• Kawi

IVF - Sahlgrenska

Vi har också försökt sedan januari -17, gör nu Ivf på Nordic IVF i Göteborg, första försöket och hade äggplock igår, nervös väntan nu! Jag är 37 och mannen 39..

• Kawi

Förlåt nu skrev jag i fel tråd, vi går ju inte på Sahlgernska.. men lite svårt att låta bli när vi är i samma situation! Glad

• Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-25 09:30:27 följande:
    Det är okej du kan få skriva ändå tycker jag om du vill... :) vet du när du ska få sätta in äggen igen?? Varför gör ni på Nordic? Det kostar väl pengar där?

Tack! Glad Vi har en son sedan innan, därav att vi inte får gå via landstinget. Vi har försökt 2 år med småsyskon, och riktigt aktivt i cirka 1.5 år, så vi kände att nu fick det vara nog.. vi vill ju så himla gärna att sonen ska få bli storebror Rynkar på näsan

De ringde precis från Nordic, av de åtta ägg de fick ut igår så har 5 blivit befruktade, och det blir insättning lördag kl 11:00. Spännande! 

Vi har varit supernöjda med Nordic, och positivt att allt går så fort och att de alltid är väldigt tillgängliga för frågor.

Hoppas det går bra för er! har det fungerat bra med hormonstimuleringen och hur har det sett ut på VUL?

• Kawi
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-25 09:55:01 följande:
    Å vi gjorde också på nordic i gbg! Så nöjda med alla underbara människor där! Önskar er stort lycka till, vi går in i vecka 18 på fredag efter lyckad insättning på nordic!
    Åh så roligt, stort grattis!!! Man hoppas ju verkligen att det ska ta sig Hjärta Vi är verkligen jättenöjda med dem, allt har fungerat så himla bra och flutit på snabbt. Anledningen att vi valde Nordic var faktiskt pga en artikel där de hade bäst resultat av alla privata IVF-kliniker. Jag förstår ju att det är naturen som kommer avgöra om vi lyckas eller ej, men statistiken de har är ju inte en nackdel :) 
  • Kawi
    MrsAJ88 skrev 2018-09-25 13:08:27 följande:
    Vi har också gått på Nordic, är jättenöjda och nu gravida i v 34! Lycka till :)
    Åh stort grattis!! Så roligt! Hjärta Håller alla tummar jag med.. Glad
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-25 13:34:00 följande:

Sitter här i väntrummet nu....

det såg bra ut och dom säger att utplock blir på lördag... väntar på att barnmorskan ska ta in oss så vi får lite mer info... =) ett steg närmare kan man säga...

hur kommer det sig att ni inte har lyckats nu eller tog det lång tid med sonen också?

Spännande, nu är det igång! :) vi är ju ungefär i fas då. Vi fick besked igår om att fem av äggen blivit befruktade och det blir insättning på lördag.

Ja varför vi inte lyckats är ett mysterium.., sonen kom verkligen till på första försöket (första gången oskyddat och att vi ?siktade? på ägglossning, typ :) ) har nu försökt i snart två år och lyckas inte, och fertilitetsutredning visar att ingenting är fel,, så det är klart att man grubblare :o
  • Kawi
    Vildismamma skrev 2018-09-27 12:50:51 följande:

Kommer ni att sätta in ett 5dagars då?? Jag är supernervös att det inte kommer att bli ett enda ägg som blir befruktat...

Vi fick ut 8 ägg, de sa på VUL en vecka innan att jag hade 14 äggblåsor, så jag tänkte att jag kanske skulle fått ut fler ägg, men 8 är vi förstås jätteglada över. De sa till oss att mellan 5-10 är det man helst vill ha, inte fler heller tydligen?

Hade de blivit förre än 5 befruktade hade de satt in tvådagars, men nu väntar de till lördag och då blir det förhoppningsvis insättning av femdagars..

Spännande för oss alla nu!
  • Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-09-27 16:21:23 följande:

Hej hej,

Imorgon är det dags för äggplock! Är sååå nervös!!

Så många tankar som far runt....

Förstår det, jag var supernervös!! Men det visade sig att det var helt i onödan, så ta det lugnt! Äggplocket kände jag i stort sett inte alls, det enda jag kände var när hon satte bedövningssprutan.

Smärta är nog individuellt! Men jag tror det hjälper om man lyckas slappna av någorlunda.. :)

Lycka till!!
  • Kawi
    lyckligast80 skrev 2018-09-27 16:21:23 följande:

Hej hej,

Imorgon är det dags för äggplock! Är sååå nervös!!

Så många tankar som far runt....

Apropå något helt annat så har jag för mig att du sa att ni också skulle gå på Nordic IVF..? :)
  • Kawi

Sen tycker jag att de skrämmer upp en lite, man väntar sig liksom att det ska göra ont :) med alla förberedelser och man rekommenderas vara hemma från jobbet, och sköterskan sa till mig, ?var inte rädd, jag kommer vara med dig hela tiden inne på operation? - operation liksom? :)

Och under hela ingreppen var det ?hur går det?? ?Hur mår du?? ?Är du med oss??

Vågade knappt säga att jag knappt kände något alls.. :)

Svar på tråden IVF - Sahlgrenska