• Vildismamma

IVF - Sahlgrenska

Långväntanefterdig skrev 2018-09-25 11:05:45 följande:

Ja jag håller tummarna för er också! Hoppas att det går bra för er <3

Tack tack precis på väg från jobbet till VUL och kolla äggblåsorna... så hoppas att det ser bra ut och att man kanske kan få veta när äggplock blir... är inte så sugen på att ta massa mer sprutor... svettigt varje kväll...
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-25 13:29:40 följande:

Tack!  Vi har en son sedan innan, därav att vi inte får gå via landstinget. Vi har försökt 2 år med småsyskon, och riktigt aktivt i cirka 1.5 år, så vi kände att nu fick det vara nog.. vi vill ju så himla gärna att sonen ska få bli storebror 

De ringde precis från Nordic, av de åtta ägg de fick ut igår så har 5 blivit befruktade, och det blir insättning lördag kl 11:00. Spännande! 

Vi har varit supernöjda med Nordic, och positivt att allt går så fort och att de alltid är väldigt tillgängliga för frågor.

Hoppas det går bra för er! har det fungerat bra med hormonstimuleringen och hur har det sett ut på VUL?

Sitter här i väntrummet nu....

det såg bra ut och dom säger att utplock blir på lördag... väntar på att barnmorskan ska ta in oss så vi får lite mer info... =) ett steg närmare kan man säga...

hur kommer det sig att ni inte har lyckats nu eller tog det lång tid med sonen också?
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-26 16:27:45 följande:

Spännande, nu är det igång! :) vi är ju ungefär i fas då. Vi fick besked igår om att fem av äggen blivit befruktade och det blir insättning på lördag.

Ja varför vi inte lyckats är ett mysterium.., sonen kom verkligen till på första försöket (första gången oskyddat och att vi ?siktade? på ägglossning, typ :) ) har nu försökt i snart två år och lyckas inte, och fertilitetsutredning visar att ingenting är fel,, så det är klart att man grubblare :o

Det är därför dom säger att dom små liven är mirakel, för man måste verkligen ha grym tur för att det ska ta sig...

Då ligger vi lite efter er... hoppas verkligen att det går bra för er... längtar oxå efter det beskedet att några ägg har befruktats... hur många ägg hade ni från början?
  • Vildismamma
    Vildismamma skrev 2018-09-26 17:10:33 följande:

Det är därför dom säger att dom små liven är mirakel, för man måste verkligen ha grym tur för att det ska ta sig...

Då ligger vi lite efter er... hoppas verkligen att det går bra för er... längtar oxå efter det beskedet att några ägg har befruktats... hur många ägg hade ni från början?

Kommer ni att sätta in ett 5dagars då?? Jag är supernervös att det inte kommer att bli ett enda ägg som blir befruktat...
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-27 16:21:23 följande:

Hej hej,

Imorgon är det dags för äggplock! Är sååå nervös!!

Så många tankar som far runt....

Förstår dig... lika nervös jag... ska göra äggplock på lördag... så ligger en dag efter dig... häftigt... :) hoppas det kommer att gå bra för dig... slappna av bara... :)
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-27 18:09:53 följande:

Vi fick ut 8 ägg, de sa på VUL en vecka innan att jag hade 14 äggblåsor, så jag tänkte att jag kanske skulle fått ut fler ägg, men 8 är vi förstås jätteglada över. De sa till oss att mellan 5-10 är det man helst vill ha, inte fler heller tydligen?

Hade de blivit förre än 5 befruktade hade de satt in tvådagars, men nu väntar de till lördag och då blir det förhoppningsvis insättning av femdagars..

Spännande för oss alla nu!

Precis så sa dom till oss oxå... hade 10 äggblåsor så kanske inte blir att jag får så många ägg men jag hoppas ändå på så många som möjligt... och att dom lyckas befrukta sig... tog min sista spruta nu, otrivelle så nu är det iaf slut med sprutor för den här gången.... så skönt... inget kul att bli skakig och svettig varje kväll.... då sätter du in samma dag som jag tar ut då
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 10:12:28 följande:

Tack! Vad roligt:) Håller tummarna för oss båda!

Ska försöka, om inte annat får jag strax lite morfin som säkerligen hjälper till lite med det.... : )

Personalen är fantastisk! Det gör mycket.

Spännande... väntar med spänning på uppdatering hur det gick... :)
  • Vildismamma
    Kawi skrev 2018-09-28 09:18:36 följande:

Ja, tio ägg kan ju bli tio ägg! Det vet man aldrig.. :) 

Tyckte det också var väldigt skönt att bli klar med sprutorna, avskydde ovitrelle, den gjorde så jäkla ont?

Lycka till imorgon och oroa dig inte, det kommer gå jättebra!

Jag var mest rädd för den andra sprutan orgalutran eller vad den hette... för dom sa att den kunde vara lite seg att trycks in och att den skulle svida lite... så jag tog emlaplåster innan... kände ingenting... bara lite spänningar efteråt kanske fem minuter men det var inget farligt... så om det skulle bli så att du får ta sprutor någon mer gång så rekommenderar jag det... :)

Jag håller tummarna att vi iaf får ett ägg eller två... vill inte tänka för högt för så blir jag bara besviken.. bättre åt andra hållet
  • Vildismamma
    lyckligast80 skrev 2018-09-28 12:05:01 följande:

Det gick bra! 7 ägg, så hoppas guldägget finns där:) Gjorde inte alls så ont som jag hade målat upp i huvudet, det känns såklart men man får smärtstillande och bedövning. Det gick fort. Sambon var mer svettig och likblek. Så om allt går som det bör så ska vi in igen på söndag. : )

Hur många äggblåsor hade du när du va på kontroll innan?? Va roligt med 7 ägg... då hoppas vi att dom befruktar sig bra...

hehe kan tänka mig att männen är lite mer nervösa även fast dom inte vill visa det... svårt för dom när det enda dom kan göra är att klappa en på huvudet typ och hålla en i handen...

är du lite lullig nu då? Hur känns det efteråt? Sliten?
Svar på tråden IVF - Sahlgrenska