• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

Men nu är det ju rätt nära mens så varje gång det känns som att det rinner till så tror ju jag att det är mens men vill verkligen inte gå och titta för jag vill inte bli besviken nu när jag är på jobbet.... men kan ju likaväl bara vara tabletten som läcker ut... men en vecka kvar till test...

Dom säger ju oxå att det kan komma lite blod och att man ändå ska testa på testdagen men när vet man vad som är mens och vad som bara är lite blod...

• Vildismamma

Asså jag var på toa nu... vad är meningen med dom här tabletterna egentligen?? Ser ju ut som att hela kommer ut igen fast i lite mer kletig form.... så störigt

• Vildismamma
    Elcca skrev 2018-10-10 11:25:59 följande:

Jag känner precis som du! Alla tankar börjar komma och man känner efter mer och mer ju närmre testdagen man kommer! Idag är det RD10 för mig och den dagen jag fick mens vid senaste försöket. Försöker att tänka bort känslan men det går inte. Springer på toaletten stup i kvarten för att kolla om det kommit något.

Har fått testdag på fredag, men vet inte om jag kommer våga testa då! Beror nog på om mensen har kommit eller inte. Detta är såååå psykiskt påfrestande och ingen som inte går igenom detta kan någonsin förstå vilken skit detta är!

Önskar oxå att jag hade testdag på fredag...

men tänker såhär testdagen måste väl vara några dagar efter att mensen egentligen ska komma eller?

Vet inte vilken RD jag är på för det spelar ju ingen roll för kommer mensen så kommer den och gör den inte det så blir jag glad... därför jag inte räknat ut när mensen ska komma heller men antar ju att det borde vara i dagarna.... håller tummarna för att den röda skiten håller sig borta från oss alla...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-10 11:39:11 följande:

Jag fick ju ringa Sahlgrenska om testdagens, för dem sa inget innan vi gick efter återföringen. Så när jag ringde sa hon att dagen efter äggplocket räknas som dag 1, och jag skulle räkna därifrån och 17 dagar fram. Då hamnar jag precis på den dagen jag ska ha min mens. Trodde msn räknade från efter återinföranden iaf? Vad sa dem till er? Fick ni ett datum på plats?

Jag fick ett datum på plats på ett papper vilken dag jag skulle testa... vågar ju inte räkna ut min mens så vet inte om det är samma dag som jag ska ha mens eller inte... försöker göra saker för att inte tänka på detta men det kommer upp hela tiden.... jag blir galen...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-10 11:51:04 följande:

Eller har jag varit så snurrig och hört helt galet kanske? Man borde väl räkna från dagen man sätter tillbaka. Aja, mensen kommer när den kommer oavsett.

Hur man än gör så ploppar tankarna upp!

Kan lika väl vara jag som är snurrig.... får väl kolla på lappen jag fick och se om jag hittar någon testdag... :)

Men borde ju ändå vara nästa vecka så ingen idé att bry sig om det denna veckan...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-11 12:54:08 följande:

Hej,

Hur mår ni tjejer? Själv har jag en huvudvärk som inte vill släpps sen i onsdags:/ Vill inte bli sjuk! Men här på jobbet går alla runt lite små sjuka och snoriga så bacillerna sitter i väggarna:/

Jag mår bara fina fisken... inga känningar eller symtom så långt ögat räcker... usch för att ha huvudvärk som inte släpper.. då blir man ju bara världens grinigaste människa... eller jag blir det iaf..

Snart helg igen oxå.. händer det något roligt?? Själv har jag bestämt att jag imorgon ska åka till Ikea och köpa lite av köket sen på lördag ska vi ha familjemys med restaurang och bio... :)
  • Vildismamma

Får verkligen hoppas att det inte är kört för någon av er... vill ju att vi ska lyckas juuuuu.. :(

• Vildismamma

Det känns som alla är lite extra oroliga nu när dagarna börjar närma sig... låt denna veckan gå fort och att vi får några positiva besked...

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-12 07:25:53 följande:

Ingen bra fredag alls:( Börjat blöda lite idag, 3 dagar före testdagen:/ Då är man tillbaka på ruta 0 igen.

Nej men fy då... men det står ju att man kan göra det utan att det ska ha skitit sig.. men förstår helt klart din känsla...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska