• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-10-03 21:04:12 följande:

Undrar en hel del över det! Känner absolut ingenting, men kanske lite tidigt för det..

Det är ju skönt om det inte rinner allt för mycket, själv känns det som jag går och små läcker hela tiden... känner mig lite smått ofräsch:/

Här håller vi också på att fixa, dock ingen renovering men köpt nytt till sonens rum och våran hall:)

Ja det kanske är lite för tidigt.. kom inte ihåg att jag kände något förra gången jag var gravid.. men då visste jag ju inte heller om det som man gör nu.. man vet ju att något har satts in lixom...
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-03 21:31:27 följande:

Nä, jag känner inte heller något direkt. Eller snarare att det jag känner är biverkningar från Lutinus. Haha. Jävla Lutinus!

Jag försöker oxå fördriva tiden med diverse sysslor, men man kan ju inte låta bli att känna efter hela tiden. Och snart kommer dagarna som jag fasar för. Dagarna då man bara går och väntar på att mensen INTE ska komma! Usch.

Jag har inte räknat ut denna gången när min mens ska komma och tänker inte göra det heller... för då tänker jag bara på den dagen... enda dagen jag har i sikte är testdagen... inte långt kvar nu... hahaha
  • Vildismamma

Man försöker inte tänka på situationen man är i men det hade kanske varit lite lättare om man inte fick ett larm 3 gånger om dagen att man ska stoppa ett piller i fiffi... =o

• Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-04 10:08:06 följande:

Samma här. Prata är inte min sambos bästa sida heller. Och speciellt inte om känslor.

Jag har faktiskt inte ens räknat ut när jag har festdag än. Den här gången har jag bara glidit med på ett bananskal känns det som och inte haft så stor koll på datum så man stirrar sig blind på det. Men satte in 3 dagars igår och ska testa efter 15 dagar. Men jag testar innan dess ändå. Har för mig jag plussade med förra IVF barnet på dygn 9 eller 10. Och jag är testoman så lär börja testa där nånstans igen.

Jag vågar inte testa innan... om knappt då... hehe

Det är ju egentligen bättre att inte veta... som en vanlig graviditet... överraskningar är ju roligare... =)

Kan inte fatta att det går så himla långsamt... men nästa vecka kommer nog att gå fortare för då har jag dottern och då händer det mer grejer...
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-04 10:34:29 följande:

Jag vågar inte heller testa innan. Gjorde det första gången, fick då svagt positivt redan på dag 7 (gjorde frysåterföring så hade inte tagit några hormoner innan) och va då såååå glad i några dagar. Tills jag dag 14 fick en blödning och då va det kört. Då hade jag redan hunnit gå runt och berättar för mina närmsta om det postitva resultatet. Gången efter fick jag min mens innan testdag, så jag hann inte ens tänka tanken att testa tidigt.

Nu den här gången vågar jag inte testa. Vågar knappt testa på testdagen, om nu inte mensen kommer innan igen. Usch! Detta är jobbigt.

Ja verkligen... men vi ska försöka att tänka positivt här... kanske får hitta på annat att prata om och inte bara IVF frågor... eller jag vet inte
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-04 11:12:44 följande:

Bra idé! : )

Har ni några andra planer i vinter? Vi funderar på Thailand i januari, 2v. Längtar redan till sol och värme:)

Är ju ingen vinter människa precis, fryser alltid så jag föredrar solsemestrar.

Sen blir det trots kylan att kanske besöka syster i nov som flyttat till kärleken i Norrland. : )

Åhh vad härligt med Thailand... där var vi förra vintern.. skulle gärna åka dit igen men har inga pengar till det nu när vi renoverar huset.. så det får vänta..

har faktiskt inget planerat inför vintern förutom att vi ska gå på en gala jag och min sambo som ska vara på clarion post.. jontefondsgalan heter den.. så då får mn försöka klä upp sig fint.. var på det förra året oxå då dom hade det för första gången... får se om det blir bättre i år... annars ska vi nog bara mest göra iordning hemma... jag vill lixom bli klar med allting med en gång... gillar inte att leva i kaos...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-04 12:45:13 följande:

Förstår dig! Ogillar kaos skarpt! Min och sambons gräns på vad man kan leva i är lite olika också så jag kan bli tokig ibland.

Fick gå in och söka på galan, hade inte hört om den. Fin gala!

Från början var det inte en gala utan bara en fond... jontefonden.. det är min sambos farbror som har hand om fonden... så vi är där som stöd från familjen...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-05 10:23:23 följande:

Ja inte jättespännande med Kanarieöarna kanske, men det blir lite efterlängtad sol och värme (förhoppningsvis), och skönt att bara komma iväg från vardagen. Jag skulle jättegärna åka till Thailand också! dock känns det lite som att vår son fortfarande är lite för liten för att uppskatta det (det är typ samma sak för honom att åka till vattenpalatset i lerum eller thailand), så jag tänkte att det blir kanske mest jobbigt för honom med långa resan. Tror vi väntar lite med långresor med honom.. 

Ja jag har varit så jäkla frusen de senaste två veckorna! har tjocka varma tröjor på mig och raggsockor. Satt igår kväll i soffan med vetekudde och filt men blev ändå inte varm? känner mig dock inte sjuk, så tror inte det är det. Fler som fryser? 

Nej inget märkbart att jag fryser, men däremot har jag massa finnar.. är det pga hormonerna eller?? Ser ju ut som en prickekorv i ansiktet.. inget snyggt alls.. jag som inte brukar sminka mig funderar stark på att börja med lite puder eller så som kanske kan täcka...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-05 09:59:10 följande:

[quote=79112321][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-10-05 09:05:13 följande:[/quote-nick]Vad händer i helgen folket?[/quote

Ska fortsätta sätta ihop lite nya möbler:)

Idag kommer en av mina systrar med sambo och hälsar på. Ska bara njuta av att det är helg! : )

Va roligt...

jag hoppas att jag ska kunna lägga golv i vårat kök till helgen så att man kan få in alla skåp och sånt nästa vecka...

idag ska sambon iväg med jobbet så då är jag hemma själv och får väl då gå runt och pilla lite överallt... :)
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska