska vi bara vara och njuta av varann utan att tänka på babyverkstan, om det ens går... allt kretsar runt barn nu. Men vi har lovat varann att bara försöka leva som vanligt nu en månad.

Stockholm har varit jättebra:) Sol, god mat och hotell kan ju aldrig bli fel:) Tog till och med ett glas rött igår till maten, det var inte igår och jag njöt. :)
  • lyckligast80

Nu har jag landat lite i att det gick åt skogen denna gång, deppigt men bara att kämpa på. Ska ringa in om nytt protokoll den 24e, vet ej om vi kommer köra på samma eller om något kommer ändras. Så nu ska vi vara ladda batterierna ett litet tag:)

• lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-15 10:25:43 följande:

Heja dig... det är bara att kämpa på även fast det är jävligt pissigt...

jag har testdag imorgon, ingen mens har kommit än.. men varje gång jag känner någonting från fiffi så måste jag gå på toaletten och kolla.... har sovit jättedåligt dom senaste nätterna och drömt massa konstiga drömmar...

herregud vad man utsätter sig för saker egentligen...

Jag håller verkligen tummarna så hårt jag kan att ni får ett plus! :) Drömde mycket konstigt i början när jag var gravid med sonen, vi hoppas att det är därför du gör det:)

Jag blöder fortfarande väldigt mycket? det gör jag aldrig i vanliga fall. Nu har det liksom droppat sen i fredags när jag är på toa och idag kom det ut lite mindre klumpar. (Ursäkta infon) Men stickan i morse visade minus så något missfall är det ju inte. Men ont har jag!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska