IVF - Sahlgrenska
Godmorgon,
Känner ni någonting? Förutom svullen mage? Har lite som tidigare lite smått värk i magen men absolut inget annat. Och jag skulle nog inte ens säga att min mage är speciellt svullen, inte hård, ingenting. :/
Godmorgon,
Känner ni någonting? Förutom svullen mage? Har lite som tidigare lite smått värk i magen men absolut inget annat. Och jag skulle nog inte ens säga att min mage är speciellt svullen, inte hård, ingenting. :/
Godmorgon godmorgon... nej jag känner ingenting heller... känns verkligen som dåligt tecken att man inte har någon som helst symtom... inte ens någon liten känsla... så nu går jag mest och väntar på att mensen ska komma...
Ja dagarna har aldrig gått så långsamt i hela livet känns det som? och så lätt att fundera och grubbla mer än man borde och känna efter alldeles för mycket.. Det här är det enda som cirkulerar i mitt huvud just nu
Har ni tänkt tjuvtesta..?
Jag kommer inte att tjuvtesta... gör det på testdagen om inte tom dagen efter eller så.. får se när känslan kryper på... hehe
Har ju inte räknat ut när mensen ska komma men väntar ju mig att den ska göra det... och tror att den har gjort det varje gång det rinner till där nere... men då är det ju bara dessa tabletterna som man tar.... längtar tills man kan sluta med dom..
Ja man känner sig ju inte speciellt fräsch kan jag inte säga... sex är ju ingenting som man är speciellt sugen på heller känner jag när man vet att det jävla kletet är där inne... man blir ju äcklad.. dock inte sambon han skiter i vilket... hahah...
Nej 2 dagar sa dom väl.... inte 2 veckor..
Jaha ja... får hoppas det inte blir någon infektion av det då... men det borde man väl ha märkt nu isf...
Usch vilket ruggigt väder det är ute idag.. en riktig mysa i soffan dag.. dottern kommer idag så ska försöka sno åt mig några kramar sen tror jag allt...
Hej alla!
Skrev i en annan tråd och fick tipset av en snäll själ att vända mig till denna istället.
Jag och min sambo fick remiss till IVF Sahlgrenska i maj. Fick ju höra att det är lång väntetid, men jag skulle såååå gärna vilja höra hur länge ni har stått i kö? Eller hur lång tid det gick från remiss innan ni fick påbörja behandling, ni som redan har startat? Att vänta så här tär ju på en lite... eller ganska mycket ???? Så vore liksom skönt att höra... har såklart ringt och frågat men får liksom bara väldigt svävande svar..
Tacksam för alla svar jag kan få!
Kram och lycka till till er alla!! ????????????
Hej vildismamma och lyckligast80 (och alla andra såklart!j
Tack för svar! Skönt att ni fick komma in såpass tidigt ändå. Och spännande lyckligast-hoppas verkligen att det går!! Och samma för dig Vildis... Känner mig lite grön just i det här familjelivs-sammanhanget och alla ord för saker och ting.. men har väntat på ett plus länge och sen för att ens besöka sjukhuset och nu på ivf:en (allt har tagit typ fyra år). tänkte att det är väl ?inget fel? från början... men ja. Fel på spermier. Jag börjar bli knäpp. Och ledsen. Och orolig. Ja. Ibland är väl dagarna tyngre än annars.
Och speciellt för att det är så ensamt med alla tankar. Ingen att fråga (för vågar inte riktigt prata om det här av nån anledning). Så tack igen för att ni delar med er!! Ska följa tråden och se om ni uppdaterar med hur det fortskrider.
Nu fick ni en lång sammanfattning utan att be om det. (Skrev väl av mig kanske).
Ha det jättebra! (Eller så bra man kan ha det i den här sitsen)
Kram.
Jag har ju haft så stora problem med svullen mage, och igår började det bli outhärdligt. Så jättestor och hård som betong, ser ut att vara i 4-5 månaden och kunde knappt andas, inte sitta/ligga/stå på ett bra sätt pga denna enorma uppsvällda stenhårda jättemage.. svårt att sova också. Ringde kliniken igår em och fick en läkartid idag på morgonen. Hon sa att jag troligtvis är överstimulerad, och efter UL sa hon att de ville lägga in mig direkt, för att tömma mig på vätska. Det är massor av vätska plus att äggstockarna är som två stora apelsiner i storlek, sa hon.
Så hipp som happ ligger jag här nu på ett rum i sjukhuskläder och har fått en port i armen och väntar på tömning...