• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-10-09 17:56:01 följande:

Inget ägg till frysen för oss... :( så nu får vi verkligen hoppas att det bara behövdes det som sattes in

Inte ni heller:( Ja vi håller tummarna att vi ruvar på guldägg<3
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-09 18:39:52 följande:

Riktigt sugen på att testa mig nu bara för det... men ska nog inte göra det.. ska man behöva gå igenom den där jävla behandlingen en gång till... jag vill inte

Vet, pissjobbigt! Jag kommer hålla mig, känner att mensen får göra mig besviken isåfall och vill inte bli det riktigt än... inte redo för det än. :/

Men vi måste hålla hoppet uppe! Visst kan det gått vägen! Det behövs bara ett fint ägg! :)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-10 10:10:59 följande:

När var det nu alla hade testdagar?? Det börjar väl närma sig nu va?? Känner ni er nervösa eller så...

From igår efter jag fått reda på att vi inte fick något ägg till frysen så har min mage varit lite konstig... orolig för att detta inte ska gå vägen och att jag ska få gå igenom det här med sprutor och skit igen.... och tänker oxå så långt att tänk om det inte funkar på dessa tre gångerna... eller någongång... vet att det är väldigt långsökt men mycket som snurrar i huvudet nu..,

Förstår dig, har precis samma tankar och är jätte orolig:(

Har testdag 15e. Jag känner absolut ingenting, är bara förkyld nu och har extrem huvudvärk:/ Kan få det innan mens ibland. Inte så upplyftande:(
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-10 10:48:17 följande:

Det är verkligen inte lätt situation vi är i kan jag säga... tur att man har en unge sen innan för hade det här varit första så hade jag nog bara orkat skaffa en...

Just därför hade man velat ha några ägg till frysen, så slipper man hela processen innan... Nu känns det överjävligt att behöva gå igenom det igen, om detta inte skulle lyckas:/ Men försöker ändå hålla hoppet uppe!

Vet att sambon vill ha en till efter denna om vi lyckas, men såklart inte om jag mår dåligt.
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-10 11:35:23 följande:

Önskar oxå att jag hade testdag på fredag...

men tänker såhär testdagen måste väl vara några dagar efter att mensen egentligen ska komma eller?

Vet inte vilken RD jag är på för det spelar ju ingen roll för kommer mensen så kommer den och gör den inte det så blir jag glad... därför jag inte räknat ut när mensen ska komma heller men antar ju att det borde vara i dagarna.... håller tummarna för att den röda skiten håller sig borta från oss alla...

Jag fick ju ringa Sahlgrenska om testdagens, för dem sa inget innan vi gick efter återföringen. Så när jag ringde sa hon att dagen efter äggplocket räknas som dag 1, och jag skulle räkna därifrån och 17 dagar fram. Då hamnar jag precis på den dagen jag ska ha min mens. Trodde msn räknade från efter återinföranden iaf? Vad sa dem till er? Fick ni ett datum på plats?
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-10 11:46:12 följande:

Jag fick ett datum på plats på ett papper vilken dag jag skulle testa... vågar ju inte räkna ut min mens så vet inte om det är samma dag som jag ska ha mens eller inte... försöker göra saker för att inte tänka på detta men det kommer upp hela tiden.... jag blir galen...

Eller har jag varit så snurrig och hört helt galet kanske? Man borde väl räkna från dagen man sätter tillbaka. Aja, mensen kommer när den kommer oavsett.

Hur man än gör så ploppar tankarna upp!
  • lyckligast80
    BinniBoo skrev 2018-10-10 20:38:38 följande:

Det står på lappen över planeringen för IVF som man fick innan allt ens drog igång.

Står att man tar gravtest tidigast 15 dagar efter embryoåterinförande.

Okej tack:)
  • lyckligast80

Hej,

Hur mår ni tjejer? Själv har jag en huvudvärk som inte vill släpps sen i onsdags:/ Vill inte bli sjuk! Men här på jobbet går alla runt lite små sjuka och snoriga så bacillerna sitter i väggarna:/

• lyckligast80
    Elcca skrev 2018-10-11 13:09:26 följande:

Jag mår skit. Fick inatt rosa flytningar och det har tidigare varit kört för mig när det har kommit. Så jag tog ett test, eller flera tester, och alla va negativa. Men fortfarande ingen mens. Och jag mår skit med illamående och svullen mage och tuttar. Ringde in till kliniken och då sa dom att jag måste ringa in imorgon för det är då vår testdag är och jag måste fortsätta med Lutinus fram tills dess. Känns ju bara meningslöst!

Så min dag började skit. Hoppas era är bättre!

Förstår dig:( Hur ska man orka igen...

Mina flyningar nu var lite beige aktiga i trosskyddet, innan har det bara varit vitt från tabletten. Så jag är också orolig nu att det är nåt skit på gång!
  • lyckligast80
    Elcca skrev 2018-10-11 13:09:26 följande:

Jag mår skit. Fick inatt rosa flytningar och det har tidigare varit kört för mig när det har kommit. Så jag tog ett test, eller flera tester, och alla va negativa. Men fortfarande ingen mens. Och jag mår skit med illamående och svullen mage och tuttar. Ringde in till kliniken och då sa dom att jag måste ringa in imorgon för det är då vår testdag är och jag måste fortsätta med Lutinus fram tills dess. Känns ju bara meningslöst!

Så min dag började skit. Hoppas era är bättre!

Förstår dig:( Hur ska man orka igen...

Mina flyningar nu var lite beige aktiga i trosskyddet, innan har det bara varit vitt från tabletten. Så jag är också orolig nu att det är nåt skit på gång!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska