• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

lyckligast80 skrev 2018-09-28 12:05:01 följande:

Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )

Du gör på Sahlgrenska oxå eller?

Vilken tid fick ni att ni skulle komma in och hur lång tid tog det? Jag har lämnat bort min dotter till mina föräldrar... gör detta lite i hemlighet så funderar på hur länge man måste vara där...
  • Vildismamma
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-28 12:48:50 följande:

Mitt besök för äggplock tog totalt 3 timmar.

Från det att du kom dit till du gick därifrån eller?
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 13:15:45 följande:

Vi gör på Sahlgrenska. Vi var där 9:30, hade tid 10:30 men dem var försenade så kl 11 satte vi igång. Ca 11:15 var det klart. Men sen ligger man kvar lite och man får smörgås. Du ska kunna kissa innan hemgång bara så släpper dem dig sen. : )

Okej okej... då får vi se hur det blir för oss då... hoppas det går smidigt och rätt så fort... mår du bra annars?
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 13:40:51 följande:

Jag mår faktiskt väldigt bra, lite smått mensvärk i magen men absolut inget jobbigt.

Så skönt då... :) jag har inte känt så mycket under behandlingen faktiskt... det är rätt skönt att man kan bete sig som vanligt i vardagen, men oxå så har man läst massa innan detta och då känner ju folk massa olika så då börjar man tro att detta kanske inte funkar på mig... men jag försöker vara positiv och tänker att jag bara har tur att jag mår bra... :)
  • Vildismamma

Nu ligger jag här på rum 2 och har för en stund sedan fått den i armen där morfinet ska in.. inte alls taggad för det här, hungrig som bara den och det är en timme kvar tills vi ska in... men detta ska nog gå bra... längtar efter att få stoppa i mig den där mackan efteråt...

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-29 09:19:55 följande:

Ja väntan är seg.... men blir du för nervös eller tycker det blir för jobbigt så kan du få något lugnande...

Men det kommer gå bra! Ni får följa allt på skärmarna och det är häftigt att se! : ) Ljupa andetag och slappna av så gott det går. Helt plötsligt är dem klara, det går fort!

Mackan var efterlängtad: )

Har redan fått lugnande men märker ingen skillnad men det kanske kommer... jag ska försöka slappna av så gott jag kan.. har ju trots allt fött ett barn innan och så så det ska nog gå bra.. har en som ligger bredvid mig nu bara som har gjort sitt ingrepp och nu ligger hon och gråter... inget man är sugen på att höra när man inte kommit in än...
  • Vildismamma

[quote=79096370][quote-nick]Kawi skrev 2018-09-29 09:46:34 följande:[/quote-nick]Ta det lugnt och försök inte oroa dig! Förstår att man är nervös men jag kände som sagt i stort sett ingenting. Och snabbt gick det. Tror inte du ska tänka på den som ligger och gråter, jag hade i alla fall ingen anledning till det :) var bara glad att vara klar och kände mig väldigt nöjd efteråt :)

Lycka till![/

Då var vi klara... :) 8 ägg blev det.. kände knappt någonting lite puff bara men det var ju ingen fara alls.... blev knappt snurrig av morfinet, hade nog velat bli lite mer lullig... hehe

Så nu är det preliminärt insättning på måndag om inget annat händer...

• Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-29 11:21:58 följande:

Blir ett femdagars som sätts in.

Då håller vi tummarna för att det går vägen för er nu då.. :)
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-29 11:21:58 följande:

Blir ett femdagars som sätts in.

Då håller vi tummarna för att det går vägen för er nu då.. :)
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-29 16:50:33 följande:

Skönt att allt gick bra! : )

Vi ska in imorgon för insättning om dem inte ringer och säger annat, och det har dem inte gjort än...

Så ännu vet vi ingenting om det blivit något befruktat eller inte...

Men om det inte hade blivit något befruktat så hade dom väl ringt och sagt det tänker jag... så då borde ni ju iaf ha något om dom inte har ringt... sa dom till er oxå att om det blev 6 eller fler som blev befruktade så skulle det flyttas fram till dag 5??

Jag väntar på om dom ska ringa imorgon och säga något, om inte annat så åker vi inte på måndag och det blir insättning.. bara om man får veta så snart som möjligt så man kan säga till. chefen så han vet..
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska