• Kawi

IVF - Sahlgrenska

Vildismamma skrev 2018-09-27 22:05:21 följande:
    Precis så sa dom till oss oxå... hade 10 äggblåsor så kanske inte blir att jag får så många ägg men jag hoppas ändå på så många som möjligt... och att dom lyckas befrukta sig... tog min sista spruta nu, otrivelle så nu är det iaf slut med sprutor för den här gången.... så skönt... inget kul att bli skakig och svettig varje kväll.... då sätter du in samma dag som jag tar ut då

Ja, tio ägg kan ju bli tio ägg! Det vet man aldrig.. :) 

Tyckte det också var väldigt skönt att bli klar med sprutorna, avskydde ovitrelle, den gjorde så jäkla ont?

Lycka till imorgon och oroa dig inte, det kommer gå jättebra!

• Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-29 09:40:10 följande:

Har redan fått lugnande men märker ingen skillnad men det kanske kommer... jag ska försöka slappna av så gott jag kan.. har ju trots allt fött ett barn innan och så så det ska nog gå bra.. har en som ligger bredvid mig nu bara som har gjort sitt ingrepp och nu ligger hon och gråter... inget man är sugen på att höra när man inte kommit in än...

Ta det lugnt och försök inte oroa dig! Förstår att man är nervös men jag kände som sagt i stort sett ingenting. Och snabbt gick det. Tror inte du ska tänka på den som ligger och gråter, jag hade i alla fall ingen anledning till det :) var bara glad att vara klar och kände mig väldigt nöjd efteråt :)

Lycka till!
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-29 10:39:53 följande:

[quote=79096370][quote-nick]Kawi skrev 2018-09-29 09:46:34 följande:[/quote-nick]Ta det lugnt och försök inte oroa dig! Förstår att man är nervös men jag kände som sagt i stort sett ingenting. Och snabbt gick det. Tror inte du ska tänka på den som ligger och gråter, jag hade i alla fall ingen anledning till det :) var bara glad att vara klar och kände mig väldigt nöjd efteråt :)

Lycka till![/

Då var vi klara... :) 8 ägg blev det.. kände knappt någonting lite puff bara men det var ju ingen fara alls.... blev knappt snurrig av morfinet, hade nog velat bli lite mer lullig... hehe

Så nu är det preliminärt insättning på måndag om inget annat händer...

Åh skönt att vara klar och att det gick bra! Vi fick också åtta ägg, fick veta dagen efter att fem hade befruktats.

Ligger nu här på Nordic och väntar på min tur för insättning :) hon kunde bara säga att jag hade ett fint embryo som ska sättas in idag, hon kunde inte säga hur det gått för de övriga fyra utan det ska embryolog berätta senare...
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-29 20:36:12 följande:

Trevligt... :) jag ligger en dag efter då beroende på om dom ringer imorgon och säger att 6 eller fler har befruktat sig... då får jag vänta till på torsdag.. jag hoppas faktiskt på torsdag av någon anledning men blir det måndag så blir det... någon som vet om man kanske ska ta det lugnt i några dagar efter insättning? För jag har ett rätt fysiskt jobb så tänker om jag ska ta ledigt i någon dag eller två efter insättning... därför hade det varit bra att göra det på torsdag för då hade jag kunnat vara ledig på fredag och sen oxå få vara ledig under helgen och slippa jobba...

Spännande :) visst är man otålig och vill komma vidare, och nästan göra insättningen så snart som möjligt, men det verkar ju vara bra om de väntar fem dagar, för då kan de lättare välja ut de "starkaste", förstod jag det som.

Jag frågade idag om man skulle ta det lugnt och undvika lyft osv, men läkaren sa att det inte finns några belägg för att ansträngning eller tunga lyft minskar möjligheterna :o Hon menade att det inte finns något man kan göra för att påverka och man ska leva precis som vanligt, det enda man möjligtvis kunde undvika var långdistanslopp.. :)

Men visst säger instinkten att man helst vill ligga helt blickstilla! :) jag vill typ ligga i sängen nu fram till testdagen...

Ringer de imorgon och berättar hur det gått..? Hoppas på flera fina befruktade ägg!
  • Kawi
    Elcca skrev 2018-09-29 18:46:53 följande:

Hej!

Hoppar in här i tråden. Ser att vi har samma dag för insättning, dvs imorgon! Jag är såååå nervös! Är andra gången vi går igenom äggplock och hela den här biten. Fick ut 12 fina ägg, varav 8 blev befruktade så dom ville odla vidare till dag 5. Men är så nervös att dom ska ringa imorrn och säga att ingen klarade sig.

Önskar dig stort lycka till imorgon!!

Åh men 8 befruktade ägg är ju jättebra, hoppas det blir ett guldägg! :) visst är det jobbigt med denna ständiga oro. Vi fick fem befruktade som odlades till dag 5, men ända fram till insättningen i morse var jag helt säker på att de skulle säga att de inte klarat sig. Knäpp man är :)

Lycka till!!
  • Kawi
    Elcca skrev 2018-09-29 23:40:36 följande:

Ja, man blir verkligen helt knäpp av allt detta! Har precis samma känsla! Men ska försöka sova nu och bara ta det som det kommer imorgon.

Grattis till insättningen förresten. :) Blev det några över till frysen?

Hoppas det gick bra idag! Hur hade det gått med äggen..?

Vi fick beskedet att vi hade ett som hade utvecklat sig fint, som skulle sättas in, men att de övriga fyra (fem blev befruktade av åtta uttagna ägg) inte hade utvecklats tillräckligt bra för att kunna frysas.. de skulle fortsätta odla dem till måndag för att se om de ev kan gå att frysa då, så inget till frysen ännu, tyvärr :(

Hur gick det för dig..?
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-30 06:58:00 följande:

Okej då är det ingen fara att man lever som vanligt då... men ändå kanske skönt att vara hemma från jobbet.. :) brukar inte vara hemma.. då kan man kanske hitta på något annat..

jag hoppas att dom ringer imorgon och säger att vi kan komma på torsdag istället men inget som jag kommer att gå och tro.. men det kommer nog inte att hända så telefonen kommer nog att vara tyst idag... har tid imorgon 14:15 och ingreppet är väl inget speciellt så man kan väl jobba innan...

Ja jag känner mest för att ligga helt stilla i två veckor nu :) Har du hört något idag? Lycka till imorgon, det kommer gå jättebra, och fort! :)
  • Kawi
    Elcca skrev 2018-09-30 14:30:47 följande:

Jag ska testa den 12/10. Ska försöka hålla mig tills dess! Senast fick jag mens innan TD.

Jag förstår precis din känsla! Man vill ju bara att allt ska gå bra. Och jag ska hålla alla mina tummar och tår för dig imorrn!

Så många olika trådar och många som skriver om ungefär samma samtidigt, så man hinner inte riktigt med.. :) men ville bara söga att kul med den 12/10, har ju också testdag då! Jobbig och spänd väntan...
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-30 21:28:34 följande:
    Nej blev inget samtal idag så det blir att sätta in ett 2dagars imorgon om dom inte ringer innan... hoppas verkligen inte att dom ringer innan och att det finns mer än ett ägg som har klarat sig bra.. väldigt nervös nu faktiskt för man vill ju bara att det ska gå vägen lixom...
    Håller alla tummar för dig och för att det går bra idag! 

Vi fick ju veta vid insättning att endast ett av fem befruktade ägg hade utvecklats tillräckligt, så vi fick sätta in ett, och inget till frysen.. lite förvånad faktiskt, och väldigt besviken. De skulle dock fortsätta odla de övriga fyra uti fall att de utvecklas tillräckligt för att frysa. Vet inte om det är vanligt att det händer..? Många frågor i huvudet.. :( 
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska