• lyckligast80

IVF - Sahlgrenska

Godmorgon,

Känner ni någonting? Förutom svullen mage? Har lite som tidigare lite smått värk i magen men absolut inget annat. Och jag skulle nog inte ens säga att min mage är speciellt svullen, inte hård, ingenting. :/

• lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-08 08:51:55 följande:

Godmorgon godmorgon... nej jag känner ingenting heller... känns verkligen som dåligt tecken att man inte har någon som helst symtom... inte ens någon liten känsla... så nu går jag mest och väntar på att mensen ska komma...

Tänker att man kunde få något litet tecken iaf, men det är väl bara att vänta å se....
  • lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-08 10:17:59 följande:

Ja dagarna har aldrig gått så långsamt i hela livet känns det som? och så lätt att fundera och grubbla mer än man borde och känna efter alldeles för mycket.. Det här är det enda som cirkulerar i  mitt huvud just nu 

Har ni tänkt tjuvtesta..?

Har LOVAT sambon att inte testa innan:/ Så jag känner att jag får hålla det. Vet inte ens om jag kommer våga testa på självaste dagen heller, om inte mensen kommit då. Usch så nervigt detta är!
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-08 10:39:47 följande:

Jag kommer inte att tjuvtesta... gör det på testdagen om inte tom dagen efter eller så.. får se när känslan kryper på... hehe

Har ju inte räknat ut när mensen ska komma men väntar ju mig att den ska göra det... och tror att den har gjort det varje gång det rinner till där nere... men då är det ju bara dessa tabletterna som man tar.... längtar tills man kan sluta med dom..

Det är väl vanligt att få mer flytningar vid en graviditet, men inte ens det kan man ha som ett litet tecken nu. Igår när vi var ute trodde jag bokstavligen att jag hade fått urinläckage, usch tabletterna är jobbiga!
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-08 11:05:20 följande:

Ja man känner sig ju inte speciellt fräsch kan jag inte säga... sex är ju ingenting som man är speciellt sugen på heller känner jag när man vet att det jävla kletet är där inne... man blir ju äcklad.. dock inte sambon han skiter i vilket... hahah...

Trodde inte man fick ha sex 2v efter äggplocket räknat pga infektionsrisken.... inte för att jag känt för det nu efter tabletterna ändå:/ Sambon skulle säkert strunta i det men jag känner mig bara ofräsch. Visst kan man ha kul i duschen men men vi har inte haft sex alls. :/
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-08 12:08:40 följande:

Nej 2 dagar sa dom väl.... inte 2 veckor..

Bara läst, allt från 5 dagar till 2v... dem sa inget iofs på Sahlgrenska. Men olika kliniker verkar säga olika. Men då är det ju fritt fram då;)
  • lyckligast80
    Vildismamma skrev 2018-10-08 12:45:51 följande:

Jaha ja... får hoppas det inte blir någon infektion av det då... men det borde man väl ha märkt nu isf...

Usch vilket ruggigt väder det är ute idag.. en riktig mysa i soffan dag.. dottern kommer idag så ska försöka sno åt mig några kramar sen tror jag allt...

Nejdå det får du inte! Sa dem ett par dagar så är det så:) Bara jag som läst och det ska man ju inte alltid göra...

Ja vädret är riktigt tråkigt! Både jag och sambon sa imorse att det är ett riktigt ligga i soffan och titta på film väder:)

Mysigt, då får ni kramas:)
  • lyckligast80
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 18:59:09 följande:

Hej alla!

Skrev i en annan tråd och fick tipset av en snäll själ att vända mig till denna istället.

Jag och min sambo fick remiss till IVF Sahlgrenska i maj. Fick ju höra att det är lång väntetid, men jag skulle såååå gärna vilja höra hur länge ni har stått i kö? Eller hur lång tid det gick från remiss innan ni fick påbörja behandling, ni som redan har startat? Att vänta så här tär ju på en lite... eller ganska mycket ???? Så vore liksom skönt att höra... har såklart ringt och frågat men får liksom bara väldigt svävande svar..

Tacksam för alla svar jag kan få!

Kram och lycka till till er alla!! ????????????

Hej välkommen hit:)

Vi fick remissen skickad i mars och 3e sep ringde dem och sa att dem hade en avbokning så vi fick komma in dagen efter redan. Sen har det gått fort! Det som tar tid nu är väntan efter äggåterförandet, dagarna går sååå långsamt. Men inget emot att vänta som ni på en tid för ett första besök, vi vet precis hur det känns.

Vi var också uppsatta på kort varsel listan, det innebär som det låter att man kan komma in med kort varsel. Vi ringde ofta för att fråga hur vi låg till i kön, och en dag hade vi tur bara när vi ringde.

Egentligen skulle vi blivit kallade i okt sa hon som ringde. Så hade vi fått vänta så hade vi stått i kö iaf 7 mån.
  • lyckligast80
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 22:02:38 följande:

Hej vildismamma och lyckligast80 (och alla andra såklart!j

Tack för svar! Skönt att ni fick komma in såpass tidigt ändå. Och spännande lyckligast-hoppas verkligen att det går!! Och samma för dig Vildis... Känner mig lite grön just i det här familjelivs-sammanhanget och alla ord för saker och ting.. men har väntat på ett plus länge och sen för att ens besöka sjukhuset och nu på ivf:en (allt har tagit typ fyra år). tänkte att det är väl ?inget fel? från början... men ja. Fel på spermier. Jag börjar bli knäpp. Och ledsen. Och orolig. Ja. Ibland är väl dagarna tyngre än annars.

Och speciellt för att det är så ensamt med alla tankar. Ingen att fråga (för vågar inte riktigt prata om det här av nån anledning). Så tack igen för att ni delar med er!! Ska följa tråden och se om ni uppdaterar med hur det fortskrider.

Nu fick ni en lång sammanfattning utan att be om det. (Skrev väl av mig kanske).

Ha det jättebra! (Eller så bra man kan ha det i den här sitsen)

Kram.

Hej,

Här är det bara att ventilera om du känner för det, det gör vi alla och det är en härlig grupp som stöttar! Vi alla går igenom samma sak, i olika faser men i slutändan så har vi alla samma mål och vi vill ju komma dit så innerligt allihop.

Vi uppdaterar här och vi skriver även om annat än ivf karusellen ibland för att tänka på annat. :) Så gott det går...

Men bara skriv av dig om du känner att du behöver. :)
  • lyckligast80
    Kawi skrev 2018-10-09 10:23:35 följande:

Jag har ju haft så stora problem med svullen mage, och igår började det bli outhärdligt. Så jättestor och hård som betong, ser ut att vara i 4-5 månaden och kunde knappt andas, inte sitta/ligga/stå på ett bra sätt pga denna enorma uppsvällda stenhårda jättemage.. svårt att sova också. Ringde kliniken igår em och fick en läkartid idag på morgonen. Hon sa att jag troligtvis är överstimulerad, och efter UL sa hon att de ville lägga in mig direkt, för att tömma mig på vätska. Det är massor av vätska plus att äggstockarna är som två stora apelsiner i storlek, sa hon.

Så hipp som happ ligger jag här nu på ett rum i sjukhuskläder och har fått en port i armen och väntar på tömning...

Nämen oj! Hur mår du förutom svullen mage??

Har du blivit överstimulerade av tidigare medicin eller nu av tabletten? Vad är det som orsakar det?

Tänker på dig!
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska