IVF - Sahlgrenska
Ja jag håller tummarna för er också! Hoppas att det går bra för er <3
Ja jag håller tummarna för er också! Hoppas att det går bra för er <3
Tack! Vi har en son sedan innan, därav att vi inte får gå via landstinget. Vi har försökt 2 år med småsyskon, och riktigt aktivt i cirka 1.5 år, så vi kände att nu fick det vara nog.. vi vill ju så himla gärna att sonen ska få bli storebror
De ringde precis från Nordic, av de åtta ägg de fick ut igår så har 5 blivit befruktade, och det blir insättning lördag kl 11:00. Spännande!
Vi har varit supernöjda med Nordic, och positivt att allt går så fort och att de alltid är väldigt tillgängliga för frågor.
Hoppas det går bra för er! har det fungerat bra med hormonstimuleringen och hur har det sett ut på VUL?
10 äggblåsor hittades så äggplock äger rum på lördag... ska bli spännande... =)
Spännande, nu är det igång! :) vi är ju ungefär i fas då. Vi fick besked igår om att fem av äggen blivit befruktade och det blir insättning på lördag.
Ja varför vi inte lyckats är ett mysterium.., sonen kom verkligen till på första försöket (första gången oskyddat och att vi ?siktade? på ägglossning, typ :) ) har nu försökt i snart två år och lyckas inte, och fertilitetsutredning visar att ingenting är fel,, så det är klart att man grubblare :o
Det är därför dom säger att dom små liven är mirakel, för man måste verkligen ha grym tur för att det ska ta sig...
Då ligger vi lite efter er... hoppas verkligen att det går bra för er... längtar oxå efter det beskedet att några ägg har befruktats... hur många ägg hade ni från början?
Hej hej,
Imorgon är det dags för äggplock! Är sååå nervös!!
Så många tankar som far runt....
Vi fick ut 8 ägg, de sa på VUL en vecka innan att jag hade 14 äggblåsor, så jag tänkte att jag kanske skulle fått ut fler ägg, men 8 är vi förstås jätteglada över. De sa till oss att mellan 5-10 är det man helst vill ha, inte fler heller tydligen?
Hade de blivit förre än 5 befruktade hade de satt in tvådagars, men nu väntar de till lördag och då blir det förhoppningsvis insättning av femdagars..
Spännande för oss alla nu!
Tack! Vad roligt:) Håller tummarna för oss båda!
Ska försöka, om inte annat får jag strax lite morfin som säkerligen hjälper till lite med det.... : )
Personalen är fantastisk! Det gör mycket.
Ja, tio ägg kan ju bli tio ägg! Det vet man aldrig.. :)
Tyckte det också var väldigt skönt att bli klar med sprutorna, avskydde ovitrelle, den gjorde så jäkla ont?
Lycka till imorgon och oroa dig inte, det kommer gå jättebra!
Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )