IVF - Sahlgrenska
Ja, tio ägg kan ju bli tio ägg! Det vet man aldrig.. :)
Tyckte det också var väldigt skönt att bli klar med sprutorna, avskydde ovitrelle, den gjorde så jäkla ont?
Lycka till imorgon och oroa dig inte, det kommer gå jättebra!
Ja, tio ägg kan ju bli tio ägg! Det vet man aldrig.. :)
Tyckte det också var väldigt skönt att bli klar med sprutorna, avskydde ovitrelle, den gjorde så jäkla ont?
Lycka till imorgon och oroa dig inte, det kommer gå jättebra!
Har redan fått lugnande men märker ingen skillnad men det kanske kommer... jag ska försöka slappna av så gott jag kan.. har ju trots allt fött ett barn innan och så så det ska nog gå bra.. har en som ligger bredvid mig nu bara som har gjort sitt ingrepp och nu ligger hon och gråter... inget man är sugen på att höra när man inte kommit in än...
[quote=79096370][quote-nick]Kawi skrev 2018-09-29 09:46:34 följande:[/quote-nick]Ta det lugnt och försök inte oroa dig! Förstår att man är nervös men jag kände som sagt i stort sett ingenting. Och snabbt gick det. Tror inte du ska tänka på den som ligger och gråter, jag hade i alla fall ingen anledning till det :) var bara glad att vara klar och kände mig väldigt nöjd efteråt :)
Lycka till![/
Då var vi klara... :) 8 ägg blev det.. kände knappt någonting lite puff bara men det var ju ingen fara alls.... blev knappt snurrig av morfinet, hade nog velat bli lite mer lullig... hehe
Så nu är det preliminärt insättning på måndag om inget annat händer...
Blir ett femdagars som sätts in.
Trevligt... :) jag ligger en dag efter då beroende på om dom ringer imorgon och säger att 6 eller fler har befruktat sig... då får jag vänta till på torsdag.. jag hoppas faktiskt på torsdag av någon anledning men blir det måndag så blir det... någon som vet om man kanske ska ta det lugnt i några dagar efter insättning? För jag har ett rätt fysiskt jobb så tänker om jag ska ta ledigt i någon dag eller två efter insättning... därför hade det varit bra att göra det på torsdag för då hade jag kunnat vara ledig på fredag och sen oxå få vara ledig under helgen och slippa jobba...
Hej!
Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.
Önskar dig stort lycka till imorgon!!
Ja, man blir verkligen helt knäpp av allt detta! Har precis samma känsla! Men ska försöka sova nu och bara ta det som det kommer imorgon.
Grattis till insättningen förresten. :) Blev det några över till frysen?
Okej då är det ingen fara att man lever som vanligt då... men ändå kanske skönt att vara hemma från jobbet.. :) brukar inte vara hemma.. då kan man kanske hitta på något annat..
jag hoppas att dom ringer imorgon och säger att vi kan komma på torsdag istället men inget som jag kommer att gå och tro.. men det kommer nog inte att hända så telefonen kommer nog att vara tyst idag... har tid imorgon 14:15 och ingreppet är väl inget speciellt så man kan väl jobba innan...
Jag ska testa den 12/10. Ska försöka hålla mig tills dess! Senast fick jag mens innan TD.
Jag förstår precis din känsla! Man vill ju bara att allt ska gå bra. Och jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig imorrn!