• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-10-02 11:06:57 följande:

[quote=79104287][quote-nick]Vildismamma skrev 2018-10-02 10:56:04 följande:[/quote-nick]Ja så är det väl.. vi hade få simmare här hos oss så därför det var bra med lite hjälp...

Så nu hoppas vi ju verkligen på att detta ska hjälpa oss och att det inte ska vara för himla krångligt.. men vi håller våra tummar..

hur gammal är din son?[/

Ja man är så tacksam att man kan få den här hjälpen!

Han är 11 år och längtar såååå mycket efter syskon, tjatar i princip varje dag. Så lyckas vi nu kommer det bli tår kalas när vi berättar:) Vi kommer dock vänta några veckor...

hur gammal är dottern? Längtar hon också?

Min dotter är 8år och hon vill gärna ha en lillebror... svårt att välja det kanske men men.. hon har precis fått en syster på pappans sida så hon vill väl ha en av varje...

känns konstigt att börja om igen bara men ska bli så mysigt... kollar på vagnar redan och såna grejer... man är ju knäpp..
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-02 11:12:19 följande:

Jag jobbar som vanligt, trots hemska biverkningar av Lutinus... Vi bor i Eriksberg och har en son sedan tidigare, men eftersom vi inte lyckats med syskon trots att vi försökt allt, i två år, så sökte vi oss till privat klinik nu i augusti (Nordic IVF). 

Känner mig så himla deppig nu sedan vi fick veta att inget ägg gick till frysen. Alla har varit så positiva hela tiden och peppat oss och sagt att vi har haft så bra resultat, många blåsor, många ägg... och allt såg jättebra ut i fertilitetsutredningen. Man hade liksom räknat med att få något till frysen. Vi köpte ett försök så det blir att låna pengar igen om detta inte tar sig.. Har också behov av att prata och min man och jag är så olika, jag behöver ventilera medan han tycker jag är negativ och hetsar upp mig :( Så jag är tacksam för den här gruppen :) 

Här kan du få prata om vad du vill och hur mycket du vill... blev oxå lite besviken när det inte blev fler som klarade sig... vet ju inte än om vi lyckades få något till frysen men det orkar jag inte tänka på just nu utan jag vill bara att detta ska lyckas... får tänka på det sen om detta så sig...

hur ganmal är sin son och hur gamla är ni??
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 11:22:58 följande:

Förstår att du är besviken, kommer jag också bli om dem ringer nu och säger att det inte blev något till frysen. Så jag väntar spänt på samtalet... Man räknar med det som du skriver.

Min sambo förstår ju inte alls varför jag skriver här på FL,

Jag har ju honom... och det har jag absolut men även om han är med hela vägen så kan han ändå inte riktigt förstå vad min kropp går igenom. För hur ska han kunna göra det..? Man behöver ju sina kvinnor i livet och genom sånt här som förstår. Också tacksam för gruppen. : )

Man vet ju att karlarna vill ställa upp för en och vara en till hands, klappa en på huvudet och sånt.. men det är ju som det är svårt att förklara för någon som inte har varit med om det hur det känns... dom kanske kan ha lättare att prata med varandra om hur det känns att sitta bredvid... det är väl som när det är förlossning.. vi har ont och dom förstår inte hur ont det gör så dom är lite hjälplösa när dom bara kan vara bredvid... men dom försöker så gott dom kan att förstå... men vi tjejer gillar att dela med oss till andra... :) och att tjöta är vi nog bättre på...
  • Vildismamma

Vet ni om det hjälper att ta värktabletter när man har ont pga lutinus? Vet ju inte om det är det men antar bara

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-02 12:41:36 följande:

Inte tagit någon tablett än men skulle också behöva! Smått molvärk hela tiden. :/

Har inte heller tagit något tablett.. brukar inte käka tabletter inte ens när jag kanske borde... men tänker om man ska klara av att jobba kanske man behöver lite hjälp med tabletter
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-02 17:07:30 följande:

Tack! Alltså min man är jättebra, på många sätt, men vi har olika sätt att tackla den stress som den här situationen innebär, och han tycker liksom att jag ältar/jagar upp mig, när jag egentligen bara har behov av att prata.

Får också försöka att inte tänka för mycket på det, negativa tankar är inte nyttigt det heller, och även fast jag vet att det inte är så, så känns det lite som att om man deppar, är negativ, målar upp skräckscenarior osv, att det nästan ska minska chanserna att lyckas.

Sonen är snart 4, jag är 37 och mannen 39.

Jag tror att männen tänker mer än vad dom erkänner... men så kan det vara ibland...

mår faktiskt mycket bättre i magen idag som tur är då jag är på jobbet.. så jag hoppas att det håller sig så här... får små kugg ibland men det kan man ju överleva... undrar vad som händer där inne??
  • Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-03 10:04:17 följande:

Jag tror att paracetamol kan vara till hjälp om man har mycket besvär från Lutinus. Har iofs inte provat, men är det molvärk så borde det hjälpa lite. Jag försöker härda ut, men ibland gör det riktigt ont där nere.

Vad det gäller kaffe så dricker jag det restriktivt, men som det skrivs här så har jag inte heller lika mycket sug på kaffe för tillfället. Är nog för fokuserad på annat! :)

Det har som tur är släppt för den värken var inte rolig... men jag har med mig värktabletter i fickan ifall det skulle vara så att det kommer några krämpor...
  • Vildismamma
    BinniBoo skrev 2018-10-03 13:31:10 följande:

Hej

Hoppar in här i all hast.

För att försöka göra en lång historia kort:

Har en son från tidigare förhållande på 10,5 år

Har en son på 3,5 år med nuvarande som blev till genom ivf. Anledningen till ivf beror på en kopparspiral jag satte in efter första sonen som gav mina äggledare inflammationer som läkarna kunde upptäckt i tid och behandlat men istället tog dom bara ut spiralen utan att ta reda på varför jag hade ont. Och det dröjde ytterligare 2 månader innan jag togs på allvar för en undersökning och då var det försent. De sa att jag hade 10 cm cysta som var elakartad, alltså cancer och skulle akutopereras och vara beredd på att de skulle ta bort allt, livmoder, ledare och stockar. Jag var då 20 år gammal. Men vid operation fanns ingen cysta. Utan cysta var i själva verket inflammationen av mina äggledare. Så dessa var tvungna att tas bort. Därav kan jag inte få barn på naturlig väg. Så vi behöver en mötesplats som en läkare en gång sa ????

Första IVF försöket tog sig alltså och fick även 2 ägg till frysen. Vi försökte stoppa in ett i november förra året men det blev tyvärr missfall vilket knäckte mig rejält. Men nu är det dags att försöka igen med sista ägget. Närmare bestämt idag ska det sättas in. Nervös som sjutton!

Oj vilken berättelse.. välkommen in i våran lilla tråd..

vad spännande med insättning idag då ligger du i fas med oss andra.. hur går det till för er eftersom du inte har några äggledare?? Har ni fått använda ägg från någonannan då eller kan du fortfarande producera ägg?

Förstår att du är nervös det är vi ju allihopa... herregud vilken resa detta är kan jag säga... massa tankar hela tiden...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-03 13:23:20 följande:

Ja helt säkert är det så, och jag tror min man har massor med känslor kring det här men att han håller tankarna inom sig, istället för på utsidan som jag.. :)

Jag måste också bättre nu, även om magen fortsatt gör ont och är väldigt svullen. Skönt i alla fall, kanske kroppen som vänjer sig. 

Ja visst skulle man vilja titta in och se vad som pågår.. 

Min är likadan... han har svårt att prata om sina känslor, behöver lite alkohol i sig för att kunna öppna sig lite...

men vi är alla olika... men en sak har vi gemensamt att vi kommer ju att bli helt överlyckliga om detta skulle lyckas...

jag funderar på om man ska få några gravidsymtom... kommer inte ihåg att jag hade några förra gången med min dotter...
  • Vildismamma

Någon mer än jag som undrar om man kommer få några gravidsymtom eller så?? Just nu känner jag ingenting överhuvudtaget.. känner mig som vanligt och känner inte alls att det rinner för mycket från tabletterna heller... kanske är att man tänker för mycket...

Har håller igång hela dagen idag, först med jobb sen har jag tapetserat i mitt kök som vi håller på att renovera... så sysselsatt försöker jag att vara för att till tänka...

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska