• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

Pannkakstarta skrev 2018-10-08 18:59:09 följande:

Hej alla!

Skrev i en annan tråd och fick tipset av en snäll själ att vända mig till denna istället.

Jag och min sambo fick remiss till IVF Sahlgrenska i maj. Fick ju höra att det är lång väntetid, men jag skulle såååå gärna vilja höra hur länge ni har stått i kö? Eller hur lång tid det gick från remiss innan ni fick påbörja behandling, ni som redan har startat? Att vänta så här tär ju på en lite... eller ganska mycket ???? Så vore liksom skönt att höra... har såklart ringt och frågat men får liksom bara väldigt svävande svar..

Tacksam för alla svar jag kan få!

Kram och lycka till till er alla!! ????????????

Hej och välkommen till denna tråden...

Det var jag som skrev till dig, tycker den andra tråden inte är så bra...

Våran remiss skickades i mars och vi kom dit i september men dom ringde oss så vi fick ett avhopp så kom dit dagen efter samtalet.. men tycker du ska ringa om kolla och säga att ni har väntat sen i maj och att ni vill upp på kort-varsel-listan..

hoppas ni får tid snart så ni kan sätta igång...
  • Vildismamma
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 19:17:35 följande:

Hej o tack för svar!

Menar du att ni fick ett samtal från kort-varsel-listan dagen efter ni fick remiss? För att påbörja själva behandlingen eller hur man säger?

Hängde nog inte med riktigt..:)

Vet du/nån annan hur detta med kort-varsel listan funkar? Är det en separat lista? Usch, tänker så mkt på detta hela tiden...

Nej inte dagen efter remiss... vi fick komma i september.. remissen skickades i mars..

Men när dom ringde i september så ringde dom på torsdag och vi fick komma dit på fredag.. sen började jag nog med behandlingen två veckor efter... och nu gjorde vi insättning av ett ägg för en vecka sen..
  • Vildismamma
    Pannkakstarta skrev 2018-10-08 22:02:38 följande:

Hej vildismamma och lyckligast80 (och alla andra såklart!j

Tack för svar! Skönt att ni fick komma in såpass tidigt ändå. Och spännande lyckligast-hoppas verkligen att det går!! Och samma för dig Vildis... Känner mig lite grön just i det här familjelivs-sammanhanget och alla ord för saker och ting.. men har väntat på ett plus länge och sen för att ens besöka sjukhuset och nu på ivf:en (allt har tagit typ fyra år). tänkte att det är väl ?inget fel? från början... men ja. Fel på spermier. Jag börjar bli knäpp. Och ledsen. Och orolig. Ja. Ibland är väl dagarna tyngre än annars.

Och speciellt för att det är så ensamt med alla tankar. Ingen att fråga (för vågar inte riktigt prata om det här av nån anledning). Så tack igen för att ni delar med er!! Ska följa tråden och se om ni uppdaterar med hur det fortskrider.

Nu fick ni en lång sammanfattning utan att be om det. (Skrev väl av mig kanske).

Ha det jättebra! (Eller så bra man kan ha det i den här sitsen)

Kram.

Alla är vi gröna i början... vi kan heller inte allting här men vi frågar varandra och pratar om olika saker...

Det är bara att följa med i gruppen.. fråga vad du vill så svarar vi.. vi sitter alla i samma sits och behöver alla någon att prata med så det är skönt när vi kan det här...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-09 10:23:35 följande:

Jag har ju haft så stora problem med svullen mage, och igår började det bli outhärdligt. Så jättestor och hård som betong, ser ut att vara i 4-5 månaden och kunde knappt andas, inte sitta/ligga/stå på ett bra sätt pga denna enorma uppsvällda stenhårda jättemage.. svårt att sova också. Ringde kliniken igår em och fick en läkartid idag på morgonen. Hon sa att jag troligtvis är överstimulerad, och efter UL sa hon att de ville lägga in mig direkt, för att tömma mig på vätska. Det är massor av vätska plus att äggstockarna är som två stora apelsiner i storlek, sa hon.

Så hipp som happ ligger jag här nu på ett rum i sjukhuskläder och har fått en port i armen och väntar på tömning...

Oj vad händer nu då da?

Kan dom se om du är gravid samtidigt då??

Hoppas allting kommer att gå bra för dig.. vet ingenting om överstimulering..
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-10-09 11:12:55 följande:

Och just det, ska även ta blodförtunnande sprutor varje dag :( samma format som den där hemska fyrmadel som gjorde så jäkla ont.. :o

Din stackare...

Se nu till att vila mycket, det behöver du säkert...

Om du inte gjorde det innan när du tog den sprutan så kan jag tipsa om emlaplåster eller salva... jag kände ingenting av sprutan när jag hade tagit det innan....
  • Vildismamma

Inget ägg till frysen för oss... :( så nu får vi verkligen hoppas att det bara behövdes det som sattes in

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-09 18:18:02 följande:

Inte ni heller:( Ja vi håller tummarna att vi ruvar på guldägg<3

Riktigt sugen på att testa mig nu bara för det... men ska nog inte göra det.. ska man behöva gå igenom den där jävla behandlingen en gång till... jag vill inte
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-09 18:43:33 följande:

Vet, pissjobbigt! Jag kommer hålla mig, känner att mensen får göra mig besviken isåfall och vill inte bli det riktigt än... inte redo för det än. :/

Men vi måste hålla hoppet uppe! Visst kan det gått vägen! Det behövs bara ett fint ägg! :)

Ja det får bli den som gör en besviken isf... bara den inte kommer på något dåligt tillfälle typ på jobbet eller så... men det ordnar sig... man har ju faktiskt 2 gånger kvar annars.. ska väl vara glad för det lilla...
  • Vildismamma

När var det nu alla hade testdagar?? Det börjar väl närma sig nu va?? Känner ni er nervösa eller så...

From igår efter jag fått reda på att vi inte fick något ägg till frysen så har min mage varit lite konstig... orolig för att detta inte ska gå vägen och att jag ska få gå igenom det här med sprutor och skit igen.... och tänker oxå så långt att tänk om det inte funkar på dessa tre gångerna... eller någongång... vet att det är väldigt långsökt men mycket som snurrar i huvudet nu..,

• Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-10-10 10:41:24 följande:

Förstår dig, har precis samma tankar och är jätte orolig:(

Har testdag 15e. Jag känner absolut ingenting, är bara förkyld nu och har extrem huvudvärk:/ Kan få det innan mens ibland. Inte så upplyftande:(

Det är verkligen inte lätt situation vi är i kan jag säga... tur att man har en unge sen innan för hade det här varit första så hade jag nog bara orkat skaffa en...
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska