• Kawi

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-10-04 18:03:21 följande:
    Bamseklubben brukar gå hem:)

Kul med ett par resor inbokade, gott i kylan!

Ja det kanske det är? Kroppen har onekligen betett sig annorlunda iaf!

Ja inte jättespännande med Kanarieöarna kanske, men det blir lite efterlängtad sol och värme (förhoppningsvis), och skönt att bara komma iväg från vardagen. Jag skulle jättegärna åka till Thailand också! dock känns det lite som att vår son fortfarande är lite för liten för att uppskatta det (det är typ samma sak för honom att åka till vattenpalatset i lerum eller thailand), så jag tänkte att det blir kanske mest jobbigt för honom med långa resan. Tror vi väntar lite med långresor med honom.. Glad

Ja jag har varit så jäkla frusen de senaste två veckorna! har tjocka varma tröjor på mig och raggsockor. Satt igår kväll i soffan med vetekudde och filt men blev ändå inte varm? känner mig dock inte sjuk, så tror inte det är det. Fler som fryser? Tyst

• Kawi
    Vildismamma skrev 2018-10-05 11:39:08 följande:

Nej inget märkbart att jag fryser, men däremot har jag massa finnar.. är det pga hormonerna eller?? Ser ju ut som en prickekorv i ansiktet.. inget snyggt alls.. jag som inte brukar sminka mig funderar stark på att börja med lite puder eller så som kanske kan täcka...

Säkert hormoner! Finnar har jag inte märkt, ja vi får väl var och en vår beskärda del.. :)
  • Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-10-06 14:48:00 följande:

Usch så ledsen jag är nu, hämtade posten som jag inte tagit in på ett par dagar...

ett brev från Sahlgrenska, två ledsamma meningar om att inget av dem 2 äggen som var kvar var frysdugligt. :(

Ja fy så deppigt, det var ju samma för oss, inte ett enda jäkla ägg till frysen :( Man blir ju jättebesviken! Vi får verkligen hålla tummarna för att det är guldägget som ligger där inne. Det behövs ju faktiskt bara ett...

Ännu värre var det att de sa till oss, att hade de odlat äggen ett par dagar till så skulle de med största sannolikhet blivit frysdugliga, men att det är socialstyrelsens direktiv som säger att man inte får odla dem längre än 7 dagar!

Det skulle antagligen vara någon slags tröst, men så kändes det inte för mig :)
  • Kawi

Vi är på landet över helgen, skönt att skingra tankarna och göra annat. Planterat lökar idag som jag hoppas ska bli en fin vårrabatt :)

Vet inte hur det är för er, men Lutinus har gjort min mage så extremt svullen? Ser ut att vara gravid i fjärde månaden. Och hård som betong känns magen. Sjukt otymplig och lyckades inte gräva en grop i rabatten själv eller stoppa ner lökar, får be min man om hjälp med allt. Långsam, vankande gång är det som gäller :)

Det jobbiga är att sonen har börjat peka på min mage och säga att det ligger en bebis där inne. Inte alls kul, om man är på förskolan eller bland bekanta. Fler med stora magar..??

• Kawi
    Elcca skrev 2018-10-06 20:42:28 följande:

Ja!! Min mage är gigantisk och det känns precis som du skriver, att jag vaggar fram. Känns väldigt jobbigt då man känner sig supergravid men man har ingen aning om man är det. Så mycket blandade känslor.

Har sedan igår börjat få molvärk o magen och längst ner i ryggen. Inget bra tecken. Brukar alltid få ont såhär innan mens, så nu är jag livrädd att det ska vara pågång!

Ja det är jobbigt! Kan nästan glömma bort ibland att man kanske inte alls är gravid. Och inget kul skämt alls att det ser ut att vara en bebis i magen.. :)

Min mage ser förresten snarare ut som femte månaden. Asstor! Och går liksom inte att dra in heller.

Man känner nog efter alldeles för mycket, funderar också hela tiden om det inte är mensvärk jag känner..
  • Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-10-06 21:02:36 följande:

Ja hoppas verkligen att guldägget är där inne...

Ibland är det bättre att läkare håller tyst. Vad ska ni göra med den informationen liksom...

Man får vara deppad och besviken ett tag, tycker jag.. sen när man gett det lite tid får man försöka hitta motivationen igen, och tro på att det ska gå vägen. Kram till dig!
  • Kawi

Och eller hur, vad ska vi göra med den informationen liksom..? :(

• Kawi

Vi tjuvtestade i morse.. 14 dagar sedan äggplock och nionde ruvardagen. Min man ville inte eftersom kliniken sa att testet kan visa fel, men jag stod på mig.. :)

Hjärtat hoppade ett extra slag eftersom det är ett tydligt streck (efter typ 200 gjorda test de senaste 2 åren), men ingen aning om man ska våga tro..

• Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-10-07 08:24:55 följande:

Vad roligt! Alltid så kul att se slutresultatet:)

Idag blir det Universeum med lilleman, jättelängesen vi var där... igår var vi inte ut nånting, fixade bara hemma hela långa dagen. Ser ut att vara gott väder idag också:)

Jag var på spa med två vänner igår. Har inte pratat med dem om vad vi går igenom, men min mage är ju stor som 4:e månaden så jag var tvungen att berätta.. svårt att visa sig i badkläder :)
  • Kawi
    Elcca skrev 2018-10-06 20:42:28 följande:

Ja!! Min mage är gigantisk och det känns precis som du skriver, att jag vaggar fram. Känns väldigt jobbigt då man känner sig supergravid men man har ingen aning om man är det. Så mycket blandade känslor.

Har sedan igår börjat få molvärk o magen och längst ner i ryggen. Inget bra tecken. Brukar alltid få ont såhär innan mens, så nu är jag livrädd att det ska vara pågång!

Jag har ingen molvärk utan det är mest den här gigantiska uppsvällda magen som är problemet.. och att man är så otymplig och att det gör ont när det tar i någonstans. Men molvärk är väl en jättenormal biverkning av lutinus, tänker jag. Men man gör ju inget annat än att leta symptom... :(
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska